Bývalý šéf Renaultu a současný poradce stáje Alpine F1 Flavio Britaroe promluvil o tom, kdy by mohl Fernando Alonso ukončit svou kariéru ve Formuli 1.
Španělský pilot dříve v tomto roce podepsal prodloužil svůj kontrakt s Aston Martinem až do roku 2026, kdy v F1 začnou platit nová technická pravidla a on bude mít za zády opět motor Hondy. To mu už bude 45 let s 23 sezónami v F1 na svém kontě. Půjde o jeho poslední rok?
"Nevím. Věřím, že například v Belgii se zachoval velmi chytře. Jel pouze na jednu zastávku, a to byla tou správnou cestou. Díky svým zkušenostem," oceňuje Briatore chytrost, s jakou své soupeře Alonso dokáže během velkých cen stále překvapovat.
"Pokud byste se mě zeptali, jestli bude chtít Fernando pokračovat po vypršení smlouvy, naším posledním rokem má být momentálně rok 2026. Co bude chtít dělat potom, to nevím. Bude chtít pokračovat ještě jeden rok?" pokládá Briatore řečnickou otázku.
View this post on InstagramZatím víme jen to, že Alonsův hlad po úspěchu nikterak neklesá - spíše naopak, i když letos s Aston Martinem prožívá náročnou sezónu. Stáj se ve vývoji trochu ztrácí a nedaří se ji stáhnout náskok na soupeře vpředu. To nicméně není chyba španělského jezdce.
"Výkonnost má. Vidíte jeho výkony, má na to. Není to otázka toho, že by ztrácel koncentraci, během závodu je stále na výši. Když je jedenáctý, chce skončit desátý. Když je desátý, chce být devátý. Chce auto, které bude konkurenceschopné. Dobře se kvalifikuje, dobře závodí," popisuje Briatore formu jezdce, kterého jako manažer pořád zastupuje.
"Upřímně nevím, jestli chce skončit v roce 2026 nebo jestli bude chtít pokračovat, to fakt netuším. Záleží na tom, jak bude vnímat závodění a načasování. Nevím, jestli v té době nebude mít rodinu a podobné věci," pokračuje italský podnikatel.
"Ale určitě je někým, kdo je jedinečný. Nikdy jsem nikoho takového neviděl: tak odhodlaného každý den, každý den. Nikdy se nevzdává. Je to neuvěřitelné," kroutí hlavou Briatore.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.