Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown považuje svého pilota Landa Norrise za rychlejšího než úřadujícího šampiona Maxe Verstappena z Red Bullu. Jejich působení v jednom týmu společně by však podle něj nedělalo dobrotu.
Britský jezdec s oranžovým vozem zaujal v posledním závodě v Miami, kde po zajetí zpomalovacího vozu do boxů Verstappenovi ujížděl a v cíli byl jako první.
"Myslím si, že Lando může v přímém souboji Maxe porazit.. Podle mě by šlo o úžasný duel. Myslím, že by mnoho závodů skončilo v slzách - pro jednoho či druhého nebo pro oba," popisuje šéf McLarenu.
"Ale pokud jde o přirozený talent, ještě jsem neviděl nikoho, kdo by byl rychlejší než Lando. Jsem si jistý tím, že Max je také rychlý a že by s tím někteří lidé nesouhlasili. Nakonec to nikdy nebudeme vědět, pokud je neuvidíme ve stejném autě," pokračuje Brown.
Norris měl na Floridě k dispozici hodně vylepšené auto, jeho týmový kolega Oscar Piastri se stejné konfigurace dočká v Imole. "Z toho, co jsem od Landa viděl, není kolem žádný rychlejší závodní jezdec. Skvělé je, že se mu Oscar dokáže vyrovnat. S tím, jak získá více zkušeností, se mu bude vyrovnávat častěji," říká 52letý Američan.
První vítězství může nyní pomoci i Landovi: "Něco na tom je, když pilot získá své první vítězství. Pamatuji si na svou první výhru: teď víte, že jste to dokázali a jste uvolněnější. U na to nemusíte tak tlačit. V čemkoliv na to můžete hodně tlačit, což se může obrátit proti vám."
Budou mít nyní s upraveným vozem McLaren na to, aby poráželi Red Bullu? Podle Andrea Stelly mu jsou sice blíže, ale na vítězství by ještě potřebovali pár podobně velkých vylepšení, jaká představili v Miami. Imola bude dalším testem jejich pokroku, velký krok vpřed se očekává od Ferrari, které si minulý týden otestoval B-verzi svého vozu se žraločími bočnicemi s úzkými otvory okopírovanými právě od Red Bullu.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.