McLaren sice již dříve představil své zbarvení pro sezónu 2024, udělal to však na starším monopostu. Nový MCL38 ukázal až dnes.
"Je to skvělé moci dnes v Silverstone odhalit vůz MCL38, s nímž budeme v roce 2024 soutěžit. Je to paráda spatřit naše nové auto ve zbarvení pro rok 2024 na trati a vidět, jak se sešla tvrdá práce a odhodlání týmu," uvádí výkonný ředitel Zak Brown.
"Fantastickou věcí na tomto sportu je to, jak je soutěživý. Proto musíme zůstat realisté, jelikož každý tým po sezóně dosáhl pokroku. Skutečný test toho, jestli jsme se posunuli správným směrem přijde v kvalifikaci v Bahrajnu," uvědomuje si.
"Všichni se moc těšíme na to, až budeme opět závodit, ale víme, že nás čeká dlouhá sezóna a stále spousta práce na tom, abychom zajistili, že budeme stavět na pokroku, který jsme dosáhli během roku 2023," vysvětluje Brown.
You've seen the livery, now meet our 2024 challenger! 💪#MCL38
— McLaren (@McLarenF1) February 14, 2024"Na voze je několik inovací, ale ne všechny oblasti, které chceme řešit, byly dokončeny pro prvotní specifikaci auta. Na tyto oblasti se nyní soustředíme v rámci našeho sezónního vývoje, který již probíhá," popisuje šéf týmu Andrea Stella.
"Už se těším, až usednu za volant MCL38 a zjistím, jak jezdí. Zbarvení na novém voze vypadá skvěle, je to zábava moci dnes vyrazit na trať," říká závodní pilot Lando Norris.
"Těším se na to, až vůz dále otestuji v Bahrajnu. Mám plnou důvěru v tým, že se po loňském obratu dokážeme dále posouvat. Samozřejmě skutečná zkouška našeho pokroku přijde, až otestujeme jeho rychlost v testech a potom v kvalifikaci a během závodění ve Velké ceně Bahrajnu," dodává Norris.
#F1 #McLaren #MCL60 vs new #MCL38 pic.twitter.com/99nSAY3UKU
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) February 14, 2024 Fotogalerie:Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.