Kvalifikaci na GP Číny ovládly vozy Red Bull v pořadí Max Verstappen - Sergio Pérez. Třetí skončil Fernando Alonso. Lewis Hmailton odstartuje v neděli až jako osmnáctý.
V prvním kvalifikačním segmentu zvolil zajímavý přístup Carlos Sainz, Španěl zajel svůj první měřený pokus na střední směsi pneumatik, dosažený čas však nebyl nikterak oslnivý a Sainz musel přezout na nejměkčí sadu. Zároveň došlo k incidentu mezi Albonem a Pérezem. Pilot Williamsu zdržel v rychlém kole svého mexického soupeře, který kvůli tomu vyjel z trati a přišel tak o měřený pokus. Situaci začali chvíli poté vyšetřovat sportovní komisaři.
Do Q2 nepostoupili Zhou, Magnussen, Hamilton, Cunoda a a Sargeant. Zvláště pro sedminásobného mistra světa jde po druhém místě ve sprintu o drsné vystřízlivění.
První pokus v Q2 hrubě nevyšel Carlosi Sainzovi. Pilot Ferrari nezvládl svůj vůz a v poslední zatáčce vyjel do štěrku. Následně se roztočil a kolidoval s bariérou - byly vyvěšeny červené vlajky. K Sainzově štěstí se však i s poškozeným vozem dokázal dostat do boxů, načež jej mechanici během červených vlajek opravili. Rodák z Madridu si tak především díky jejich práci zajistil bezproblémový postup do Q3.
To už nelze říct o Strollovi, Ricciardovi, Oconovi, Albonovi a Gaslym.
První pokus v Q3 vyšel nejlépe Verstappenovi, překvapilo druhé místo Alonsa, třetí byl Pérez. Naopak neoslnilo Ferrari, rudým vozům patřila před závěrečnými pokusy šestá a sedmá příčka se ztrátou sedmi desetin na Verstappena. Poslední rychlá kola už příliš změn nenabídla. Kvalifikaci vyhrál Verstappen před Pérezem a Alonsem.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.