DŽIDDA - STARTOVNÍ ROŠT; Jakých časů piloti dosáhli v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie 2024, kolik je dělilo od postupu do další části, resp. od nejrychlejšího v Q3, a jak se seřadí na startovním roštu?
Kvalifikaci opět ovládl Max Verstappen s Red Bullem, který letos pokračuje v dominantních výkonech. Vůz RB20 je na tom výborně s rychlostí na jedno kolo, ale také při delších jízdách, zejména s plnou nádrží v úvodních fázích závodů.
Druhý skončil Charles Leclerc s Ferrari - ten na Holanďana ztratil třetinu sekundy. Těší jej to, že dokázal předčit Sergia Péreze s dalším Red Bullem, jeho nový týmový kolega - 18letý Oliver Bearman zaskakující za nemocného Carlose Sainz, se však do poslední části kvalifikace neprobojoval. Monačan doufá, že zítra si to bude moci rozdat s Red Bully a překvapit je.
Do druhé řady se dnes dostal výtečný Fernando Alonso pošilhávající po volném místu u některého z top týmů příští rok: za sebou nechal oba McLareny i oba Mercedesy. Za Verstappenem zaostal o 0,374 sekundy - od druhé příčky jej dělilo pouhých 55 tisícin!
Pár statistických zajímavostí Verstappenův čas 1:27,472 znamená, že okruh projel průměrnou rychlostí 254,097 km/hod, což je rychleji než na kterémkoliv jiném okruhu v kalendáři kromě Monzy (rekord od Silverstone 1990, nepočítame-li italský Chrám rychlosti). Jde o 20 odlišné místo, kde Max získal pole-position, čímž překonal Michaela Schumachera. Rekord drží Lewis Hamilton s 32 odlišnými okruhy. Charles Leclerc je v první řadě posedmé v řadě za sebou. Sergio Pérez se umístil v první trojce teprve podruhé za posledních 19 závodů. George Russell porazil Lewise Hamiltona počtvrté za sebou. V Džiddě se svým týmovým kolegou ještě nikdy neprohrál. V Q1 vypadla stejná pětice jako v Bahrajnu. Mezi ně patří oba piloti Alpine, kteří se zde doposud vždy probojovali až do Q3.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.