Ford v roce 2026 vstoupí do Formule 1 prostřednictvím partnerství s Red Bullem, se kterým vyvíjí novou pohonnou jednotku. V zákulisí se hovoří o tom, že nebude konkurenceschopná, což americký gigant popírá.
Nové motory v F1 budou od sezóny 2026 využívat syntetická paliva, významně však bude navýšen elektrický výkon. I když sám Christian Horner potvrdil, že jejich motorová divize zaostává o 70 let za Ferrari, tak přiznal, že přetáhl už 220 lidí z Mercedesu a že vše stihnou.
Šéf Mercedesu Toto Wolff se na oplátku snaží vyvolat pochybnosti o budoucím výkonu motoru Red Bullu, aby přilákal Maxe Verstappena a případně i Adriana Neweyho do svého týmu, ředitel Fordu však tvrdí, že plní všechny vývojové cíle a na počátek nové éry F1 budou dobře připraveni.
"Jako u každého programu si stanovujete cíle a milníky. Momentálně plníme všechny naše cíle a požadované milníky. Můžu jen říct, že jsme si své cíle pro pohonnou jednotku stanovili na základě zkušeností a toho, co považujeme za nezbytné pro úspěch v roce 2026," popisuje Mark Rushbrook.
Uznává ale, že nic neví o tom, jak je na tom ve vývoji konkurence: "Nemáme ponětí o tom, jak si stojí soupeři a jaká je jejich vývojová křivka. Zkrátka nemáme přímé srovnání s našimi soupeři. Když se ale podíváme na to, co podle nás potřebujeme k tomu, abychom byli úspěšní, pak jsme na tom dobře," komentuje šéf Fordu.
Red Bull po příštím roce přestane využívat pohonné jednotky Hondy, která se do F1 vrátí s Aston Martinem, proto jejich motorová divize (RBPT) musí přijít s vlastním řešením. Soustředí se na vývoj spalovacího motoru a turba, elektrickou část má na starosti Ford.
"Motor s vnitřním spalováním a turbo původně nebyly na seznamu věcí, se kterými bychom pomáhali, ale pokud jde o modely a testování, tak máme poznání, s kterým můžeme pomoci," poznamenává Rushbrook.
"Tohle tedy nyní probíhá, ačkoliv naším hlavním zaměřením jsou stále elektrické komponenty. Zajišťujeme přímou technickou podporu pro všechny tyto prvky od lidí z Fordu v továrně v Milton Keynes. Přispíváme v mnoha oblastech," dodává ředitel Fordu věřící v to, že po svém vstupu do F1 budou dostatečně konkurenceschopní.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.