Italská stáj do Imoly dovezla velký balík vylepšení, v závodě však vybojovala jen bronz. Věří ale, že pokud by lépe zvládla kvalifikaci, tak měla dostatečnou rychlost na to, aby v neděli dojela na prvním a druhém místě.
Velká cena Emilia Romagna přinesla napínavou koncovku, když Lando Norris stíhal Maxe Verstappena a cílem projel jen o 7 desetin za ním. Třetímu Leclercovi scházelo necelých osm sekund: "Pro mě jde o dobrou zprávu, je to dobrá zpráva pro F1 i pro šampionát," hodnotí Frederic Vasseur.
Máme tři týmy, které dělilo po 70 kolech 7 sekund, což je méně než desetina na kolo. téměř stejné to bylo od počátku víkendu Příští týden začínáme v Monaku na odlišné konfiguraci okruhu s odlišnými zatáčkami od nuly," těší se šéf Ferrari.
Scuderia o víkendu nasadila na svůj vůz velké novinky, s nimiž ovládla páteční tréninky. V kvalifikaci ale nestačila na Verstappena a dvojici McLarenu. Pokud by obsadila první řadu, pak by podle jejich šéfa díky skvělé závodní rychlosti také vyhrála.
"Celkově mám smíšené pocity kvůli tomu, že jsme udělali pokrok a McLarenu se podařilo totéž. Nyní moc neztrácíme. Jsem trochu frustrovaný, protože pokud bychom obsadili první a druhé místo v kvalifikaci, tak si myslím, že bychom na prvním a druhém místě dojeli i v závodě. Pokud nám něco scházelo, tak to bylo o den dříve v kvalifikaci, nikoliv v závodě," popisuje Vasseur.
Jeho pilot Charles Leclerc s ním souhlasí: "Naše závodní rychlost je velmi, velmi silná. Jsem větším optimistou než v sobotu po kvalifikaci, protože to je místo, kde o takovém víkendu ztrácíme."
Podezřívavý je nicméně vůči chování pohonných jednotek soupeřů: "O všechno jsme přicházeli na rovinkách. Dělají něco podivného s energií, z pohledu motoru - McLaren a Red Bull. Podíváme se na to. Jakmile to spravíme, tak budeme mít skutečnou šanci dostat se na ten nejvyšší stupínek na pódiu."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.