Mladík Ferrari Oliver Bearman dostane tento víkend ve Španělsku šanci svézt se v prvním tréninku s Haasem. Potvrdí svůj talent a získá závodní sedačku pro příští rok? A dozvíme se konečně co bude s Carlosem Sainzem, díky kterému debutoval ve světě velkých cen?
Nico Hülkenberg již dříve oznámil, že americkou stáj na konci roku opustí a zamíří do Staku (Sauber - Audi). Otázkou je, kdo jej nahradí. Osmnáctiletý Bearman již prokázal svůj talent, když v Miami nastoupil za Carlose Sainze a hned dosáhl na sedmou příčku.
Šlo o fantastický debut mladíka, který využil nucené přestávky Španěla zotavujícího se po operaci slepého střeva. Na poslední chvíli naskočil do vozu a vybojoval rovnou šest mistrovských bodů, což je mimochodem pořád víc, než doposud získaly stáje Stake, Alpine či Williams.
U Haasu o něm díky tomu vážně přemýšlejí: "Bearman se k nám opět přidá v prvním tréninku, tentokrát místo Nica. Může tedy pokračovat tam, kde skončil v Imole," komentuje šéf týmu Ayao Komatsu.
"Samozřejmě, že jej zvažujeme, jinak bychom jej nenechali odjet volný trénink s naším vozem," potvrzuje dále s tím, že 19letý mladík má u nich velkou šanci na získání pozice závodního pilota.
Do kdy by mohlo padnout rozhodnutí? "Opravdu nemám žádný termín. Zkrátka jen hledám jezdce. Někoho se spoustou zkušeností a se správným postojem," odpovídá šéf Haasu.
Mnoho zkušeností nicméně britský mladík moc nemá, pouze z nižších formulových kategorií, přesto do něj Haas investuje své prostředky, když mu během pátečního tréninku opět svěří svůj monopost.
"Náš rezervní jezdec Oliver Bearman se vrátí za volant VF-24 podruhé z celkových šesti plánovaných prvních tréninků v roce 2024. Člen Jezdecké akademie Ferrari Bearman nahradí Hülkenberga v úvodní 60minutové části," stojí v oficiálním prohlášení týmu, za který nastoupil do dvou tréninků už minulý rok (v Mexiku a v Abú Zabí).
Kam půjde Sainz? Rozhodnutí na spadnutí
Zatímco na rozhodnutí ohledně Bearmana si budeme muset nějakou dobu ještě počkat, svůj osud by měl ještě tento týden odhalit právě Sainz, díky němuž dostal letos šanci ve velké ceně. V padoku se šušká, že se před dvěma týdny v Kanadě upsal Williamsu.
"Mělo by to být oznámeno tento týden. Sainz k Williamsu může na první pohled vypadat divně, ale tým má velké cíle a ambiciózní investory. A abych byl upřímný, šlo pro něj o tu nejlepší možnost," uvádí bývalý pilot Ralf Schumacher.
Sainz spojovaný také se Sauberem vlastněným Audi však odmítá cokoliv předem potvrdit: "Máme na stole své možnosti, jsem připraven na rozhodnutí a udělám to velmi brzy, protože to už chci ukončit a soustředit se na zbytek roku s Ferrari."
"Všechny týmy, které momentálně nemají podepsány smlouvy se svými jezdci, mi nabídli kontrakt a já s nimi můžu zítra podepsat. Ale přistupuji k tomu trochu rozvážně, i když se brzy rozhodnu," uzavírá španělský pilot Scuderie.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.