Loni měl po deseti závodech na kontě 136 bodů, letos jich nemá ani třetinu. Veterán F1 Fernando Alonso si od domácího závodu sliboval určitě víc a jeho frustrace se odrazila do jasného apelu celému týmu.
Kvalifikace - 11. místo. Závod ještě o příčku horší. Z posledních čtyř závodů skončil Španěl v TOP10 pouze v Kanadě, kde si připsal 8 bodů za šesté místo. Rozhodně očekával víc, zejména poté, co zavřel pochybovačům ústa vydařenou sezónou, o níž byli mnozí přesvědčeni, že po odchodu od Alpine k Aston Martinu skončí krachem. Letos se zatím trápí a tím víc ho mrzí neúspěch před domácím publikem.
"To, že jsem tu nezískal žádný bod, je zklamáním, ale celý víkend nám chyběla rychlost, tak jsme si ho vlastně ani nezasloužili. Závod byl extrémně těžký, když v každé zatáčce kloužete, tak ničíte pneumatiky. Takže nás trápí dva problémy: Nejsme dost rychlí a hodně nám odcházejí pneumatiky, závody jsou pro nás celkově vzato příliš dlouhé. To se musí změnit," poukázal na hlavní problémy Alonso.
Podle něj trpí AMR24 nedostatkem přítlaku, takže se španělský pilot obává, že v Rakousku a Silverstone nastanou další potíže. "Je to zklamání, ale teď už s tím nic neudělám, takže od šachovnicové vlajky musíme přemýšlet, co v Rakousku udělat jinak. Ale domnívám se, že se toho příliš nezmění, protože Red Bull Ring má některé obdobné rysy jako Barcelona, především dlouhé zatáčky. Čeká nás tedy další těžký víkend, pravděpodobně i poté v Silverstonu. Ale nesmíme tomu podlehnout. Je třeba tvrději pracovat, méně mluvit, více toho předvést. Na to se musíme zaměřit," burcuje dvaačtyřicetiletý rodák z Ovidea.
Příčinou neúspěchů je podle něj nedostatečný postupný zisk z vylepšení, což je nutno co nejdříve změnit. "Těšil jsem se, udělali jsme hodně upgradů, ale výsledky se nedostavily. Proto se nabízí otázka, zda to, co na trati předvedeme, splní naše očekávání a konečně se zlepšíme. Znovu opakuji, tvrdá práce, růst v každém závodě, ale bez zbytečného mluvení a slibů," uzavřel Alonso. Na poslední otázku, proč tým s inovacemi neuspěl a vylepšení nefungují, odpověděl stroze: "Jsem pilot a ne technik!"
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.