Mercedes dnes ukázal své nové auto W15, se kterým se chce vrátit do boje o titul. Letos naposledy se s ním sveze jeho hvězda Lewis Hamilton, jenž po sezóně překvapivě přestupuje k Ferrari.
Krátce po odhalení McLarenu se vytáhl i Mercedes, ovšem zatím jen s počítačovými rendery svého nového vozu W15, u kterého přechází na push-rod zavěšení také v zadní části. Přidal se k oranžovému týmu v Silverstone, kde oba svá nová díla hned proženou po okruhu.
Stříbrné šípy doufají, že letos dosáhnout další pokrok a budou moci pravidelně bojovat o vítězství v závodech po náročné sezóně 2022, kdy se jim nepodařilo postavit dostatečně konkurenceschopný vůz nové generace. Loni se hledali a ladili koncept, na Red Bull to ovšem stále nestačilo a jen těsně uhájili druhou příčku mezi konstruktéry před Ferrari.
"V tomto sportu nejsou žádné zázraky. Ale naše ambice a odhodlání jsou silné. Od té doby, co jsme se vydali tímto nový kurzem, probíhá vývoj dobře. Mezi prioritami na našem voze jsme měli několik položek. Brzy se dozvíme, zda jsme udělali krok, který jsme měli za cíl," uvádí šéf Toto Wolff.
You've seen our 2024 F1 car. Now here's everything you need to know about the W15 👇
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 14, 2024"Jak se říká, když to smrdí, pak to lepí. Věřím, že předchozí dva roky byly nezbytné, abychom se přenastavili, překalibrovali a znovu se v některých oblastech našli. Ten přístup kořen-větev není nikdy lehký. Ale udělali jsme pokrok a těšíme se s W15 na další. Nepůjde o lineární cestu, ale když klopýtneme, tak se vrátíme a budeme pokračovat v lezení," popisuje Wolff.
"Moc se těším, že začneme opět závodit a samozřejmě jsem zvědavý na to, jak si naše auto povede. Myslím, že dostaneme prvotní náznaky jestli se nám podařilo vyřešit některé ze základních problémů, jež jsme měli na straně šasi minulý rok. Je před námi velká hora, kterou musíme zdolat, abychom se dostali na špici pole, ale soustředíme se na to, abychom to dokázali," uzavírá.
Fotogalerie:
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.