DŽIDDA - STARTOVNÍ ROŠT; Jakých časů piloti dosáhli v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie 2024, kolik je dělilo od postupu do další části, resp. od nejrychlejšího v Q3, a jak se seřadí na startovním roštu?
Kvalifikaci opět ovládl Max Verstappen s Red Bullem, který letos pokračuje v dominantních výkonech. Vůz RB20 je na tom výborně s rychlostí na jedno kolo, ale také při delších jízdách, zejména s plnou nádrží v úvodních fázích závodů.
Druhý skončil Charles Leclerc s Ferrari - ten na Holanďana ztratil třetinu sekundy. Těší jej to, že dokázal předčit Sergia Péreze s dalším Red Bullem, jeho nový týmový kolega - 18letý Oliver Bearman zaskakující za nemocného Carlose Sainz, se však do poslední části kvalifikace neprobojoval. Monačan doufá, že zítra si to bude moci rozdat s Red Bully a překvapit je.
Do druhé řady se dnes dostal výtečný Fernando Alonso pošilhávající po volném místu u některého z top týmů příští rok: za sebou nechal oba McLareny i oba Mercedesy. Za Verstappenem zaostal o 0,374 sekundy - od druhé příčky jej dělilo pouhých 55 tisícin!
Pár statistických zajímavostí Verstappenův čas 1:27,472 znamená, že okruh projel průměrnou rychlostí 254,097 km/hod, což je rychleji než na kterémkoliv jiném okruhu v kalendáři kromě Monzy (rekord od Silverstone 1990, nepočítame-li italský Chrám rychlosti). Jde o 20 odlišné místo, kde Max získal pole-position, čímž překonal Michaela Schumachera. Rekord drží Lewis Hamilton s 32 odlišnými okruhy. Charles Leclerc je v první řadě posedmé v řadě za sebou. Sergio Pérez se umístil v první trojce teprve podruhé za posledních 19 závodů. George Russell porazil Lewise Hamiltona počtvrté za sebou. V Džiddě se svým týmovým kolegou ještě nikdy neprohrál. V Q1 vypadla stejná pětice jako v Bahrajnu. Mezi ně patří oba piloti Alpine, kteří se zde doposud vždy probojovali až do Q3.Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.