Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown považuje svého pilota Landa Norrise za rychlejšího než úřadujícího šampiona Maxe Verstappena z Red Bullu. Jejich působení v jednom týmu společně by však podle něj nedělalo dobrotu.
Britský jezdec s oranžovým vozem zaujal v posledním závodě v Miami, kde po zajetí zpomalovacího vozu do boxů Verstappenovi ujížděl a v cíli byl jako první.
"Myslím si, že Lando může v přímém souboji Maxe porazit.. Podle mě by šlo o úžasný duel. Myslím, že by mnoho závodů skončilo v slzách - pro jednoho či druhého nebo pro oba," popisuje šéf McLarenu.
"Ale pokud jde o přirozený talent, ještě jsem neviděl nikoho, kdo by byl rychlejší než Lando. Jsem si jistý tím, že Max je také rychlý a že by s tím někteří lidé nesouhlasili. Nakonec to nikdy nebudeme vědět, pokud je neuvidíme ve stejném autě," pokračuje Brown.
Norris měl na Floridě k dispozici hodně vylepšené auto, jeho týmový kolega Oscar Piastri se stejné konfigurace dočká v Imole. "Z toho, co jsem od Landa viděl, není kolem žádný rychlejší závodní jezdec. Skvělé je, že se mu Oscar dokáže vyrovnat. S tím, jak získá více zkušeností, se mu bude vyrovnávat častěji," říká 52letý Američan.
První vítězství může nyní pomoci i Landovi: "Něco na tom je, když pilot získá své první vítězství. Pamatuji si na svou první výhru: teď víte, že jste to dokázali a jste uvolněnější. U na to nemusíte tak tlačit. V čemkoliv na to můžete hodně tlačit, což se může obrátit proti vám."
Budou mít nyní s upraveným vozem McLaren na to, aby poráželi Red Bullu? Podle Andrea Stelly mu jsou sice blíže, ale na vítězství by ještě potřebovali pár podobně velkých vylepšení, jaká představili v Miami. Imola bude dalším testem jejich pokroku, velký krok vpřed se očekává od Ferrari, které si minulý týden otestoval B-verzi svého vozu se žraločími bočnicemi s úzkými otvory okopírovanými právě od Red Bullu.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.