V prvním tréniinku na GP Velké Británie zajel nejrychlejší kolo Lando Norris. Druhý skončil Lance Stroll a třetí Oscar Piastri.
První trénink nabídl (pro Velkou Británii typické) zamračené a relativně chladné počasí. Řada týmů přivezla do Silverstone nové díly. Red Bull má novou podlahu, Mercedes upravil obě křídla a brzdové kanálky, Haas si pro tento závod nachystal nové bočnice, kryt motoru nebo upravená zrcátka.
A aby toho nebylo málo, v prvním tréninku dostalo příležitost hned několik rezervních pilotů. Za Haas jezdil Oliver Bearman, v kokopitu Red Bullu se objevil Isack Hadjar, u Alpine otestovali schopnosti Jacka Doohana a Williams ukázal na Franca Colapinta. Hned v úvodu měřených jízd zavlály červené vlajky - Juki Cunda dostal smyk a skončil ve štěrku.
Zhou si pro změnu stěžoval na poskakování svého Sauberu. Z pohledu rychlosti jednotlivých týmů na základě prvního tréninku těžko něco usuzovat. Roli hrají rozdílné programy a samozřejmě rozdílné množství paliva v nádržích. Dobře ale vypadají tradiční uchazeči o nejvyšší příčky - tedy Red Bull, McLaren, Mercedes a Ferrari. V závěru úvodního tréninku potkaly Oscara Piastriho technické problémy. Australan se kvůli nim nedostal ani do boxů, dotlačit jej tam museli mechanici.
Nejrychlejší čas zajel Lando Norris před Lancem Strollem a Oscarem Piastrim. Je však třeba říct, že tito tři piloti měli nazuty nejměkčí pneumatiky, kdežto čtvrtý Verstappen a pátý Russell použili pro své top kolo "pouze" střední směs.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.