Poskakování při vyšších rychlostech letos trápí stáj z Maranella, její šéf Frederic Vasseur je přesto spokojený s pokrokem, který v posledních závodech dosáhli.
Scuderia přivezla nový balík aerodynamických vylepšení do Španělska, jenže s ním začal monopost SF-24 divoce poskakovat. Proto musela udělat krok zpět a v Maďarsku nasadila novou podlahu, která měla pomoci řešit problémy. A po Belgii je jasné, že se jí daří vůz zklidnit a výkonnostně se držet soupeřů.
"Jsme v tomto opravdu na hraně. V aerodynamickém tunelu to nedokážete simulovat," hovoří Vasseur o poskakování. "Máme určitou metriku, abychom si udělali představu o tom, zda jsme v lepším stavu či nikoliv, ale nakonec vás tlačí tvrdá výkonnost, kterou bychom mohli někdy získat s o něco vyšší mírou přítlaku."
"Navíc je to dobré cvičení pro všechny naše nástroje, protože jsme si museli nějak představit, jak simulovat tento druh nestabilní situace... Myslím, že jsme dosáhli obrovského pokroku, jenže všichni v tomto ohledu udělali obrovský pokrok," uvědomuje si šéf Ferrari, jež v šampionátu konstruktérů ztrácí 21 bodů na druhý McLaren.
"Problémem je, že jsme ve vývoj podstatně blíže limitu a poskakováním vždy platíme za to, abychom zůstali blízko. A pokud to přestřelíte, musíte udělat krok zpět - a my jsme opravdu na limitu," zdůrazňuje 56letý Francouz.
Ferrari muselo zahodit svůj nový balík vylepšení, který poskakování zhoršoval. V Belgii jsme viděli, že tento problém trápil i Mercedes - ten se musel po pátku vrátit ke starší verzi podlahy a v neděli dokázal zvítězit. Novinky nakonec odstranili také u Aston Martinu či u Visa Cash App RB týmu.
"Jsme přesvědčení a je jasné, že kvůli 1,5 desetiny se zcela změní vize víkendu. Všechny nás to vede k tomu, že tlačíme na nasazování dílů. Víte přitom, že korelace mezi tím, co děláte v továrně, a tím, co se děje na dráze, není jednoduchá," pokračuje Vasseur.
"Nebylo to jednoduché pro Mercedes, nebylo to jednoduché pro nás, nebylo to od začátku sezóny jednoduché pro ostatní týmy. A my jsme také na hraně vývoje. Myslím, že máme čtyři roky stejná pravidla a je to stále těžší nalézt ty poslední desetiny sekundy," uvažuje šéf Ferrari.
"Znamená to, že když získáte jednu desetinu díky přítlaku, pak ztrácíte tři desetiny v důvěře jezdců či v jejich konzistenci. A to je pak celkově negativní," shrnuje problémy s letošním vývojem vozů, jejichž aerodynamika je založena na přísavném efektu.
"Jsou tak na limitu, že když následujete jiné auto, tak je celá aerodynamika rozhozená. To by také případ Maxe, který jezdil v těsném závěsu v druhém sektoru. Přední pneumatiky trpěly a opět přišel o vyvážení... Nedalo se předjíždět. A nechápu, proč zkracovali DRS zónu, když to nebylo potřeba. Předjíždění se přitom stává tak obtížné!" přidává po Belgii svůj poznatek odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.