Fernando Alonso s Aston Martinem vstoupili do sezóny v podstatě tam, kde zakončili tu loňskou - k žádnému velkému posunu vpřed nedošlo. A manažer španělského pilota Flavio Briatore již prochází padokem a hledá, kam by jeho svěřenec mohl po sezóně přestoupit, aby si polepšil.
"První závod potvrzuje, že před námi jsou pořád čtyři týmy. Začali jsme stejně, jako jsme skončili v Abú Zabí - za McLarenem, Mercedesem, Ferrari a Red Bullem," konstatuje Alonso po úvodní velké ceně letošní sezóny poté, co se v ní po dobré kvalifikaci propadl z 6. na 9. místo.
"Kvalifikace nás nedostala do reálné situace. Realitu jsme viděli v závodě. Myslím, že jsem skončil 18 sekund za McLareny a Saubery byly o 28 sekund zpět. Jakmile to vidíte, pak nemůžete porazit ty před vámi. Musíte přijmout to, že vám ty 3 či 4 desetiny scházejí," pokračuje zklamaný pilot Aston Martinu.
Sezónu však po první bitvě rozhodně neodepisuje: "Nyní je na nás, abychom udělali takový pokrok jako McLaren uprostřed minulého roku. Loni jsme začali velmi silně, ale potom jsme nedokázali udržet tempo vývoje s velkými týmy. Teď si myslím, že mám základ, který nám pomůže se závod od závodu zlepšovat."
"Momentálně jsou síly nicméně podobné tomu, co jsme vídávali loni - kromě nás, kteří jsme rok zakončili o něco hůře, než jsme ho začali. Ferrari jsou na tom víceméně stejně, Red Bull je vpředu, stejně jako minulý rok. Mercedes se během roku zlepšil, McLaren nejvíce ze všech - v některých závodech byli druzí. Uvidíme, jestli budeme ti, kteří se dokážou změnit, jedním z těch překvapení," říká Alonso.
Pokud by to jeho tým nedokázal, bude se snažit odejít do lepšího týmu. Na tom již usilovně pracuje jeho manažer Briatore, který již absolvoval schůzky s Totem Wolffem (Mercedes) či s Christianem Hornerem (Red Bull).
Ty pro média 73letý Ital komentoval pouze stručně slovy: "Pracujeme a vyhlížíme tu nejlepší budoucí možnost pro Fernanda." Tomu u Aston Martinu letos vyprší na konci roku smlouva, místo se nabízí u Mercedesu po překvapivém přestupu Lewise Hamiltona k Ferrari.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.