Bývalý pilot Formule 1 David Coulthard promluvil o tom, jaká je nálada u mistrovského týmu po prvním testu, kterého se v Silverstone také zúčastnil. Všímá si také vývoje u konkurence a jmenuje největší soupeře.
Stáj z Milton Keynes si nové dílko Adriana Neweyho prověřila v úterý minulý týden krátce před tím, než jej (ve čtvrtek) představila světu. Přirozeně doufá, že s ním letos opět vyhraje oba tituly, což by bylo již potřetí v řadě za sebou.
Jak test vozu RB20 probíhal a co Coulthardovi prozradili závodní piloti Max Verstappen a Sergio Pérez? "Jen to, že za těchto podmínek funguje tak, jak byste očekávali. Žádná překvapení. Myslím, že technický tým byl spokojený s čísly, která získali... ta, která můžete získat: chlazení a čidla zátěže."
"Jde o prvotní verzi. V nadcházejícím testu budou přicházet novinky až do posledního dne a může přijít vylepšení pro pátek před závodem v Bahrajnu. A očekává se, že všechna tato vylepšení změní výkonnost, vyvážení a časy na kolo," popisuje 52letý Skot, jenž kdysi závodil také za Williams či McLaren.
"Nemám křišťálovou kouli, ale Ferrari mělo loni silné auto, pokud jde o rychlost na jedno kolo. Musíte věřit, že pokud se jim podařilo vylepšit cokoliv, co jim rychlost v závodech ztěžovalo, pak budou opravdu uchazeči o titul," upozorňuje Coulthard.
"Mercedes ke konci loňského roku dosáhl velkých pokroků. McLaren byl na počátku v Bahrajnu vzadu, ale v Abú Zabí byli hodně vpředu, takže během sezóny u nich došlo k obrovskému zrychlení," všímá si dále počínání loňských soupeřů Red Bullu.
První náznaky formy jednotlivých týmů se dozvíme hned v následujících dnech, jelikož zítra v Bahrajnu začíná společné testování, které potrvá až do pátku. Skutečné karty pak budou odhaleny o týden později v pátek, kde se na stejném místě pojede kvalifikace na první velkou cenu sezóny.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.