Slavná stáj z Maranella dnes v poledne světu představila svůj nový monopost SF-24, s nímž chce porazit Red Bull a po letech konečně vybojovat mistrovský titul. Došlo k úpravě zbarvení - červená pochopitelně zůstává.
Scuderia byla loni jediným týmem, který dokázal Red Bull porazit. Letos by nechtěla zůstat jen u jednoho podniku, ale rozdat si to s ním o titul. Její barvy budou na závodních okruzích reprezentovat Charles Leclerc a Carlos Sainz, jehož po sezóně nahradí Lewis Hamilton z Mercedesu.
SF-24 je třetím autem, které vytváří přítlak díky přísavnému efektu. Na první pohled se však liší již zbarvením od svého předchůdce. Po pozitivním ohlasu v Las Vegas se vrací žlutá (druhá barva Ferrari). Horní nasávací otvor je menší, bočnice jsou více podseknuté, vpředu spoléhá na zavěšení push-rod a vzadu na pull-rod.
Technickým ředitelem pro oblast šasi a aerodynamiky zůstává Enrico Cardile, pohonnou jednotku má na starosti Enrcio Gualtieri. V roli sportovního ředitele působí Diego Ioverno, rezervními piloty pro sezónu 2024 jsou Antonio Giovinazzi a Robert Shwartzman, mezi oficiální vývojové jezdce patří Antonio Fuoco a Davide Rigon.
"První představení nového vozu světu je pro mě a jezdce vždy velmi vzrušujícím okamžikem, i když už myslíme na to, až si to s našimi soupeři rozdáme na trati," uvádí šéf týmu Frederic Vasseur.
"Letos musíme začít tam, kde jsme skončili v minulé sezóně, v níž jsme pravidelně dojížděli vpředu s cílem se neustále zlepšovat ve všech oblastech. Čeká nás ta nejdelší sezóna v historii F1 a my musíme být přesní a efektivní v tom, jak zvládáme závody a v odvážných rozhodnutích, abychom v každé velké ceně dosáhli ten nejlepší možný výsledek," pokračuje.
"Často se říká, že naši fanoušci nám mohou dodat další rychlostní stupeň, což bude rozhodně platit, když budeme těsně bojovat o šampionát. Jsme hrdi na to, že můžeme spoléhat na naše tifosi po celém světě," těší šéfa Ferrari.
The moment you’ve all been waiting for… The SF-24 is here!! ❤️💛 pic.twitter.com/KVEcU5929j
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 13, 2024Leclerc, jehož čeká již šestá sezóna s tímto italským týmem, přidává: "Auto se mi hodně líbí, včetně bílých a žlutých částí na karosérii. Ale samozřejmě to, co mě zajímá nejvíce, je jeho výkonnost na dráze - to je vše, co se počítá."
"SF-24 by mělo být méně citlivé a snadněji ovladatelné a pro nás jezdce to je to, co potřebujeme, abychom si dobře vedli. Očekávám, že auto bude představovat pokrok v několika oblastech a z dojmů, které jsem získal na simulátoru, si myslím, že jsme tam, kde chceme být," říká mladý Monačan.
"Cílem v této sezóně je patřit po celou dobu mezi čelní jezdce a já chci našim fanouškům poskytnout mnoho radosti tím, že jim budu věnovat vítězství v závodech," uzavírá Leclerc.
Fotogalerie:Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.