Mladík Ferrari Oliver Bearman dostane tento víkend ve Španělsku šanci svézt se v prvním tréninku s Haasem. Potvrdí svůj talent a získá závodní sedačku pro příští rok? A dozvíme se konečně co bude s Carlosem Sainzem, díky kterému debutoval ve světě velkých cen?
Nico Hülkenberg již dříve oznámil, že americkou stáj na konci roku opustí a zamíří do Staku (Sauber - Audi). Otázkou je, kdo jej nahradí. Osmnáctiletý Bearman již prokázal svůj talent, když v Miami nastoupil za Carlose Sainze a hned dosáhl na sedmou příčku.
Šlo o fantastický debut mladíka, který využil nucené přestávky Španěla zotavujícího se po operaci slepého střeva. Na poslední chvíli naskočil do vozu a vybojoval rovnou šest mistrovských bodů, což je mimochodem pořád víc, než doposud získaly stáje Stake, Alpine či Williams.
U Haasu o něm díky tomu vážně přemýšlejí: "Bearman se k nám opět přidá v prvním tréninku, tentokrát místo Nica. Může tedy pokračovat tam, kde skončil v Imole," komentuje šéf týmu Ayao Komatsu.
"Samozřejmě, že jej zvažujeme, jinak bychom jej nenechali odjet volný trénink s naším vozem," potvrzuje dále s tím, že 19letý mladík má u nich velkou šanci na získání pozice závodního pilota.
Do kdy by mohlo padnout rozhodnutí? "Opravdu nemám žádný termín. Zkrátka jen hledám jezdce. Někoho se spoustou zkušeností a se správným postojem," odpovídá šéf Haasu.
Mnoho zkušeností nicméně britský mladík moc nemá, pouze z nižších formulových kategorií, přesto do něj Haas investuje své prostředky, když mu během pátečního tréninku opět svěří svůj monopost.
"Náš rezervní jezdec Oliver Bearman se vrátí za volant VF-24 podruhé z celkových šesti plánovaných prvních tréninků v roce 2024. Člen Jezdecké akademie Ferrari Bearman nahradí Hülkenberga v úvodní 60minutové části," stojí v oficiálním prohlášení týmu, za který nastoupil do dvou tréninků už minulý rok (v Mexiku a v Abú Zabí).
Kam půjde Sainz? Rozhodnutí na spadnutí
Zatímco na rozhodnutí ohledně Bearmana si budeme muset nějakou dobu ještě počkat, svůj osud by měl ještě tento týden odhalit právě Sainz, díky němuž dostal letos šanci ve velké ceně. V padoku se šušká, že se před dvěma týdny v Kanadě upsal Williamsu.
"Mělo by to být oznámeno tento týden. Sainz k Williamsu může na první pohled vypadat divně, ale tým má velké cíle a ambiciózní investory. A abych byl upřímný, šlo pro něj o tu nejlepší možnost," uvádí bývalý pilot Ralf Schumacher.
Sainz spojovaný také se Sauberem vlastněným Audi však odmítá cokoliv předem potvrdit: "Máme na stole své možnosti, jsem připraven na rozhodnutí a udělám to velmi brzy, protože to už chci ukončit a soustředit se na zbytek roku s Ferrari."
"Všechny týmy, které momentálně nemají podepsány smlouvy se svými jezdci, mi nabídli kontrakt a já s nimi můžu zítra podepsat. Ale přistupuji k tomu trochu rozvážně, i když se brzy rozhodnu," uzavírá španělský pilot Scuderie.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.