Podle zpráv německých médií se Adrian Newey chystá překvapivě opustit Red Bull, se kterým zažil v posledních letech tolik úspěchů. Odejde k Ferrari, kam po sezóně zamíří také Lewis Hamilton, nebo má jiné plány?
Podle zákulisních zpráv má Newey plné zuby skandálu Christiana Hornera kvůli sextingu s jednou z podřízených a chystá se po 19 letech mistrovskou stáj z Milton Keynes opustit.
Ta to však oficiálně popřela slovy: "Adrian má smlouvu minimálně do konce roku 2025 a nejsme si vědomi toho, že by se chystal přidat k nějakému jinému týmu."
Adrian měl nicméně o svém záměru Red Bull již informovat, proto se nyní spekuluje, kam zamíří: půjde o Aston Martin, Mercedes či Ferrari? To podle některých vypadá jako nejpravděpodobnější varianta.
"On je jako inženýr třídou sám o sobě a pokud přijde, tak vyhraje pouze jeden," chválí geniálního konstruktéra Riccardo Patrese, který s ním působil v 90. letech společně u Williamsu, kde měl za týmového kolegu Nigela Mansella.
"Musíme teď jen zjistit, jestli opravdu přijde. Osobně ho znám velmi dobře, jsme kamarády od mých časů u Williamsu a vím, že hodně miluje svůj dům v Británii. Proto nevím, jestli by opustit Red Bull a zamířil do Ferrari," popisuje 70letý Ital, jenž během svých 256 startů v F1 vyhrál 6 velkých cen (naposledy v Japonsku v roce 1992) a 8 kvalifikací.
"Ačkoliv já byl bych spokojený, pokud by šel k Ferrari, protože pak bych ho v Itálii vídával častěji. A tam, kam on odejde, tým vyhrává," přál by Patrese úspěchy Scuderii, která na svůj další (17.) konstruktérský titul čeká již od roku 2008.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.