Max Verstappen po svém týmu urgentně požaduje další vylepšení svého monopostu RB20. Red Bull je již má připravené a tento víkend je na Hungaroringu nasadí. Podle jejich odborného poradce Helmuta Marka musí fungovat, jinak je jejich letošní titul v ohrožení.
V Silverstone předminulý týden dostal Holanďan novou podlahu, na kterou se v Maďarsku může těšit i nevýrazný Pérez. Ani to mu však nepomohlo k dalšímu vítězství. "Jednoduše jsme teď příliš pomalí, takto se mistry světa stát nemůžeme," hodnotí Verstappen.
"Musíme na to tlačit, musíme nasazovat další díly. Vím, že přijdou a snad budou o něco lepší než vylepšení ostatních týmů... Mám plnou důvěru ve všechny v továrně. Vím, že tvrdě pracují na výrobě novinek a navyšování výkonnosti auta," pokračuje.
Lídr šampionátu, ve kterém má náskok 84 bodů na druhého Landa Norrise z McLarenu a 105 bodů na třetího Charlese Leclerca z momentálně se trápícího Ferrari.
Letting the RB20 get some rest during this triple header 😴#F1 || #AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/tao7Sl1HkH
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 1, 2024Red Bull ale nyní začíná doplácet na to, že jako mistrovský tým nemůže trávit vývojem vozu v aerodynamickém tunelu tolik času jako soupeři. Klouzavá pravidla tomu poslednímu zaručují o 45 % více času na testování s tím, že každý lépe postavený tým ho má o 5 % méně.
"Přirozeně to vždycky pomáhá, když máte více času, ale tak už jsou ta pravidla napsána, ne? Snaží se zpomalit vítězný tým. Když jste těmi, kteří někoho nahánějí, tak jste spokojeni. Když vedete a během sezóny vás stahují, tak to není to, co byste chtěli. Ale všichni s nimi souhlasili a musíme se s tím vyrovnat," komentuje lídr šampionátu.
Další vylepšení veze Red Bullu do Maďarska, podle zákulisních údajů by mohlo odpovídat zrychlení o další 1 - 2 desetiny na kolo. "Musí fungovat, jinak to nebude vypadat dobře," uvědomuje Helmut Marko si hrozbu ze strany zlepšujících se rivalů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.