Fernando Alonso s Aston Martinem vstoupili do sezóny v podstatě tam, kde zakončili tu loňskou - k žádnému velkému posunu vpřed nedošlo. A manažer španělského pilota Flavio Briatore již prochází padokem a hledá, kam by jeho svěřenec mohl po sezóně přestoupit, aby si polepšil.
"První závod potvrzuje, že před námi jsou pořád čtyři týmy. Začali jsme stejně, jako jsme skončili v Abú Zabí - za McLarenem, Mercedesem, Ferrari a Red Bullem," konstatuje Alonso po úvodní velké ceně letošní sezóny poté, co se v ní po dobré kvalifikaci propadl z 6. na 9. místo.
"Kvalifikace nás nedostala do reálné situace. Realitu jsme viděli v závodě. Myslím, že jsem skončil 18 sekund za McLareny a Saubery byly o 28 sekund zpět. Jakmile to vidíte, pak nemůžete porazit ty před vámi. Musíte přijmout to, že vám ty 3 či 4 desetiny scházejí," pokračuje zklamaný pilot Aston Martinu.
Sezónu však po první bitvě rozhodně neodepisuje: "Nyní je na nás, abychom udělali takový pokrok jako McLaren uprostřed minulého roku. Loni jsme začali velmi silně, ale potom jsme nedokázali udržet tempo vývoje s velkými týmy. Teď si myslím, že mám základ, který nám pomůže se závod od závodu zlepšovat."
"Momentálně jsou síly nicméně podobné tomu, co jsme vídávali loni - kromě nás, kteří jsme rok zakončili o něco hůře, než jsme ho začali. Ferrari jsou na tom víceméně stejně, Red Bull je vpředu, stejně jako minulý rok. Mercedes se během roku zlepšil, McLaren nejvíce ze všech - v některých závodech byli druzí. Uvidíme, jestli budeme ti, kteří se dokážou změnit, jedním z těch překvapení," říká Alonso.
Pokud by to jeho tým nedokázal, bude se snažit odejít do lepšího týmu. Na tom již usilovně pracuje jeho manažer Briatore, který již absolvoval schůzky s Totem Wolffem (Mercedes) či s Christianem Hornerem (Red Bull).
Ty pro média 73letý Ital komentoval pouze stručně slovy: "Pracujeme a vyhlížíme tu nejlepší budoucí možnost pro Fernanda." Tomu u Aston Martinu letos vyprší na konci roku smlouva, místo se nabízí u Mercedesu po překvapivém přestupu Lewise Hamiltona k Ferrari.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.