Fernando Alonso s Aston Martinem vstoupili do sezóny v podstatě tam, kde zakončili tu loňskou - k žádnému velkému posunu vpřed nedošlo. A manažer španělského pilota Flavio Briatore již prochází padokem a hledá, kam by jeho svěřenec mohl po sezóně přestoupit, aby si polepšil.
"První závod potvrzuje, že před námi jsou pořád čtyři týmy. Začali jsme stejně, jako jsme skončili v Abú Zabí - za McLarenem, Mercedesem, Ferrari a Red Bullem," konstatuje Alonso po úvodní velké ceně letošní sezóny poté, co se v ní po dobré kvalifikaci propadl z 6. na 9. místo.
"Kvalifikace nás nedostala do reálné situace. Realitu jsme viděli v závodě. Myslím, že jsem skončil 18 sekund za McLareny a Saubery byly o 28 sekund zpět. Jakmile to vidíte, pak nemůžete porazit ty před vámi. Musíte přijmout to, že vám ty 3 či 4 desetiny scházejí," pokračuje zklamaný pilot Aston Martinu.
Sezónu však po první bitvě rozhodně neodepisuje: "Nyní je na nás, abychom udělali takový pokrok jako McLaren uprostřed minulého roku. Loni jsme začali velmi silně, ale potom jsme nedokázali udržet tempo vývoje s velkými týmy. Teď si myslím, že mám základ, který nám pomůže se závod od závodu zlepšovat."
"Momentálně jsou síly nicméně podobné tomu, co jsme vídávali loni - kromě nás, kteří jsme rok zakončili o něco hůře, než jsme ho začali. Ferrari jsou na tom víceméně stejně, Red Bull je vpředu, stejně jako minulý rok. Mercedes se během roku zlepšil, McLaren nejvíce ze všech - v některých závodech byli druzí. Uvidíme, jestli budeme ti, kteří se dokážou změnit, jedním z těch překvapení," říká Alonso.
Pokud by to jeho tým nedokázal, bude se snažit odejít do lepšího týmu. Na tom již usilovně pracuje jeho manažer Briatore, který již absolvoval schůzky s Totem Wolffem (Mercedes) či s Christianem Hornerem (Red Bull).
Ty pro média 73letý Ital komentoval pouze stručně slovy: "Pracujeme a vyhlížíme tu nejlepší budoucí možnost pro Fernanda." Tomu u Aston Martinu letos vyprší na konci roku smlouva, místo se nabízí u Mercedesu po překvapivém přestupu Lewise Hamiltona k Ferrari.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.