Bývalý pilot Formule 1 David Coulthard promluvil o tom, jaká je nálada u mistrovského týmu po prvním testu, kterého se v Silverstone také zúčastnil. Všímá si také vývoje u konkurence a jmenuje největší soupeře.
Stáj z Milton Keynes si nové dílko Adriana Neweyho prověřila v úterý minulý týden krátce před tím, než jej (ve čtvrtek) představila světu. Přirozeně doufá, že s ním letos opět vyhraje oba tituly, což by bylo již potřetí v řadě za sebou.
Jak test vozu RB20 probíhal a co Coulthardovi prozradili závodní piloti Max Verstappen a Sergio Pérez? "Jen to, že za těchto podmínek funguje tak, jak byste očekávali. Žádná překvapení. Myslím, že technický tým byl spokojený s čísly, která získali... ta, která můžete získat: chlazení a čidla zátěže."
"Jde o prvotní verzi. V nadcházejícím testu budou přicházet novinky až do posledního dne a může přijít vylepšení pro pátek před závodem v Bahrajnu. A očekává se, že všechna tato vylepšení změní výkonnost, vyvážení a časy na kolo," popisuje 52letý Skot, jenž kdysi závodil také za Williams či McLaren.
"Nemám křišťálovou kouli, ale Ferrari mělo loni silné auto, pokud jde o rychlost na jedno kolo. Musíte věřit, že pokud se jim podařilo vylepšit cokoliv, co jim rychlost v závodech ztěžovalo, pak budou opravdu uchazeči o titul," upozorňuje Coulthard.
"Mercedes ke konci loňského roku dosáhl velkých pokroků. McLaren byl na počátku v Bahrajnu vzadu, ale v Abú Zabí byli hodně vpředu, takže během sezóny u nich došlo k obrovskému zrychlení," všímá si dále počínání loňských soupeřů Red Bullu.
První náznaky formy jednotlivých týmů se dozvíme hned v následujících dnech, jelikož zítra v Bahrajnu začíná společné testování, které potrvá až do pátku. Skutečné karty pak budou odhaleny o týden později v pátek, kde se na stejném místě pojede kvalifikace na první velkou cenu sezóny.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.