Red Bullu se podařil další husarský kousek: pomohl s výrobou nejrychlejšího filmařského dronu na světě a natočil své monoposty během testování v Silverstone. Po Liamu Lawsonovi za volant usedl Max Verstappen s novým Red Bullem RB20. Video vypadá skvěle.
Vývoj rychlého dronu zabral Red Bullu a společnosti Dutch Drone Gods více než jeden rok. Společné dílko nakonec dokáže akcelerovat dvakrát rychleji než monopost F1 a na 300 km/h se dostane během 4 sekund, jeho maximálka se pohybuje kolem 350 km/h.
S vylepšením během vývoje pomohli lidé z Red Bull Advanced Technologies, což je inženýrská odnož závodního týmu. Poprvé si FOV dron vyzkoušeli během testů vozu RB8 a loňského RB19, za volantem seděli nejprve David Coulthard a poté Liam Lawson.
Nakonec došlo i na nejnovější monopost RB20, který po Silverstone s dronem za zády prohnal trojnásobný šampion Max Verstappen. Škoda jen, že během tohoto dne týmu moc nepřálo počasí: za deště by to Holanďan rozjel ještě rychleji.
Záběry vypadají skvěle, tak rychlé drony s vozy v F1 jsme ještě na závodním okruhu neviděli. Poskytují odlišnou perspektivu jejich sledování. Max po shlédnutí videa nadšeně prohlásil: "Je to fakt hezké... může to změnit způsob, jakým lidé sledují F1!"
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.