Bývalý šéf Renaultu a současný poradce stáje Alpine F1 Flavio Britaroe promluvil o tom, kdy by mohl Fernando Alonso ukončit svou kariéru ve Formuli 1.
Španělský pilot dříve v tomto roce podepsal prodloužil svůj kontrakt s Aston Martinem až do roku 2026, kdy v F1 začnou platit nová technická pravidla a on bude mít za zády opět motor Hondy. To mu už bude 45 let s 23 sezónami v F1 na svém kontě. Půjde o jeho poslední rok?
"Nevím. Věřím, že například v Belgii se zachoval velmi chytře. Jel pouze na jednu zastávku, a to byla tou správnou cestou. Díky svým zkušenostem," oceňuje Briatore chytrost, s jakou své soupeře Alonso dokáže během velkých cen stále překvapovat.
"Pokud byste se mě zeptali, jestli bude chtít Fernando pokračovat po vypršení smlouvy, naším posledním rokem má být momentálně rok 2026. Co bude chtít dělat potom, to nevím. Bude chtít pokračovat ještě jeden rok?" pokládá Briatore řečnickou otázku.
View this post on InstagramZatím víme jen to, že Alonsův hlad po úspěchu nikterak neklesá - spíše naopak, i když letos s Aston Martinem prožívá náročnou sezónu. Stáj se ve vývoji trochu ztrácí a nedaří se ji stáhnout náskok na soupeře vpředu. To nicméně není chyba španělského jezdce.
"Výkonnost má. Vidíte jeho výkony, má na to. Není to otázka toho, že by ztrácel koncentraci, během závodu je stále na výši. Když je jedenáctý, chce skončit desátý. Když je desátý, chce být devátý. Chce auto, které bude konkurenceschopné. Dobře se kvalifikuje, dobře závodí," popisuje Briatore formu jezdce, kterého jako manažer pořád zastupuje.
"Upřímně nevím, jestli chce skončit v roce 2026 nebo jestli bude chtít pokračovat, to fakt netuším. Záleží na tom, jak bude vnímat závodění a načasování. Nevím, jestli v té době nebude mít rodinu a podobné věci," pokračuje italský podnikatel.
"Ale určitě je někým, kdo je jedinečný. Nikdy jsem nikoho takového neviděl: tak odhodlaného každý den, každý den. Nikdy se nevzdává. Je to neuvěřitelné," kroutí hlavou Briatore.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.