Kvalifikaci na GP Číny ovládly vozy Red Bull v pořadí Max Verstappen - Sergio Pérez. Třetí skončil Fernando Alonso. Lewis Hmailton odstartuje v neděli až jako osmnáctý.
V prvním kvalifikačním segmentu zvolil zajímavý přístup Carlos Sainz, Španěl zajel svůj první měřený pokus na střední směsi pneumatik, dosažený čas však nebyl nikterak oslnivý a Sainz musel přezout na nejměkčí sadu. Zároveň došlo k incidentu mezi Albonem a Pérezem. Pilot Williamsu zdržel v rychlém kole svého mexického soupeře, který kvůli tomu vyjel z trati a přišel tak o měřený pokus. Situaci začali chvíli poté vyšetřovat sportovní komisaři.
Do Q2 nepostoupili Zhou, Magnussen, Hamilton, Cunoda a a Sargeant. Zvláště pro sedminásobného mistra světa jde po druhém místě ve sprintu o drsné vystřízlivění.
První pokus v Q2 hrubě nevyšel Carlosi Sainzovi. Pilot Ferrari nezvládl svůj vůz a v poslední zatáčce vyjel do štěrku. Následně se roztočil a kolidoval s bariérou - byly vyvěšeny červené vlajky. K Sainzově štěstí se však i s poškozeným vozem dokázal dostat do boxů, načež jej mechanici během červených vlajek opravili. Rodák z Madridu si tak především díky jejich práci zajistil bezproblémový postup do Q3.
To už nelze říct o Strollovi, Ricciardovi, Oconovi, Albonovi a Gaslym.
První pokus v Q3 vyšel nejlépe Verstappenovi, překvapilo druhé místo Alonsa, třetí byl Pérez. Naopak neoslnilo Ferrari, rudým vozům patřila před závěrečnými pokusy šestá a sedmá příčka se ztrátou sedmi desetin na Verstappena. Poslední rychlá kola už příliš změn nenabídla. Kvalifikaci vyhrál Verstappen před Pérezem a Alonsem.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.