Slavná stáj z Maranella dnes v poledne světu představila svůj nový monopost SF-24, s nímž chce porazit Red Bull a po letech konečně vybojovat mistrovský titul. Došlo k úpravě zbarvení - červená pochopitelně zůstává.
Scuderia byla loni jediným týmem, který dokázal Red Bull porazit. Letos by nechtěla zůstat jen u jednoho podniku, ale rozdat si to s ním o titul. Její barvy budou na závodních okruzích reprezentovat Charles Leclerc a Carlos Sainz, jehož po sezóně nahradí Lewis Hamilton z Mercedesu.
SF-24 je třetím autem, které vytváří přítlak díky přísavnému efektu. Na první pohled se však liší již zbarvením od svého předchůdce. Po pozitivním ohlasu v Las Vegas se vrací žlutá (druhá barva Ferrari). Horní nasávací otvor je menší, bočnice jsou více podseknuté, vpředu spoléhá na zavěšení push-rod a vzadu na pull-rod.
Technickým ředitelem pro oblast šasi a aerodynamiky zůstává Enrico Cardile, pohonnou jednotku má na starosti Enrcio Gualtieri. V roli sportovního ředitele působí Diego Ioverno, rezervními piloty pro sezónu 2024 jsou Antonio Giovinazzi a Robert Shwartzman, mezi oficiální vývojové jezdce patří Antonio Fuoco a Davide Rigon.
"První představení nového vozu světu je pro mě a jezdce vždy velmi vzrušujícím okamžikem, i když už myslíme na to, až si to s našimi soupeři rozdáme na trati," uvádí šéf týmu Frederic Vasseur.
"Letos musíme začít tam, kde jsme skončili v minulé sezóně, v níž jsme pravidelně dojížděli vpředu s cílem se neustále zlepšovat ve všech oblastech. Čeká nás ta nejdelší sezóna v historii F1 a my musíme být přesní a efektivní v tom, jak zvládáme závody a v odvážných rozhodnutích, abychom v každé velké ceně dosáhli ten nejlepší možný výsledek," pokračuje.
"Často se říká, že naši fanoušci nám mohou dodat další rychlostní stupeň, což bude rozhodně platit, když budeme těsně bojovat o šampionát. Jsme hrdi na to, že můžeme spoléhat na naše tifosi po celém světě," těší šéfa Ferrari.
The moment you’ve all been waiting for… The SF-24 is here!! ❤️💛 pic.twitter.com/KVEcU5929j
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 13, 2024Leclerc, jehož čeká již šestá sezóna s tímto italským týmem, přidává: "Auto se mi hodně líbí, včetně bílých a žlutých částí na karosérii. Ale samozřejmě to, co mě zajímá nejvíce, je jeho výkonnost na dráze - to je vše, co se počítá."
"SF-24 by mělo být méně citlivé a snadněji ovladatelné a pro nás jezdce to je to, co potřebujeme, abychom si dobře vedli. Očekávám, že auto bude představovat pokrok v několika oblastech a z dojmů, které jsem získal na simulátoru, si myslím, že jsme tam, kde chceme být," říká mladý Monačan.
"Cílem v této sezóně je patřit po celou dobu mezi čelní jezdce a já chci našim fanouškům poskytnout mnoho radosti tím, že jim budu věnovat vítězství v závodech," uzavírá Leclerc.
Fotogalerie:Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.