Šéf výkonnosti stáje Aston Martin Tom McCullough nadšeně popisuje reorganizaci, kterou procházejí ve své nové továrně v Silverstone, a přípravy na příchod Hondy. Ta bude od roku 2026, kdy se oficiálně vrací do Formule 1, pohánět jejich monoposty.
Tým nedávno dokončil stavbu nových budov v rámci svého technologického kampusu, do kterého se již přestěhovali inženýři, výzkum a vývoj, komerční i počítačové oddělení.
Další se ještě dokončují, což se týká nového aerodynamického tunelu a simulátoru, které již budou připraveny na nová technická pravidla vytyčená pro sezónu 2026.
"S novým kampusem jde momentálně o skutečně vzrušující období. Do budovy č. 1 jsme se přestěhovali před rokem, budova č. 2 a 3 se připravují. Celý aerodynamický tunel a simulátor se připravují na spuštění. Je tam zkrátka prostor, aby každý měl své vlastní prostředí. Jde o fantastické místo. Každý den, co tam vcházím, se usmívám," přibližuje McCullough.
V roce 2026 budou závodit s novým partnerem - s Hondou, která jim bude poskytovat pohonné jednotky. A už nyní se japonská automobilka podle něj stává součástí jejich týmu.
"Jak si dokážete představit, tak s Hondou probíhá spousta schůzek v rámci příprav na rok 2026 jak osobně, tak on-line. Jejich přítomnost je v našem týmu nyní velmi patrná. Probíhá spousta práce, hodně se toho mění," potvrzuje šéf výkonnosti Aston Martinu.
"Společnost, tým vyrostli. Moc se těšíme na rok 2026, Stále však máme tento a příští rok, na které se musíme také soustředit," dodává s odkazem na letošní sezónu, kdy se jim nedaří dle představ - v šampionátu jsou totiž až pátí s velkou ztrátou na čtvrtý Mercedes.
Drobné zlepšení přišlo během posledního závodu v Silverstone. "Mohli jsme bojovat o body, sedmé a osmé místo je podle mě víceméně to, kde jsme byli před Imolou, takže jsme se svým způsobem vrátili na svou přirozenou pozici, jsem tedy spokojený," hodnotil Fernando Alonso.
Back to it at Silverstone. Our simulator driver, Nick Yelloly, gets behind the wheel of the AMR24 today as the team carry out a filming day.🇬🇧 pic.twitter.com/MpKT6jKpm2
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) July 12, 2024"Po Rakousku jsme se trochu vzchopili. Pochopili jsme několik směrů, které zřejmě nebyly správné. Jak jsem řekl, jsem rád za to, že jsme zpět na bodech, cítili jsme se konkurenceschopněji," popisoval Španěl.
Aston Martin veze pro tento víkend do Rakouska další balík vylepšení. Co od něj Fernando očekává? "Musíme jej prověřit. Nesmíme moc mluvit a dosahovat výsledky. Nasazovali jsme na auto spoustu nových dílů - některé fungovaly, jiné ne."
"Snad bude Maďarsko pozitivním překvapením. Loni jsme u McLarenu viděli, kolik se se toho dá změnit na výkonnosti vozu během sezóny. A letos to pozorujeme u Mercedesu. To jsou dva příklady a teď to je na nás!" vyzývá Alonso svůj tým, který posílí zkušení Andy Cowell (pracoval u Mercedesu) a Enrico Cardile z Ferrari.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.