Lewis Hamilton promluvil o chování Maxe Verstappena během závodního víkendu v Maďarsku. Mistr světa se za daných okolností musí ke svému týmu chovat jinak. Překvapilo ho, jak komisaři vysvětlili incident, k němuž mezi ním a Holanďanem došlo na trati.
Max byl frustrovaný ze strategie, kterou mu tým na Hungaroringu naordinoval, i z novinek, jež na voze nefungovaly tak, jak se čekalo. Úřadující šampion také dělal chyby na dráze a velmi vulgárně pak odpálkoval ty, kteří jej za jeho přístup kritizovali.
Podle Hamiltona by se měl při narůstajícím tlaku rozhodně chovat jinak: "Musíte být lídrem týmu, členem týmu. Možná ani ne takovým lídrem, ale vždy byste zkrátka měli pamatovat na to, že jste týmovým kolegou mnoha lidí. Musíte jednat jako mistr světa."
Na upřesňující dotaz, co znamená jednat jako mistr světa, britský pilot stručně odpověděl: "Ne tak, jako tomu bylo minulý víkend." Odkazoval přitom na Verstappena, který veřejně kritizoval celý svůj tým.
Two. HUNDRED. Trips to the podium.Sir Lewis Hamilton, simply unparalleled 👏 #F1 #HungarianGP pic.twitter.com/peHwtWAwqn
— Formula 1 (@F1) July 21, 2024Lewis si přitom dojel pro bronz a po 200. vystoupal v F1 na pódium i přes závěrečnou kolizi s Maxem, kterou komisaři posoudili jako závodní incident. Ve zdůvodnění jej však zarazila zmínka o tom, že mohl udělat více pro to, aby mu zabránil.
"Jo, hodně mě to šokovalo. Opravdu mě to překvapilo. Už jsem byl hodně v klidu po té situaci, řekl jsem: 'Hele, šlo o závodní incident, pojďme dál.' Ale vezměte v úvahu, že jedno auto bylo v tu dobu pod kontrolou a druhé ne, což samozřejmě není, když máte zablokovaná kola," pokračuje pilot Mercedesu.
"Když se podíváte na opakovaný záznam, tak jsem dost daleko od vrcholu zatáčky. Nechal jsem mu tedy spoustu místa na pravé straně. Byl jsem velmi překvapený. nevím, kdo to psal, ale ještě se na to zeptám, když s nimi budu hovořit," kroutí Hamilton hlavou nad oficiálním dokumentem komisařů.
VERSTAPPEN 💥 HAMILTONA big hit which sent the Red Bull flying and ultimately ended the fight for P3 🥉#F1 #HungarianGP pic.twitter.com/I7K2Nu5sgG
— Formula 1 (@F1) July 21, 2024Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.