Italská stáj do Imoly dovezla velký balík vylepšení, v závodě však vybojovala jen bronz. Věří ale, že pokud by lépe zvládla kvalifikaci, tak měla dostatečnou rychlost na to, aby v neděli dojela na prvním a druhém místě.
Velká cena Emilia Romagna přinesla napínavou koncovku, když Lando Norris stíhal Maxe Verstappena a cílem projel jen o 7 desetin za ním. Třetímu Leclercovi scházelo necelých osm sekund: "Pro mě jde o dobrou zprávu, je to dobrá zpráva pro F1 i pro šampionát," hodnotí Frederic Vasseur.
Máme tři týmy, které dělilo po 70 kolech 7 sekund, což je méně než desetina na kolo. téměř stejné to bylo od počátku víkendu Příští týden začínáme v Monaku na odlišné konfiguraci okruhu s odlišnými zatáčkami od nuly," těší se šéf Ferrari.
Scuderia o víkendu nasadila na svůj vůz velké novinky, s nimiž ovládla páteční tréninky. V kvalifikaci ale nestačila na Verstappena a dvojici McLarenu. Pokud by obsadila první řadu, pak by podle jejich šéfa díky skvělé závodní rychlosti také vyhrála.
"Celkově mám smíšené pocity kvůli tomu, že jsme udělali pokrok a McLarenu se podařilo totéž. Nyní moc neztrácíme. Jsem trochu frustrovaný, protože pokud bychom obsadili první a druhé místo v kvalifikaci, tak si myslím, že bychom na prvním a druhém místě dojeli i v závodě. Pokud nám něco scházelo, tak to bylo o den dříve v kvalifikaci, nikoliv v závodě," popisuje Vasseur.
Jeho pilot Charles Leclerc s ním souhlasí: "Naše závodní rychlost je velmi, velmi silná. Jsem větším optimistou než v sobotu po kvalifikaci, protože to je místo, kde o takovém víkendu ztrácíme."
Podezřívavý je nicméně vůči chování pohonných jednotek soupeřů: "O všechno jsme přicházeli na rovinkách. Dělají něco podivného s energií, z pohledu motoru - McLaren a Red Bull. Podíváme se na to. Jakmile to spravíme, tak budeme mít skutečnou šanci dostat se na ten nejvyšší stupínek na pódiu."
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.