Mercedes dnes ukázal své nové auto W15, se kterým se chce vrátit do boje o titul. Letos naposledy se s ním sveze jeho hvězda Lewis Hamilton, jenž po sezóně překvapivě přestupuje k Ferrari.
Krátce po odhalení McLarenu se vytáhl i Mercedes, ovšem zatím jen s počítačovými rendery svého nového vozu W15, u kterého přechází na push-rod zavěšení také v zadní části. Přidal se k oranžovému týmu v Silverstone, kde oba svá nová díla hned proženou po okruhu.
Stříbrné šípy doufají, že letos dosáhnout další pokrok a budou moci pravidelně bojovat o vítězství v závodech po náročné sezóně 2022, kdy se jim nepodařilo postavit dostatečně konkurenceschopný vůz nové generace. Loni se hledali a ladili koncept, na Red Bull to ovšem stále nestačilo a jen těsně uhájili druhou příčku mezi konstruktéry před Ferrari.
"V tomto sportu nejsou žádné zázraky. Ale naše ambice a odhodlání jsou silné. Od té doby, co jsme se vydali tímto nový kurzem, probíhá vývoj dobře. Mezi prioritami na našem voze jsme měli několik položek. Brzy se dozvíme, zda jsme udělali krok, který jsme měli za cíl," uvádí šéf Toto Wolff.
You've seen our 2024 F1 car. Now here's everything you need to know about the W15 👇
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 14, 2024"Jak se říká, když to smrdí, pak to lepí. Věřím, že předchozí dva roky byly nezbytné, abychom se přenastavili, překalibrovali a znovu se v některých oblastech našli. Ten přístup kořen-větev není nikdy lehký. Ale udělali jsme pokrok a těšíme se s W15 na další. Nepůjde o lineární cestu, ale když klopýtneme, tak se vrátíme a budeme pokračovat v lezení," popisuje Wolff.
"Moc se těším, že začneme opět závodit a samozřejmě jsem zvědavý na to, jak si naše auto povede. Myslím, že dostaneme prvotní náznaky jestli se nám podařilo vyřešit některé ze základních problémů, jež jsme měli na straně šasi minulý rok. Je před námi velká hora, kterou musíme zdolat, abychom se dostali na špici pole, ale soustředíme se na to, abychom to dokázali," uzavírá.
Fotogalerie:Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.