Slavná stáj z Maranella dnes v poledne světu představila svůj nový monopost SF-24, s nímž chce porazit Red Bull a po letech konečně vybojovat mistrovský titul. Došlo k úpravě zbarvení - červená pochopitelně zůstává.
Scuderia byla loni jediným týmem, který dokázal Red Bull porazit. Letos by nechtěla zůstat jen u jednoho podniku, ale rozdat si to s ním o titul. Její barvy budou na závodních okruzích reprezentovat Charles Leclerc a Carlos Sainz, jehož po sezóně nahradí Lewis Hamilton z Mercedesu.
SF-24 je třetím autem, které vytváří přítlak díky přísavnému efektu. Na první pohled se však liší již zbarvením od svého předchůdce. Po pozitivním ohlasu v Las Vegas se vrací žlutá (druhá barva Ferrari). Horní nasávací otvor je menší, bočnice jsou více podseknuté, vpředu spoléhá na zavěšení push-rod a vzadu na pull-rod.
Technickým ředitelem pro oblast šasi a aerodynamiky zůstává Enrico Cardile, pohonnou jednotku má na starosti Enrcio Gualtieri. V roli sportovního ředitele působí Diego Ioverno, rezervními piloty pro sezónu 2024 jsou Antonio Giovinazzi a Robert Shwartzman, mezi oficiální vývojové jezdce patří Antonio Fuoco a Davide Rigon.
"První představení nového vozu světu je pro mě a jezdce vždy velmi vzrušujícím okamžikem, i když už myslíme na to, až si to s našimi soupeři rozdáme na trati," uvádí šéf týmu Frederic Vasseur.
"Letos musíme začít tam, kde jsme skončili v minulé sezóně, v níž jsme pravidelně dojížděli vpředu s cílem se neustále zlepšovat ve všech oblastech. Čeká nás ta nejdelší sezóna v historii F1 a my musíme být přesní a efektivní v tom, jak zvládáme závody a v odvážných rozhodnutích, abychom v každé velké ceně dosáhli ten nejlepší možný výsledek," pokračuje.
"Často se říká, že naši fanoušci nám mohou dodat další rychlostní stupeň, což bude rozhodně platit, když budeme těsně bojovat o šampionát. Jsme hrdi na to, že můžeme spoléhat na naše tifosi po celém světě," těší šéfa Ferrari.
The moment you’ve all been waiting for… The SF-24 is here!! ❤️💛 pic.twitter.com/KVEcU5929j
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 13, 2024Leclerc, jehož čeká již šestá sezóna s tímto italským týmem, přidává: "Auto se mi hodně líbí, včetně bílých a žlutých částí na karosérii. Ale samozřejmě to, co mě zajímá nejvíce, je jeho výkonnost na dráze - to je vše, co se počítá."
"SF-24 by mělo být méně citlivé a snadněji ovladatelné a pro nás jezdce to je to, co potřebujeme, abychom si dobře vedli. Očekávám, že auto bude představovat pokrok v několika oblastech a z dojmů, které jsem získal na simulátoru, si myslím, že jsme tam, kde chceme být," říká mladý Monačan.
"Cílem v této sezóně je patřit po celou dobu mezi čelní jezdce a já chci našim fanouškům poskytnout mnoho radosti tím, že jim budu věnovat vítězství v závodech," uzavírá Leclerc.
Fotogalerie:
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.