Loni měl po deseti závodech na kontě 136 bodů, letos jich nemá ani třetinu. Veterán F1 Fernando Alonso si od domácího závodu sliboval určitě víc a jeho frustrace se odrazila do jasného apelu celému týmu.
Kvalifikace - 11. místo. Závod ještě o příčku horší. Z posledních čtyř závodů skončil Španěl v TOP10 pouze v Kanadě, kde si připsal 8 bodů za šesté místo. Rozhodně očekával víc, zejména poté, co zavřel pochybovačům ústa vydařenou sezónou, o níž byli mnozí přesvědčeni, že po odchodu od Alpine k Aston Martinu skončí krachem. Letos se zatím trápí a tím víc ho mrzí neúspěch před domácím publikem.
"To, že jsem tu nezískal žádný bod, je zklamáním, ale celý víkend nám chyběla rychlost, tak jsme si ho vlastně ani nezasloužili. Závod byl extrémně těžký, když v každé zatáčce kloužete, tak ničíte pneumatiky. Takže nás trápí dva problémy: Nejsme dost rychlí a hodně nám odcházejí pneumatiky, závody jsou pro nás celkově vzato příliš dlouhé. To se musí změnit," poukázal na hlavní problémy Alonso.
Podle něj trpí AMR24 nedostatkem přítlaku, takže se španělský pilot obává, že v Rakousku a Silverstone nastanou další potíže. "Je to zklamání, ale teď už s tím nic neudělám, takže od šachovnicové vlajky musíme přemýšlet, co v Rakousku udělat jinak. Ale domnívám se, že se toho příliš nezmění, protože Red Bull Ring má některé obdobné rysy jako Barcelona, především dlouhé zatáčky. Čeká nás tedy další těžký víkend, pravděpodobně i poté v Silverstonu. Ale nesmíme tomu podlehnout. Je třeba tvrději pracovat, méně mluvit, více toho předvést. Na to se musíme zaměřit," burcuje dvaačtyřicetiletý rodák z Ovidea.
Příčinou neúspěchů je podle něj nedostatečný postupný zisk z vylepšení, což je nutno co nejdříve změnit. "Těšil jsem se, udělali jsme hodně upgradů, ale výsledky se nedostavily. Proto se nabízí otázka, zda to, co na trati předvedeme, splní naše očekávání a konečně se zlepšíme. Znovu opakuji, tvrdá práce, růst v každém závodě, ale bez zbytečného mluvení a slibů," uzavřel Alonso. Na poslední otázku, proč tým s inovacemi neuspěl a vylepšení nefungují, odpověděl stroze: "Jsem pilot a ne technik!"
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.