Fernando Alonso po předsezónních testech promluvil o tom, jak se podle něj bude vyvíjet letošní sezóna Formule 1 a kdo získá mistrovský titul.
Podle Španěla to bude letos opět jasné: po skvělých výkonech během testů v Bahrajnu za mistry světa předpovídá Maxe Verstappena a Red Bullu. Holanďan bude usilovat o svůj čtvrtý titul poté, co loni překonal několik rekordů F1 včetně nejvyšší počtu vítězství v průběhu jedné sezóny.
Jeho tým ve vývoji nepolevil a proti loňsku na voze RB20 změnil spoustu věcí. Představil na něm několik inovací včetně radikálních bočnic s malými vertikálními vstupními otvory.
Alonso o letošním pořadí týmů říká: "Nemám křišťálovou kouli abych věděl, co ostatní dělají. Myslím si, že Max je mistrem světa a že Red Bull sportu dominuje. Také koncept, který letos představili, je překvapením."
"Momentálně je zkrátka musíme sledovat a uvidíme, jaké výkony budou předvádět. Podle mě si 19 jezdců v padoku teď myslí, že šampionát nevyhrají. Stává se to po 99 % času ve vaší kariéře. Tohle je brutální sport," promlouvá 42letý pilot o Formuli 1.
Bude mít podle něj letos Aston Martin se svým vozem alespoň jednou na vítězství? "To lze podle teď těžko říct. Řekl bych, že poté, co jsem viděl Maxe a letošní auto Red Bullu, mají všichni letos menší šanci na vítězství v závodě. Ale je to takové, jaké to je," krčí rameny Alonso.
Loni rakouský tým byl poražen pouze v jednom sprintu a v jedné velké ceně. Podle španělského dvojnásobného mistra světa můžeme možná očekávat ještě větší dominanci Red Bullu než loni. Nakolik je jeho předpověď přesná se dozvíme už tento víkend, kdy se pojede Velká cena Bahrajnu - kvůli Ramadánu výjimečně již v sobotu (a kvalifikace v pátek).
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.