Max Verstappen po svém týmu urgentně požaduje další vylepšení svého monopostu RB20. Red Bull je již má připravené a tento víkend je na Hungaroringu nasadí. Podle jejich odborného poradce Helmuta Marka musí fungovat, jinak je jejich letošní titul v ohrožení.
V Silverstone předminulý týden dostal Holanďan novou podlahu, na kterou se v Maďarsku může těšit i nevýrazný Pérez. Ani to mu však nepomohlo k dalšímu vítězství. "Jednoduše jsme teď příliš pomalí, takto se mistry světa stát nemůžeme," hodnotí Verstappen.
"Musíme na to tlačit, musíme nasazovat další díly. Vím, že přijdou a snad budou o něco lepší než vylepšení ostatních týmů... Mám plnou důvěru ve všechny v továrně. Vím, že tvrdě pracují na výrobě novinek a navyšování výkonnosti auta," pokračuje.
Lídr šampionátu, ve kterém má náskok 84 bodů na druhého Landa Norrise z McLarenu a 105 bodů na třetího Charlese Leclerca z momentálně se trápícího Ferrari.
Letting the RB20 get some rest during this triple header 😴#F1 || #AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/tao7Sl1HkH
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 1, 2024Red Bull ale nyní začíná doplácet na to, že jako mistrovský tým nemůže trávit vývojem vozu v aerodynamickém tunelu tolik času jako soupeři. Klouzavá pravidla tomu poslednímu zaručují o 45 % více času na testování s tím, že každý lépe postavený tým ho má o 5 % méně.
"Přirozeně to vždycky pomáhá, když máte více času, ale tak už jsou ta pravidla napsána, ne? Snaží se zpomalit vítězný tým. Když jste těmi, kteří někoho nahánějí, tak jste spokojeni. Když vedete a během sezóny vás stahují, tak to není to, co byste chtěli. Ale všichni s nimi souhlasili a musíme se s tím vyrovnat," komentuje lídr šampionátu.
Další vylepšení veze Red Bullu do Maďarska, podle zákulisních údajů by mohlo odpovídat zrychlení o další 1 - 2 desetiny na kolo. "Musí fungovat, jinak to nebude vypadat dobře," uvědomuje Helmut Marko si hrozbu ze strany zlepšujících se rivalů.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.