Bývalý šéf Renaultu a současný poradce stáje Alpine F1 Flavio Britaroe promluvil o tom, kdy by mohl Fernando Alonso ukončit svou kariéru ve Formuli 1.
Španělský pilot dříve v tomto roce podepsal prodloužil svůj kontrakt s Aston Martinem až do roku 2026, kdy v F1 začnou platit nová technická pravidla a on bude mít za zády opět motor Hondy. To mu už bude 45 let s 23 sezónami v F1 na svém kontě. Půjde o jeho poslední rok?
"Nevím. Věřím, že například v Belgii se zachoval velmi chytře. Jel pouze na jednu zastávku, a to byla tou správnou cestou. Díky svým zkušenostem," oceňuje Briatore chytrost, s jakou své soupeře Alonso dokáže během velkých cen stále překvapovat.
"Pokud byste se mě zeptali, jestli bude chtít Fernando pokračovat po vypršení smlouvy, naším posledním rokem má být momentálně rok 2026. Co bude chtít dělat potom, to nevím. Bude chtít pokračovat ještě jeden rok?" pokládá Briatore řečnickou otázku.
View this post on InstagramZatím víme jen to, že Alonsův hlad po úspěchu nikterak neklesá - spíše naopak, i když letos s Aston Martinem prožívá náročnou sezónu. Stáj se ve vývoji trochu ztrácí a nedaří se ji stáhnout náskok na soupeře vpředu. To nicméně není chyba španělského jezdce.
"Výkonnost má. Vidíte jeho výkony, má na to. Není to otázka toho, že by ztrácel koncentraci, během závodu je stále na výši. Když je jedenáctý, chce skončit desátý. Když je desátý, chce být devátý. Chce auto, které bude konkurenceschopné. Dobře se kvalifikuje, dobře závodí," popisuje Briatore formu jezdce, kterého jako manažer pořád zastupuje.
"Upřímně nevím, jestli chce skončit v roce 2026 nebo jestli bude chtít pokračovat, to fakt netuším. Záleží na tom, jak bude vnímat závodění a načasování. Nevím, jestli v té době nebude mít rodinu a podobné věci," pokračuje italský podnikatel.
"Ale určitě je někým, kdo je jedinečný. Nikdy jsem nikoho takového neviděl: tak odhodlaného každý den, každý den. Nikdy se nevzdává. Je to neuvěřitelné," kroutí hlavou Briatore.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.