Podle zpráv německých médií se Adrian Newey chystá překvapivě opustit Red Bull, se kterým zažil v posledních letech tolik úspěchů. Odejde k Ferrari, kam po sezóně zamíří také Lewis Hamilton, nebo má jiné plány?
Podle zákulisních zpráv má Newey plné zuby skandálu Christiana Hornera kvůli sextingu s jednou z podřízených a chystá se po 19 letech mistrovskou stáj z Milton Keynes opustit.
Ta to však oficiálně popřela slovy: "Adrian má smlouvu minimálně do konce roku 2025 a nejsme si vědomi toho, že by se chystal přidat k nějakému jinému týmu."
Adrian měl nicméně o svém záměru Red Bull již informovat, proto se nyní spekuluje, kam zamíří: půjde o Aston Martin, Mercedes či Ferrari? To podle některých vypadá jako nejpravděpodobnější varianta.
"On je jako inženýr třídou sám o sobě a pokud přijde, tak vyhraje pouze jeden," chválí geniálního konstruktéra Riccardo Patrese, který s ním působil v 90. letech společně u Williamsu, kde měl za týmového kolegu Nigela Mansella.
"Musíme teď jen zjistit, jestli opravdu přijde. Osobně ho znám velmi dobře, jsme kamarády od mých časů u Williamsu a vím, že hodně miluje svůj dům v Británii. Proto nevím, jestli by opustit Red Bull a zamířil do Ferrari," popisuje 70letý Ital, jenž během svých 256 startů v F1 vyhrál 6 velkých cen (naposledy v Japonsku v roce 1992) a 8 kvalifikací.
"Ačkoliv já byl bych spokojený, pokud by šel k Ferrari, protože pak bych ho v Itálii vídával častěji. A tam, kam on odejde, tým vyhrává," přál by Patrese úspěchy Scuderii, která na svůj další (17.) konstruktérský titul čeká již od roku 2008.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.