Mercedes dnes ukázal své nové auto W15, se kterým se chce vrátit do boje o titul. Letos naposledy se s ním sveze jeho hvězda Lewis Hamilton, jenž po sezóně překvapivě přestupuje k Ferrari.
Krátce po odhalení McLarenu se vytáhl i Mercedes, ovšem zatím jen s počítačovými rendery svého nového vozu W15, u kterého přechází na push-rod zavěšení také v zadní části. Přidal se k oranžovému týmu v Silverstone, kde oba svá nová díla hned proženou po okruhu.
Stříbrné šípy doufají, že letos dosáhnout další pokrok a budou moci pravidelně bojovat o vítězství v závodech po náročné sezóně 2022, kdy se jim nepodařilo postavit dostatečně konkurenceschopný vůz nové generace. Loni se hledali a ladili koncept, na Red Bull to ovšem stále nestačilo a jen těsně uhájili druhou příčku mezi konstruktéry před Ferrari.
"V tomto sportu nejsou žádné zázraky. Ale naše ambice a odhodlání jsou silné. Od té doby, co jsme se vydali tímto nový kurzem, probíhá vývoj dobře. Mezi prioritami na našem voze jsme měli několik položek. Brzy se dozvíme, zda jsme udělali krok, který jsme měli za cíl," uvádí šéf Toto Wolff.
You've seen our 2024 F1 car. Now here's everything you need to know about the W15 👇
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 14, 2024"Jak se říká, když to smrdí, pak to lepí. Věřím, že předchozí dva roky byly nezbytné, abychom se přenastavili, překalibrovali a znovu se v některých oblastech našli. Ten přístup kořen-větev není nikdy lehký. Ale udělali jsme pokrok a těšíme se s W15 na další. Nepůjde o lineární cestu, ale když klopýtneme, tak se vrátíme a budeme pokračovat v lezení," popisuje Wolff.
"Moc se těším, že začneme opět závodit a samozřejmě jsem zvědavý na to, jak si naše auto povede. Myslím, že dostaneme prvotní náznaky jestli se nám podařilo vyřešit některé ze základních problémů, jež jsme měli na straně šasi minulý rok. Je před námi velká hora, kterou musíme zdolat, abychom se dostali na špici pole, ale soustředíme se na to, abychom to dokázali," uzavírá.
Fotogalerie:Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.