Mercedes po průlomu ve vývoji vozu W15 konečně zrychlil, v posledních dvou velkých cenách dvakrát zvítězil. A do letní přestávky toho hodlá předvést ještě více, jak potvrzuje jeho šéf Toto Wolff.
V Rakousku po kolizi Maxe Verstappena s Landem Norrisem zvítězil George Russell, minulou neděli se již zcela zaslouženě těšil z vítězství Lewis Hamilton, pro kterého šlo po 2,5 letech již o 104. triumf ve Formuli 1.
Trajektorie týmu je po určitém objevu ve vývoji jasná. A ve vzestupu hodlá pokračovat, nové díly přiveze příští víkend do Maďarska i o týden později do Belgie, než začne letní přestávka.
"Pokud jde o výkonnost, dočkáme se jejího dalšího zlepšení. Do Budapešti a do Spa vezeme novinky," potvrzuje Wolff. "Nesmíme se nechat moc unést, před týdnem jsme těžili z kolize, ale tentokrát šlo o poctivé vítězství. Měli jsme skutečnou rychlost - mohli jste vidět Georgea a Lewise ve vedení. Téměř za všech podmínek jsme tam byli."
F1 wins are like London buses. You wait a long time for one, and two come along at once 🏆🏆😃 pic.twitter.com/V5J8hrTYBa
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 9, 2024Ve vývoji to podle něj konečně "klaplo" a Hamiltonovo vítězství před domácími fanoušky a jeho odchodem k Ferrari označuje za "pohádku."
"Před pěti závody jsme neměli ani na pódium a vypadalo to na třetí rok bez výkonnosti, tak to potom klaplo. Najednou vše všechno, co nedávalo smysl, začalo dávat smysl. A výsledky vývojových směrů jsou zpět jako kdysi," těší šéfa Mercedesu.
"Nalézáme výkonnost, nasazujeme ji na auto a odráží se v časech na kolo. Tak tomu v předchozích dvou letech nebylo. Nedokázali jsme pilotům poskytnout auto, které by jim umožnilo bojovat o vítězství... nedokázali bychom sepsat lepší scénář. Potvrdili jsme, že to, co momentálně děláme, je správné," pokračuje.
Poté se vrací k dramatické koncovce Velké ceny Británie: "Nezbývaly nám středně-tvrdé [pneumatiky], takže to pro nás bylo velmi jednoduché. Nevěřili jsme, že tvrdé jsou ty správné. Při ohlédnutí se zpět by možná tou správnou prioritou byly středně-tvrdé, tvrdé a měkké. My jsme je ale dokázali šetřit až do konce. Myslím, že naše degradace pneumatik byla dobrá ve srovnání s McLarenem - a to nám zajistilo vítězství."
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.