Na jezdeckém trhu bude živo. Vše odstartoval Lewis Hamilton, který na počátku sezóny oznámil svůj přestup k Ferrari. Vrátí se do Formule 1 čtyřnásobný šampion Sebastian Vettel? A skončí Carlos Sainz místo v Audi u Mercedesu?
U Stříbrných šípů si na nezájem o místo po Hamiltonovi nemůžou stěžovat. Mezi jeho potenciální nástupce patří kromě Fernanda Alonsa či Carlose Sainze také jejich junior Kimi Antonelli, kvůli dusné atmosféře po skandálu Christiana Hornera se hovořilo také o Maxovi Verstappenovi.
Nedávno se objevil další zajímavý kandidát - Sebastian Vettel, jemuž se začalo po Formuli 1 stýskat a potvrdil, že o tom již jednal se šéfem Mercedesu Totem Wolffem. Ten na otázku možného návratu německého 36leté pilota uvedl, že jde o "někoho, koho nemůžete nikdy vyloučit."
"Sebastian je skvělým člověkem a je čtyřnásobným mistrem světa. Určitě jeho osobnost na roštu schází a myslím si, že je důležité, abychom měli těch 20 nejlepších jezdců na světě, kteří by soupeřili o vítězství v závodech a v šampionátech," popisuje George Russell.
"Já jsem rád a otevřený vůči komukoliv jako ke svému týmovému kolegovi. Ať by šlo už o mistra světa či nováčka, nic by to neměnilo na mém byznysu. A jak už jsem řekl, přivítal bych kohokoliv," komentuje Russell případný návrat Vettela k závodění po jeho boku.
Co bude s "nezaměstnaným" Sainzem?Carlos Sainz podle Helmuta Marka má poskytnou Audi brzy definitivní odpověď na to, jestli se uváže jejich projektu v F1. Jeho budoucnost byla spojována s návratem německá automobilky do královské disciplíny motorsportu, Hamiltonovo překvapení mu ale otevřelo nové možnosti.
Polovina startovního pole ještě nemá smlouvu pro příští rok, proto se v zákulisí již intenzivně vyjednává, byť do konce sezóny stále zbývá 20 velkých cen.
"Podle mě může několik faktorů za to, že se mlýnek s přestupovými povídačkami roztočil už na počátku dubna," popisuje odborný poradce Red Bullu Helmut Marko. "Pokud můžeme věřit rádiu z padoku, tak chce Audi rozhodnutí Carlose Sainze velmi brzy."
"Také Aston Martin vyvíjí tlak různými směry. My se těchto her ale neúčastníme. Od Red Bullu se do poloviny sezóny nedozvíte nic, pokud jde o personál," odmítá Marko sdělovat další podrobnosti.
Jejich dvojka Sergio Pérez s ním ale moc nesouhlasí a věří, že velmi brzy bude moci oznámit, za koho bude závodit. "Trh s jezdci se samozřejmě hýbe a v příštích několika týdnech dojde určitě k mnoha přesunům. Očekávám, že do měsíce budu vědět, co budu dělat příští rok," říká Mexičan.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.