Max Verstappen po svém týmu urgentně požaduje další vylepšení svého monopostu RB20. Red Bull je již má připravené a tento víkend je na Hungaroringu nasadí. Podle jejich odborného poradce Helmuta Marka musí fungovat, jinak je jejich letošní titul v ohrožení.
V Silverstone předminulý týden dostal Holanďan novou podlahu, na kterou se v Maďarsku může těšit i nevýrazný Pérez. Ani to mu však nepomohlo k dalšímu vítězství. "Jednoduše jsme teď příliš pomalí, takto se mistry světa stát nemůžeme," hodnotí Verstappen.
"Musíme na to tlačit, musíme nasazovat další díly. Vím, že přijdou a snad budou o něco lepší než vylepšení ostatních týmů... Mám plnou důvěru ve všechny v továrně. Vím, že tvrdě pracují na výrobě novinek a navyšování výkonnosti auta," pokračuje.
Lídr šampionátu, ve kterém má náskok 84 bodů na druhého Landa Norrise z McLarenu a 105 bodů na třetího Charlese Leclerca z momentálně se trápícího Ferrari.
Letting the RB20 get some rest during this triple header 😴#F1 || #AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/tao7Sl1HkH
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 1, 2024Red Bull ale nyní začíná doplácet na to, že jako mistrovský tým nemůže trávit vývojem vozu v aerodynamickém tunelu tolik času jako soupeři. Klouzavá pravidla tomu poslednímu zaručují o 45 % více času na testování s tím, že každý lépe postavený tým ho má o 5 % méně.
"Přirozeně to vždycky pomáhá, když máte více času, ale tak už jsou ta pravidla napsána, ne? Snaží se zpomalit vítězný tým. Když jste těmi, kteří někoho nahánějí, tak jste spokojeni. Když vedete a během sezóny vás stahují, tak to není to, co byste chtěli. Ale všichni s nimi souhlasili a musíme se s tím vyrovnat," komentuje lídr šampionátu.
Další vylepšení veze Red Bullu do Maďarska, podle zákulisních údajů by mohlo odpovídat zrychlení o další 1 - 2 desetiny na kolo. "Musí fungovat, jinak to nebude vypadat dobře," uvědomuje Helmut Marko si hrozbu ze strany zlepšujících se rivalů.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.