Red Bull usilující o obhajobu titulu dnes představil nový monopost R20, s nímž se bude snažit udržet svou nadvládu ve světě velkých cen před hladovými soupeři. Geniální konstruktér Adrian Newey se svým týmem opět vylepšil své loňské dílo.
Rakouská stáj se svým novým autem pochlubila dnes při slavnostní prezentaci ve své továrně v Milton Keynes, Max Verstappen se Sergiem Pérezem jej přitom již v předchozích dnech otestovali v Silverstone.
Pokud jde o zbarvení, k žádnému překvapení nedošlo, stáj pokračuje ve svém tradičním modrém schématu. Vůz je však agresivnější, přepracovány byl bočnice i chlazení, které je zajišťováno vertikálními otvory pod horním okrajem bočnic.
"Tohle je památný den v historii týmů. Za posledních 20 let Red Bull uspíval ve změnách krajiny Formule 1 a dělal to tak, že byl odhodlaný dělat věci odlišně, hrát tvrdě a závodit ještě tvrději a pln se soustředit na ty nejvyšší ceny ve sportu," říká šéf týmu Christian Horner.
Checo sending it with the RB20 this afternoon 💦[🎥 | @UkOwners] #F1 pic.twitter.com/AGguGglimh
— RBR News 🇳🇱🇲🇽 (@redbulletin) February 13, 2024"Měli jsme to štěstí, že se nám to povedlo několikrát a úspěch vize Red Bullu dokládá sedm jezdeckých, šest konstruktérských titulů a 113 vítězství v závodech. Nejnovější kapitola tohoto příběhu začíná dnes s RB20," pokračuje šéf stáje.
"Bude to vzrušující a vysoce soutěživá sezóna, ale jak jsme viděli minul rok, tým funguje na vrcholu svých sil a v Maxovi a Checovi máme dva jezdce, kteří dokážou podávat výkony na všech okruzích a za všech podmínek. Proto věřím, že stejně jako v posledních 20 letech můžeme závodit o pódia, vítězství a snad i o další šampionáty," sděluje Horner.
Úřadující šampion Max Verstappen po obhlídce vozu popisuje: "Vypadá trochu jinak. Myslím, že tým na to rozhodně trochu zatlačil proti loňskému roku, což je podle mě velmi pozitivní. Už se zkrátka těším do Bahrajnu na začátek testování a na to, až skutečně uvidím, čeho je auto schopno."
Helmut Marko o výkonnosti nového vozu poháněném motorem Honda RBPTH002 dodává: "Ta se ukáže příští týden během testů v Bahrajnu. Můžeme už říct to, že auto je evolucí toho z předchozího roku, kdy jsme měli nejlepší balík. Pokud odstraníme několik slabin, tak by se toho nemělo moc pokazit. Ale kdo ví: třeba soupeři uspěli s nějakým zvláštním trikem při vývoji."
Fotogalerie:Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.