Mercedes po průlomu ve vývoji vozu W15 konečně zrychlil, v posledních dvou velkých cenách dvakrát zvítězil. A do letní přestávky toho hodlá předvést ještě více, jak potvrzuje jeho šéf Toto Wolff.
V Rakousku po kolizi Maxe Verstappena s Landem Norrisem zvítězil George Russell, minulou neděli se již zcela zaslouženě těšil z vítězství Lewis Hamilton, pro kterého šlo po 2,5 letech již o 104. triumf ve Formuli 1.
Trajektorie týmu je po určitém objevu ve vývoji jasná. A ve vzestupu hodlá pokračovat, nové díly přiveze příští víkend do Maďarska i o týden později do Belgie, než začne letní přestávka.
"Pokud jde o výkonnost, dočkáme se jejího dalšího zlepšení. Do Budapešti a do Spa vezeme novinky," potvrzuje Wolff. "Nesmíme se nechat moc unést, před týdnem jsme těžili z kolize, ale tentokrát šlo o poctivé vítězství. Měli jsme skutečnou rychlost - mohli jste vidět Georgea a Lewise ve vedení. Téměř za všech podmínek jsme tam byli."
F1 wins are like London buses. You wait a long time for one, and two come along at once 🏆🏆😃 pic.twitter.com/V5J8hrTYBa
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 9, 2024Ve vývoji to podle něj konečně "klaplo" a Hamiltonovo vítězství před domácími fanoušky a jeho odchodem k Ferrari označuje za "pohádku."
"Před pěti závody jsme neměli ani na pódium a vypadalo to na třetí rok bez výkonnosti, tak to potom klaplo. Najednou vše všechno, co nedávalo smysl, začalo dávat smysl. A výsledky vývojových směrů jsou zpět jako kdysi," těší šéfa Mercedesu.
"Nalézáme výkonnost, nasazujeme ji na auto a odráží se v časech na kolo. Tak tomu v předchozích dvou letech nebylo. Nedokázali jsme pilotům poskytnout auto, které by jim umožnilo bojovat o vítězství... nedokázali bychom sepsat lepší scénář. Potvrdili jsme, že to, co momentálně děláme, je správné," pokračuje.
Poté se vrací k dramatické koncovce Velké ceny Británie: "Nezbývaly nám středně-tvrdé [pneumatiky], takže to pro nás bylo velmi jednoduché. Nevěřili jsme, že tvrdé jsou ty správné. Při ohlédnutí se zpět by možná tou správnou prioritou byly středně-tvrdé, tvrdé a měkké. My jsme je ale dokázali šetřit až do konce. Myslím, že naše degradace pneumatik byla dobrá ve srovnání s McLarenem - a to nám zajistilo vítězství."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.