McLaren letos dosáhl dalšího zlepšení a po loňském skoku je nejbližším soupeřem mistrovského Red Bullu, ačkoliv v posledních závodech moc nových dílů na rozdíl od soupeřů neměl. Ve vývoji má ale pro druhou část sezóny zajímavé věci a podle Lewise Hamiltona by jejich pilot Lando Norris letos mohl dokonce pomýšlet na titul.
Pilotovi Mercedesu spadlo posledně v Belgii vítězství do klína poté, co byl jeho týmový kolega George Russell po velké ceně diskvalifikován z prvního místa, zatímco McLareny tam výkonnostně na ty nejlepší v závodním režimu ztrácely.
"Myslím, že se možná v některých z posledních závodů trochu propadli, ale jinak jde o tým, který nyní předvádí velmi, velmi dobré výkony," všímá si Hamilton, který vyhrál dva z poslední tří závodů poté, co Mercedes dosáhl ve vývoji letošního vozu průlomu a výkonnostně se zvedl.
Pro samotný McLaren je nicméně překvapením, že se pořád drží tak vysoko: "Od Miami, kde jsme nasadili docela velký balík vylepšení, jsme moc nových věcí na trať nepřivezli," přiznává šéf týmu Andrea Stella.
"Vždy úzce spolupracujeme s oběma jezdci, abychom viděli, kde se můžou individuálně zlepšit. Nebudeme nic fundamentálně měnit, ale tyto promeškané příležitosti, kterých měl Lando na počátcích závodů více, nám poskytují něco k analýze. Musíme přijít na to, zda to má nějaký důvod nebo šlo zkrátka jen o shodu okolností," popisuje Stella.
Piastri pro změnu během poslední závodní neděle pokazil zastávku, když nedobrzdil na značkách v boxech a celý tým mechaniků se k výměně kol musel přesouvat. "Musíme s jezdci spolupracovat, abychom zajistili, že v těchto vypjatých okamžicích nebudou chybovat."
"S konzistencí a silou týmu jsme ale spokojeni. Jsme jediní, kdo neustále dokáže bodovat. A nyní jsme zaznamenali šňůru deseti pódií v řadě za sebou," pochvaluje si 53letý Ital, který nedávno s McLarenem prodloužil o několik let svou smlouvu.
12 Podiums. 2 Wins. 🏆 pic.twitter.com/JbgzHvzFsh
— McLaren (@McLarenF1) August 4, 2024Větší výkonnostní pokles ovšem prožívá Red Bull, což jej udivuje: "Pokud byste se mě zeptali před závodem v Belgii, tak bych si nebyl jistý, jestli se nám podaří získat nějaké body na Red Bull. Čekal jsem, že Verstappen polem prolétne." Jenže Max nedokázal předjíždět a cílem projel až jako pátý za Leclercovým Ferrari.
Norris na něj po Belgii v šampionátu ztrácí 78 bodů. "To je velké číslo," komentuje Hamilton jeho šance na titul. "Už je to nějaký pátek, co jsem bojoval o titul. Ale myslím, že jsem v jednu chvíli ztrácel 40 bodů. McLaren ale podává velmi dobré výkony, takže to není nemožné. Bude to však velmi, velmi velkou výzvou."
To se však po letní přestávce změní: "Stále máme ve vývoji několik dalších změn, které nasadíme ve druhé části sezóny," podotýká dále. McLarenu neschází jen více výkonu, k horším výsledkům přispěly drobné chyby pilotů. Lando Norris pokazil start v Maďarsku i v Belgii, špatně na boxové zídce reagovali například v Silverstone, kde soupeře mohli porazit.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.