Red Bull usilující o obhajobu titulu dnes představil nový monopost R20, s nímž se bude snažit udržet svou nadvládu ve světě velkých cen před hladovými soupeři. Geniální konstruktér Adrian Newey se svým týmem opět vylepšil své loňské dílo.
Rakouská stáj se svým novým autem pochlubila dnes při slavnostní prezentaci ve své továrně v Milton Keynes, Max Verstappen se Sergiem Pérezem jej přitom již v předchozích dnech otestovali v Silverstone.
Pokud jde o zbarvení, k žádnému překvapení nedošlo, stáj pokračuje ve svém tradičním modrém schématu. Vůz je však agresivnější, přepracovány byl bočnice i chlazení, které je zajišťováno vertikálními otvory pod horním okrajem bočnic.
"Tohle je památný den v historii týmů. Za posledních 20 let Red Bull uspíval ve změnách krajiny Formule 1 a dělal to tak, že byl odhodlaný dělat věci odlišně, hrát tvrdě a závodit ještě tvrději a pln se soustředit na ty nejvyšší ceny ve sportu," říká šéf týmu Christian Horner.
Checo sending it with the RB20 this afternoon 💦[🎥 | @UkOwners] #F1 pic.twitter.com/AGguGglimh
— RBR News 🇳🇱🇲🇽 (@redbulletin) February 13, 2024"Měli jsme to štěstí, že se nám to povedlo několikrát a úspěch vize Red Bullu dokládá sedm jezdeckých, šest konstruktérských titulů a 113 vítězství v závodech. Nejnovější kapitola tohoto příběhu začíná dnes s RB20," pokračuje šéf stáje.
"Bude to vzrušující a vysoce soutěživá sezóna, ale jak jsme viděli minul rok, tým funguje na vrcholu svých sil a v Maxovi a Checovi máme dva jezdce, kteří dokážou podávat výkony na všech okruzích a za všech podmínek. Proto věřím, že stejně jako v posledních 20 letech můžeme závodit o pódia, vítězství a snad i o další šampionáty," sděluje Horner.
Úřadující šampion Max Verstappen po obhlídce vozu popisuje: "Vypadá trochu jinak. Myslím, že tým na to rozhodně trochu zatlačil proti loňskému roku, což je podle mě velmi pozitivní. Už se zkrátka těším do Bahrajnu na začátek testování a na to, až skutečně uvidím, čeho je auto schopno."
Helmut Marko o výkonnosti nového vozu poháněném motorem Honda RBPTH002 dodává: "Ta se ukáže příští týden během testů v Bahrajnu. Můžeme už říct to, že auto je evolucí toho z předchozího roku, kdy jsme měli nejlepší balík. Pokud odstraníme několik slabin, tak by se toho nemělo moc pokazit. Ale kdo ví: třeba soupeři uspěli s nějakým zvláštním trikem při vývoji."
Fotogalerie:Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.