Bývalý šéf Renaultu a současný poradce stáje Alpine F1 Flavio Britaroe promluvil o tom, kdy by mohl Fernando Alonso ukončit svou kariéru ve Formuli 1.
Španělský pilot dříve v tomto roce podepsal prodloužil svůj kontrakt s Aston Martinem až do roku 2026, kdy v F1 začnou platit nová technická pravidla a on bude mít za zády opět motor Hondy. To mu už bude 45 let s 23 sezónami v F1 na svém kontě. Půjde o jeho poslední rok?
"Nevím. Věřím, že například v Belgii se zachoval velmi chytře. Jel pouze na jednu zastávku, a to byla tou správnou cestou. Díky svým zkušenostem," oceňuje Briatore chytrost, s jakou své soupeře Alonso dokáže během velkých cen stále překvapovat.
"Pokud byste se mě zeptali, jestli bude chtít Fernando pokračovat po vypršení smlouvy, naším posledním rokem má být momentálně rok 2026. Co bude chtít dělat potom, to nevím. Bude chtít pokračovat ještě jeden rok?" pokládá Briatore řečnickou otázku.
View this post on InstagramZatím víme jen to, že Alonsův hlad po úspěchu nikterak neklesá - spíše naopak, i když letos s Aston Martinem prožívá náročnou sezónu. Stáj se ve vývoji trochu ztrácí a nedaří se ji stáhnout náskok na soupeře vpředu. To nicméně není chyba španělského jezdce.
"Výkonnost má. Vidíte jeho výkony, má na to. Není to otázka toho, že by ztrácel koncentraci, během závodu je stále na výši. Když je jedenáctý, chce skončit desátý. Když je desátý, chce být devátý. Chce auto, které bude konkurenceschopné. Dobře se kvalifikuje, dobře závodí," popisuje Briatore formu jezdce, kterého jako manažer pořád zastupuje.
"Upřímně nevím, jestli chce skončit v roce 2026 nebo jestli bude chtít pokračovat, to fakt netuším. Záleží na tom, jak bude vnímat závodění a načasování. Nevím, jestli v té době nebude mít rodinu a podobné věci," pokračuje italský podnikatel.
"Ale určitě je někým, kdo je jedinečný. Nikdy jsem nikoho takového neviděl: tak odhodlaného každý den, každý den. Nikdy se nevzdává. Je to neuvěřitelné," kroutí hlavou Briatore.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.