Mladý Oliver Bearman se dočkal, příští rok jej budeme pravidelně vídávat ve Formuli 1. Šanci závodit mu dá americká stáj Haas, která s ním podepsala víceletou smlouvu.
Devatenáctiletý pilot tříbí své umění ve Formuli 2, kde se minulý víkend v Rakousku dočkal svého letošního prvního vítězství. Letos zapůsobil skvělým výkonem, když zaskočil za zotavujícího se Carlose Sainze a při debutu s Ferrari hned dojel na sedmém místě a bodoval.
Kromě toho plní roli rezervního pilota pro Haas i Ferrari a naskočil do pěti tréninků, ten šestý jej čeká tento víkend v Silverstone, kde se sveze s bíločerným monopostem amerického týmu.
"Je těžké vyjádřit slovy, kolik to pro mě znamená. Říci nahlas že budu pilotem Formule 1 u Haasu mě činí nesmírně hrdým. Je to neuvěřitelné být mezi několika málo lidmi, kteří se dočkali toho, o čem snili jako děti," rozplývá se Bearman nad svou závodní smlouvou.
"Opravdu jsem si užil spolupráci se všemi od první chvíle, kdy jsme se potkali v Mexiku, a už se nemůžu dočkat okamžiku, kdy toho s nimi v budoucnosti zažiju snad mnohem více," těší se rodák z britského Chelmsfordu.
British Rookie Set for Full-Time Formula 1 Seat in 2025 🇬🇧#HaasF1 | @OllieBearman
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) July 4, 2024Jeho šéf Ajao Komatsu uvádí: "Je to vzrušující věc poskytnout mladému jezdci tak talentovanému jako je Oliver Bearman jeho první sedačku ve Formuli 1 na plný úvazek."
"Rozvinul se v neuvěřitelně vyspělého jezdce pod vedením Jezdecké akademii Ferrari a svět to viděl na vlastní oči, když jej na poslední chvíli povolali k závodění ve Velké ceně Saúdské Arábie. Oliver dokázal, že je na ten úkol více než připravený a my jsme to sami u Haasu pozorovali během prvních tréninků v posledních dvou sezónách.
Těšíme se na jeho další rozvoj a na sklízení ovoce jeho talentu - jak uvnitř vozu tak i mimo něj. Oliver je skvělý kluk a vítaným přírůstkem do našeho týmu, když se o víkendech zapojuje do prvních tréninků. Nyní víme, že půjde o dlouhodobější vztah. A je to pro všechny zúčastněné pozitivní věc," dodává Komatsu.
Co bude se současnými závodními jezdci Haasu? Nico Hülkenberg příští rok přestupuje k Sauberu / Audi a Kevinovi Magnussenovi po sezóně vyprší kontrakt, teoreticky tedy u něj zůstává jedno místo volné. O to se uchází Esteban Ocon, jehož se zbavuje Alpine, i Valtteri Bottas ze stáje Stake. Není ovšem vyloučeno, že si své místo Magnussen neudrží, pokud bude předvádět lepší výkony, jako tomu bylo naposledy ve Spielbergu.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.