Red Bull usilující o obhajobu titulu dnes představil nový monopost R20, s nímž se bude snažit udržet svou nadvládu ve světě velkých cen před hladovými soupeři. Geniální konstruktér Adrian Newey se svým týmem opět vylepšil své loňské dílo.
Rakouská stáj se svým novým autem pochlubila dnes při slavnostní prezentaci ve své továrně v Milton Keynes, Max Verstappen se Sergiem Pérezem jej přitom již v předchozích dnech otestovali v Silverstone.
Pokud jde o zbarvení, k žádnému překvapení nedošlo, stáj pokračuje ve svém tradičním modrém schématu. Vůz je však agresivnější, přepracovány byl bočnice i chlazení, které je zajišťováno vertikálními otvory pod horním okrajem bočnic.
"Tohle je památný den v historii týmů. Za posledních 20 let Red Bull uspíval ve změnách krajiny Formule 1 a dělal to tak, že byl odhodlaný dělat věci odlišně, hrát tvrdě a závodit ještě tvrději a pln se soustředit na ty nejvyšší ceny ve sportu," říká šéf týmu Christian Horner.
Checo sending it with the RB20 this afternoon 💦[🎥 | @UkOwners] #F1 pic.twitter.com/AGguGglimh
— RBR News 🇳🇱🇲🇽 (@redbulletin) February 13, 2024"Měli jsme to štěstí, že se nám to povedlo několikrát a úspěch vize Red Bullu dokládá sedm jezdeckých, šest konstruktérských titulů a 113 vítězství v závodech. Nejnovější kapitola tohoto příběhu začíná dnes s RB20," pokračuje šéf stáje.
"Bude to vzrušující a vysoce soutěživá sezóna, ale jak jsme viděli minul rok, tým funguje na vrcholu svých sil a v Maxovi a Checovi máme dva jezdce, kteří dokážou podávat výkony na všech okruzích a za všech podmínek. Proto věřím, že stejně jako v posledních 20 letech můžeme závodit o pódia, vítězství a snad i o další šampionáty," sděluje Horner.
Úřadující šampion Max Verstappen po obhlídce vozu popisuje: "Vypadá trochu jinak. Myslím, že tým na to rozhodně trochu zatlačil proti loňskému roku, což je podle mě velmi pozitivní. Už se zkrátka těším do Bahrajnu na začátek testování a na to, až skutečně uvidím, čeho je auto schopno."
Helmut Marko o výkonnosti nového vozu poháněném motorem Honda RBPTH002 dodává: "Ta se ukáže příští týden během testů v Bahrajnu. Můžeme už říct to, že auto je evolucí toho z předchozího roku, kdy jsme měli nejlepší balík. Pokud odstraníme několik slabin, tak by se toho nemělo moc pokazit. Ale kdo ví: třeba soupeři uspěli s nějakým zvláštním trikem při vývoji."
Fotogalerie:
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.