Bývalý pilot Formule 1 David Coulthard promluvil o tom, jaká je nálada u mistrovského týmu po prvním testu, kterého se v Silverstone také zúčastnil. Všímá si také vývoje u konkurence a jmenuje největší soupeře.
Stáj z Milton Keynes si nové dílko Adriana Neweyho prověřila v úterý minulý týden krátce před tím, než jej (ve čtvrtek) představila světu. Přirozeně doufá, že s ním letos opět vyhraje oba tituly, což by bylo již potřetí v řadě za sebou.
Jak test vozu RB20 probíhal a co Coulthardovi prozradili závodní piloti Max Verstappen a Sergio Pérez? "Jen to, že za těchto podmínek funguje tak, jak byste očekávali. Žádná překvapení. Myslím, že technický tým byl spokojený s čísly, která získali... ta, která můžete získat: chlazení a čidla zátěže."
"Jde o prvotní verzi. V nadcházejícím testu budou přicházet novinky až do posledního dne a může přijít vylepšení pro pátek před závodem v Bahrajnu. A očekává se, že všechna tato vylepšení změní výkonnost, vyvážení a časy na kolo," popisuje 52letý Skot, jenž kdysi závodil také za Williams či McLaren.
"Nemám křišťálovou kouli, ale Ferrari mělo loni silné auto, pokud jde o rychlost na jedno kolo. Musíte věřit, že pokud se jim podařilo vylepšit cokoliv, co jim rychlost v závodech ztěžovalo, pak budou opravdu uchazeči o titul," upozorňuje Coulthard.
"Mercedes ke konci loňského roku dosáhl velkých pokroků. McLaren byl na počátku v Bahrajnu vzadu, ale v Abú Zabí byli hodně vpředu, takže během sezóny u nich došlo k obrovskému zrychlení," všímá si dále počínání loňských soupeřů Red Bullu.
První náznaky formy jednotlivých týmů se dozvíme hned v následujících dnech, jelikož zítra v Bahrajnu začíná společné testování, které potrvá až do pátku. Skutečné karty pak budou odhaleny o týden později v pátek, kde se na stejném místě pojede kvalifikace na první velkou cenu sezóny.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.