Fernando Alonso s Aston Martinem vstoupili do sezóny v podstatě tam, kde zakončili tu loňskou - k žádnému velkému posunu vpřed nedošlo. A manažer španělského pilota Flavio Briatore již prochází padokem a hledá, kam by jeho svěřenec mohl po sezóně přestoupit, aby si polepšil.
"První závod potvrzuje, že před námi jsou pořád čtyři týmy. Začali jsme stejně, jako jsme skončili v Abú Zabí - za McLarenem, Mercedesem, Ferrari a Red Bullem," konstatuje Alonso po úvodní velké ceně letošní sezóny poté, co se v ní po dobré kvalifikaci propadl z 6. na 9. místo.
"Kvalifikace nás nedostala do reálné situace. Realitu jsme viděli v závodě. Myslím, že jsem skončil 18 sekund za McLareny a Saubery byly o 28 sekund zpět. Jakmile to vidíte, pak nemůžete porazit ty před vámi. Musíte přijmout to, že vám ty 3 či 4 desetiny scházejí," pokračuje zklamaný pilot Aston Martinu.
Sezónu však po první bitvě rozhodně neodepisuje: "Nyní je na nás, abychom udělali takový pokrok jako McLaren uprostřed minulého roku. Loni jsme začali velmi silně, ale potom jsme nedokázali udržet tempo vývoje s velkými týmy. Teď si myslím, že mám základ, který nám pomůže se závod od závodu zlepšovat."
"Momentálně jsou síly nicméně podobné tomu, co jsme vídávali loni - kromě nás, kteří jsme rok zakončili o něco hůře, než jsme ho začali. Ferrari jsou na tom víceméně stejně, Red Bull je vpředu, stejně jako minulý rok. Mercedes se během roku zlepšil, McLaren nejvíce ze všech - v některých závodech byli druzí. Uvidíme, jestli budeme ti, kteří se dokážou změnit, jedním z těch překvapení," říká Alonso.
Pokud by to jeho tým nedokázal, bude se snažit odejít do lepšího týmu. Na tom již usilovně pracuje jeho manažer Briatore, který již absolvoval schůzky s Totem Wolffem (Mercedes) či s Christianem Hornerem (Red Bull).
Ty pro média 73letý Ital komentoval pouze stručně slovy: "Pracujeme a vyhlížíme tu nejlepší budoucí možnost pro Fernanda." Tomu u Aston Martinu letos vyprší na konci roku smlouva, místo se nabízí u Mercedesu po překvapivém přestupu Lewise Hamiltona k Ferrari.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.