Red Bullu se podařil další husarský kousek: pomohl s výrobou nejrychlejšího filmařského dronu na světě a natočil své monoposty během testování v Silverstone. Po Liamu Lawsonovi za volant usedl Max Verstappen s novým Red Bullem RB20. Video vypadá skvěle.
Vývoj rychlého dronu zabral Red Bullu a společnosti Dutch Drone Gods více než jeden rok. Společné dílko nakonec dokáže akcelerovat dvakrát rychleji než monopost F1 a na 300 km/h se dostane během 4 sekund, jeho maximálka se pohybuje kolem 350 km/h.
S vylepšením během vývoje pomohli lidé z Red Bull Advanced Technologies, což je inženýrská odnož závodního týmu. Poprvé si FOV dron vyzkoušeli během testů vozu RB8 a loňského RB19, za volantem seděli nejprve David Coulthard a poté Liam Lawson.
Nakonec došlo i na nejnovější monopost RB20, který po Silverstone s dronem za zády prohnal trojnásobný šampion Max Verstappen. Škoda jen, že během tohoto dne týmu moc nepřálo počasí: za deště by to Holanďan rozjel ještě rychleji.
Záběry vypadají skvěle, tak rychlé drony s vozy v F1 jsme ještě na závodním okruhu neviděli. Poskytují odlišnou perspektivu jejich sledování. Max po shlédnutí videa nadšeně prohlásil: "Je to fakt hezké... může to změnit způsob, jakým lidé sledují F1!"
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.