Mercedes po průlomu ve vývoji vozu W15 konečně zrychlil, v posledních dvou velkých cenách dvakrát zvítězil. A do letní přestávky toho hodlá předvést ještě více, jak potvrzuje jeho šéf Toto Wolff.
V Rakousku po kolizi Maxe Verstappena s Landem Norrisem zvítězil George Russell, minulou neděli se již zcela zaslouženě těšil z vítězství Lewis Hamilton, pro kterého šlo po 2,5 letech již o 104. triumf ve Formuli 1.
Trajektorie týmu je po určitém objevu ve vývoji jasná. A ve vzestupu hodlá pokračovat, nové díly přiveze příští víkend do Maďarska i o týden později do Belgie, než začne letní přestávka.
"Pokud jde o výkonnost, dočkáme se jejího dalšího zlepšení. Do Budapešti a do Spa vezeme novinky," potvrzuje Wolff. "Nesmíme se nechat moc unést, před týdnem jsme těžili z kolize, ale tentokrát šlo o poctivé vítězství. Měli jsme skutečnou rychlost - mohli jste vidět Georgea a Lewise ve vedení. Téměř za všech podmínek jsme tam byli."
F1 wins are like London buses. You wait a long time for one, and two come along at once 🏆🏆😃 pic.twitter.com/V5J8hrTYBa
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 9, 2024Ve vývoji to podle něj konečně "klaplo" a Hamiltonovo vítězství před domácími fanoušky a jeho odchodem k Ferrari označuje za "pohádku."
"Před pěti závody jsme neměli ani na pódium a vypadalo to na třetí rok bez výkonnosti, tak to potom klaplo. Najednou vše všechno, co nedávalo smysl, začalo dávat smysl. A výsledky vývojových směrů jsou zpět jako kdysi," těší šéfa Mercedesu.
"Nalézáme výkonnost, nasazujeme ji na auto a odráží se v časech na kolo. Tak tomu v předchozích dvou letech nebylo. Nedokázali jsme pilotům poskytnout auto, které by jim umožnilo bojovat o vítězství... nedokázali bychom sepsat lepší scénář. Potvrdili jsme, že to, co momentálně děláme, je správné," pokračuje.
Poté se vrací k dramatické koncovce Velké ceny Británie: "Nezbývaly nám středně-tvrdé [pneumatiky], takže to pro nás bylo velmi jednoduché. Nevěřili jsme, že tvrdé jsou ty správné. Při ohlédnutí se zpět by možná tou správnou prioritou byly středně-tvrdé, tvrdé a měkké. My jsme je ale dokázali šetřit až do konce. Myslím, že naše degradace pneumatik byla dobrá ve srovnání s McLarenem - a to nám zajistilo vítězství."
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.