Šéf výkonnosti stáje Aston Martin Tom McCullough nadšeně popisuje reorganizaci, kterou procházejí ve své nové továrně v Silverstone, a přípravy na příchod Hondy. Ta bude od roku 2026, kdy se oficiálně vrací do Formule 1, pohánět jejich monoposty.
Tým nedávno dokončil stavbu nových budov v rámci svého technologického kampusu, do kterého se již přestěhovali inženýři, výzkum a vývoj, komerční i počítačové oddělení.
Další se ještě dokončují, což se týká nového aerodynamického tunelu a simulátoru, které již budou připraveny na nová technická pravidla vytyčená pro sezónu 2026.
"S novým kampusem jde momentálně o skutečně vzrušující období. Do budovy č. 1 jsme se přestěhovali před rokem, budova č. 2 a 3 se připravují. Celý aerodynamický tunel a simulátor se připravují na spuštění. Je tam zkrátka prostor, aby každý měl své vlastní prostředí. Jde o fantastické místo. Každý den, co tam vcházím, se usmívám," přibližuje McCullough.
V roce 2026 budou závodit s novým partnerem - s Hondou, která jim bude poskytovat pohonné jednotky. A už nyní se japonská automobilka podle něj stává součástí jejich týmu.
"Jak si dokážete představit, tak s Hondou probíhá spousta schůzek v rámci příprav na rok 2026 jak osobně, tak on-line. Jejich přítomnost je v našem týmu nyní velmi patrná. Probíhá spousta práce, hodně se toho mění," potvrzuje šéf výkonnosti Aston Martinu.
"Společnost, tým vyrostli. Moc se těšíme na rok 2026, Stále však máme tento a příští rok, na které se musíme také soustředit," dodává s odkazem na letošní sezónu, kdy se jim nedaří dle představ - v šampionátu jsou totiž až pátí s velkou ztrátou na čtvrtý Mercedes.
Drobné zlepšení přišlo během posledního závodu v Silverstone. "Mohli jsme bojovat o body, sedmé a osmé místo je podle mě víceméně to, kde jsme byli před Imolou, takže jsme se svým způsobem vrátili na svou přirozenou pozici, jsem tedy spokojený," hodnotil Fernando Alonso.
Back to it at Silverstone. Our simulator driver, Nick Yelloly, gets behind the wheel of the AMR24 today as the team carry out a filming day.🇬🇧 pic.twitter.com/MpKT6jKpm2
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) July 12, 2024"Po Rakousku jsme se trochu vzchopili. Pochopili jsme několik směrů, které zřejmě nebyly správné. Jak jsem řekl, jsem rád za to, že jsme zpět na bodech, cítili jsme se konkurenceschopněji," popisoval Španěl.
Aston Martin veze pro tento víkend do Rakouska další balík vylepšení. Co od něj Fernando očekává? "Musíme jej prověřit. Nesmíme moc mluvit a dosahovat výsledky. Nasazovali jsme na auto spoustu nových dílů - některé fungovaly, jiné ne."
"Snad bude Maďarsko pozitivním překvapením. Loni jsme u McLarenu viděli, kolik se se toho dá změnit na výkonnosti vozu během sezóny. A letos to pozorujeme u Mercedesu. To jsou dva příklady a teď to je na nás!" vyzývá Alonso svůj tým, který posílí zkušení Andy Cowell (pracoval u Mercedesu) a Enrico Cardile z Ferrari.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.