Red Bull usilující o obhajobu titulu dnes představil nový monopost R20, s nímž se bude snažit udržet svou nadvládu ve světě velkých cen před hladovými soupeři. Geniální konstruktér Adrian Newey se svým týmem opět vylepšil své loňské dílo.
Rakouská stáj se svým novým autem pochlubila dnes při slavnostní prezentaci ve své továrně v Milton Keynes, Max Verstappen se Sergiem Pérezem jej přitom již v předchozích dnech otestovali v Silverstone.
Pokud jde o zbarvení, k žádnému překvapení nedošlo, stáj pokračuje ve svém tradičním modrém schématu. Vůz je však agresivnější, přepracovány byl bočnice i chlazení, které je zajišťováno vertikálními otvory pod horním okrajem bočnic.
"Tohle je památný den v historii týmů. Za posledních 20 let Red Bull uspíval ve změnách krajiny Formule 1 a dělal to tak, že byl odhodlaný dělat věci odlišně, hrát tvrdě a závodit ještě tvrději a pln se soustředit na ty nejvyšší ceny ve sportu," říká šéf týmu Christian Horner.
Checo sending it with the RB20 this afternoon 💦[🎥 | @UkOwners] #F1 pic.twitter.com/AGguGglimh
— RBR News 🇳🇱🇲🇽 (@redbulletin) February 13, 2024"Měli jsme to štěstí, že se nám to povedlo několikrát a úspěch vize Red Bullu dokládá sedm jezdeckých, šest konstruktérských titulů a 113 vítězství v závodech. Nejnovější kapitola tohoto příběhu začíná dnes s RB20," pokračuje šéf stáje.
"Bude to vzrušující a vysoce soutěživá sezóna, ale jak jsme viděli minul rok, tým funguje na vrcholu svých sil a v Maxovi a Checovi máme dva jezdce, kteří dokážou podávat výkony na všech okruzích a za všech podmínek. Proto věřím, že stejně jako v posledních 20 letech můžeme závodit o pódia, vítězství a snad i o další šampionáty," sděluje Horner.
Úřadující šampion Max Verstappen po obhlídce vozu popisuje: "Vypadá trochu jinak. Myslím, že tým na to rozhodně trochu zatlačil proti loňskému roku, což je podle mě velmi pozitivní. Už se zkrátka těším do Bahrajnu na začátek testování a na to, až skutečně uvidím, čeho je auto schopno."
Helmut Marko o výkonnosti nového vozu poháněném motorem Honda RBPTH002 dodává: "Ta se ukáže příští týden během testů v Bahrajnu. Můžeme už říct to, že auto je evolucí toho z předchozího roku, kdy jsme měli nejlepší balík. Pokud odstraníme několik slabin, tak by se toho nemělo moc pokazit. Ale kdo ví: třeba soupeři uspěli s nějakým zvláštním trikem při vývoji."
Fotogalerie:
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.