Ford v roce 2026 vstoupí do Formule 1 prostřednictvím partnerství s Red Bullem, se kterým vyvíjí novou pohonnou jednotku. V zákulisí se hovoří o tom, že nebude konkurenceschopná, což americký gigant popírá.
Nové motory v F1 budou od sezóny 2026 využívat syntetická paliva, významně však bude navýšen elektrický výkon. I když sám Christian Horner potvrdil, že jejich motorová divize zaostává o 70 let za Ferrari, tak přiznal, že přetáhl už 220 lidí z Mercedesu a že vše stihnou.
Šéf Mercedesu Toto Wolff se na oplátku snaží vyvolat pochybnosti o budoucím výkonu motoru Red Bullu, aby přilákal Maxe Verstappena a případně i Adriana Neweyho do svého týmu, ředitel Fordu však tvrdí, že plní všechny vývojové cíle a na počátek nové éry F1 budou dobře připraveni.
"Jako u každého programu si stanovujete cíle a milníky. Momentálně plníme všechny naše cíle a požadované milníky. Můžu jen říct, že jsme si své cíle pro pohonnou jednotku stanovili na základě zkušeností a toho, co považujeme za nezbytné pro úspěch v roce 2026," popisuje Mark Rushbrook.
Uznává ale, že nic neví o tom, jak je na tom ve vývoji konkurence: "Nemáme ponětí o tom, jak si stojí soupeři a jaká je jejich vývojová křivka. Zkrátka nemáme přímé srovnání s našimi soupeři. Když se ale podíváme na to, co podle nás potřebujeme k tomu, abychom byli úspěšní, pak jsme na tom dobře," komentuje šéf Fordu.
Red Bull po příštím roce přestane využívat pohonné jednotky Hondy, která se do F1 vrátí s Aston Martinem, proto jejich motorová divize (RBPT) musí přijít s vlastním řešením. Soustředí se na vývoj spalovacího motoru a turba, elektrickou část má na starosti Ford.
"Motor s vnitřním spalováním a turbo původně nebyly na seznamu věcí, se kterými bychom pomáhali, ale pokud jde o modely a testování, tak máme poznání, s kterým můžeme pomoci," poznamenává Rushbrook.
"Tohle tedy nyní probíhá, ačkoliv naším hlavním zaměřením jsou stále elektrické komponenty. Zajišťujeme přímou technickou podporu pro všechny tyto prvky od lidí z Fordu v továrně v Milton Keynes. Přispíváme v mnoha oblastech," dodává ředitel Fordu věřící v to, že po svém vstupu do F1 budou dostatečně konkurenceschopní.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.