Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown považuje svého pilota Landa Norrise za rychlejšího než úřadujícího šampiona Maxe Verstappena z Red Bullu. Jejich působení v jednom týmu společně by však podle něj nedělalo dobrotu.
Britský jezdec s oranžovým vozem zaujal v posledním závodě v Miami, kde po zajetí zpomalovacího vozu do boxů Verstappenovi ujížděl a v cíli byl jako první.
"Myslím si, že Lando může v přímém souboji Maxe porazit.. Podle mě by šlo o úžasný duel. Myslím, že by mnoho závodů skončilo v slzách - pro jednoho či druhého nebo pro oba," popisuje šéf McLarenu.
"Ale pokud jde o přirozený talent, ještě jsem neviděl nikoho, kdo by byl rychlejší než Lando. Jsem si jistý tím, že Max je také rychlý a že by s tím někteří lidé nesouhlasili. Nakonec to nikdy nebudeme vědět, pokud je neuvidíme ve stejném autě," pokračuje Brown.
Norris měl na Floridě k dispozici hodně vylepšené auto, jeho týmový kolega Oscar Piastri se stejné konfigurace dočká v Imole. "Z toho, co jsem od Landa viděl, není kolem žádný rychlejší závodní jezdec. Skvělé je, že se mu Oscar dokáže vyrovnat. S tím, jak získá více zkušeností, se mu bude vyrovnávat častěji," říká 52letý Američan.
První vítězství může nyní pomoci i Landovi: "Něco na tom je, když pilot získá své první vítězství. Pamatuji si na svou první výhru: teď víte, že jste to dokázali a jste uvolněnější. U na to nemusíte tak tlačit. V čemkoliv na to můžete hodně tlačit, což se může obrátit proti vám."
Budou mít nyní s upraveným vozem McLaren na to, aby poráželi Red Bullu? Podle Andrea Stelly mu jsou sice blíže, ale na vítězství by ještě potřebovali pár podobně velkých vylepšení, jaká představili v Miami. Imola bude dalším testem jejich pokroku, velký krok vpřed se očekává od Ferrari, které si minulý týden otestoval B-verzi svého vozu se žraločími bočnicemi s úzkými otvory okopírovanými právě od Red Bullu.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.