Mladý Oliver Bearman se dočkal, příští rok jej budeme pravidelně vídávat ve Formuli 1. Šanci závodit mu dá americká stáj Haas, která s ním podepsala víceletou smlouvu.
Devatenáctiletý pilot tříbí své umění ve Formuli 2, kde se minulý víkend v Rakousku dočkal svého letošního prvního vítězství. Letos zapůsobil skvělým výkonem, když zaskočil za zotavujícího se Carlose Sainze a při debutu s Ferrari hned dojel na sedmém místě a bodoval.
Kromě toho plní roli rezervního pilota pro Haas i Ferrari a naskočil do pěti tréninků, ten šestý jej čeká tento víkend v Silverstone, kde se sveze s bíločerným monopostem amerického týmu.
"Je těžké vyjádřit slovy, kolik to pro mě znamená. Říci nahlas že budu pilotem Formule 1 u Haasu mě činí nesmírně hrdým. Je to neuvěřitelné být mezi několika málo lidmi, kteří se dočkali toho, o čem snili jako děti," rozplývá se Bearman nad svou závodní smlouvou.
"Opravdu jsem si užil spolupráci se všemi od první chvíle, kdy jsme se potkali v Mexiku, a už se nemůžu dočkat okamžiku, kdy toho s nimi v budoucnosti zažiju snad mnohem více," těší se rodák z britského Chelmsfordu.
British Rookie Set for Full-Time Formula 1 Seat in 2025 🇬🇧#HaasF1 | @OllieBearman
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) July 4, 2024Jeho šéf Ajao Komatsu uvádí: "Je to vzrušující věc poskytnout mladému jezdci tak talentovanému jako je Oliver Bearman jeho první sedačku ve Formuli 1 na plný úvazek."
"Rozvinul se v neuvěřitelně vyspělého jezdce pod vedením Jezdecké akademii Ferrari a svět to viděl na vlastní oči, když jej na poslední chvíli povolali k závodění ve Velké ceně Saúdské Arábie. Oliver dokázal, že je na ten úkol více než připravený a my jsme to sami u Haasu pozorovali během prvních tréninků v posledních dvou sezónách.
Těšíme se na jeho další rozvoj a na sklízení ovoce jeho talentu - jak uvnitř vozu tak i mimo něj. Oliver je skvělý kluk a vítaným přírůstkem do našeho týmu, když se o víkendech zapojuje do prvních tréninků. Nyní víme, že půjde o dlouhodobější vztah. A je to pro všechny zúčastněné pozitivní věc," dodává Komatsu.
Co bude se současnými závodními jezdci Haasu? Nico Hülkenberg příští rok přestupuje k Sauberu / Audi a Kevinovi Magnussenovi po sezóně vyprší kontrakt, teoreticky tedy u něj zůstává jedno místo volné. O to se uchází Esteban Ocon, jehož se zbavuje Alpine, i Valtteri Bottas ze stáje Stake. Není ovšem vyloučeno, že si své místo Magnussen neudrží, pokud bude předvádět lepší výkony, jako tomu bylo naposledy ve Spielbergu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.