Loni měl po deseti závodech na kontě 136 bodů, letos jich nemá ani třetinu. Veterán F1 Fernando Alonso si od domácího závodu sliboval určitě víc a jeho frustrace se odrazila do jasného apelu celému týmu.
Kvalifikace - 11. místo. Závod ještě o příčku horší. Z posledních čtyř závodů skončil Španěl v TOP10 pouze v Kanadě, kde si připsal 8 bodů za šesté místo. Rozhodně očekával víc, zejména poté, co zavřel pochybovačům ústa vydařenou sezónou, o níž byli mnozí přesvědčeni, že po odchodu od Alpine k Aston Martinu skončí krachem. Letos se zatím trápí a tím víc ho mrzí neúspěch před domácím publikem.
"To, že jsem tu nezískal žádný bod, je zklamáním, ale celý víkend nám chyběla rychlost, tak jsme si ho vlastně ani nezasloužili. Závod byl extrémně těžký, když v každé zatáčce kloužete, tak ničíte pneumatiky. Takže nás trápí dva problémy: Nejsme dost rychlí a hodně nám odcházejí pneumatiky, závody jsou pro nás celkově vzato příliš dlouhé. To se musí změnit," poukázal na hlavní problémy Alonso.
Podle něj trpí AMR24 nedostatkem přítlaku, takže se španělský pilot obává, že v Rakousku a Silverstone nastanou další potíže. "Je to zklamání, ale teď už s tím nic neudělám, takže od šachovnicové vlajky musíme přemýšlet, co v Rakousku udělat jinak. Ale domnívám se, že se toho příliš nezmění, protože Red Bull Ring má některé obdobné rysy jako Barcelona, především dlouhé zatáčky. Čeká nás tedy další těžký víkend, pravděpodobně i poté v Silverstonu. Ale nesmíme tomu podlehnout. Je třeba tvrději pracovat, méně mluvit, více toho předvést. Na to se musíme zaměřit," burcuje dvaačtyřicetiletý rodák z Ovidea.
Příčinou neúspěchů je podle něj nedostatečný postupný zisk z vylepšení, což je nutno co nejdříve změnit. "Těšil jsem se, udělali jsme hodně upgradů, ale výsledky se nedostavily. Proto se nabízí otázka, zda to, co na trati předvedeme, splní naše očekávání a konečně se zlepšíme. Znovu opakuji, tvrdá práce, růst v každém závodě, ale bez zbytečného mluvení a slibů," uzavřel Alonso. Na poslední otázku, proč tým s inovacemi neuspěl a vylepšení nefungují, odpověděl stroze: "Jsem pilot a ne technik!"
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.