Aston Martin je dalším týmem, který představil letošní monopost Formule 1. AMR24 je tak jako loni vyveden v zeleném zbarvení. Budou s ním závodní piloti Fernando Alonso a Lance Stroll ještě úspěšnější?
Stáj sídlící v Silverstone doufá, že to s novým autem dotáhne výše než na pátou příčku v šampionátu jako minulý rok, kdy zažila skvělou úvodní část - chvíli ji patřilo dokonce druhé místo za Red Bullem. Fernando Alonso v úvodních 8 podnicích skončil 6krát na pódiu, což by čtvrtý muž loňského pořadí letos rád ještě vylepšil.
Aston Martinu spoluvlastněném kanadským miliardářem Lawrencem Strollem by ke zlepšení měla pomoci nová část továrny se špičkovým aerodynamickým tunelem. Je však otázkou, jestli to bude stačit na boj o absolutní špičku s Red Bullem.
Snažit se o to bude třetí nejdéle sloužící šéf týmu Mike Krack, technickým ředitelem je Dan Fallows, jenž kdysi pracoval právě pro Red Bull. Ti se budou snažit o stejně skvělý vstup do sezóny jako loni a o to, aby jim v jejím průběhu nedošel dech.
AMR24 Reveal | Hyper-focusOne team of many. One shared objective.This is #AMR24. This is hyper-focus. pic.twitter.com/Cux5XCeD90
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) February 12, 2024"Snažili jsme se zaměřit na všechny oblasti našeho předchůdce AMR23, který měl skvělou sezónu. Minulý rok byl plný pozitiv. Po něm jsme ale nenechali kámen na kameni," popisuje šéf týmu.
"Opravdu jsme se snažili podívat na všechny oblasti, ať už se týkaly vozu, činností či spolehlivosti, abychom dosáhli po kroku ve všech směrech. Od skončení minulé sezóny máme za sebou pár velmi intenzivních měsíců a doufáme, že jsme udělali dost. Jsme si jisti, že máme silné auto," věří Krack.
A Fallows uvádí: "Dokázali jsme oproti loňskému autu udělat pokrok. Moc nás těší to, co se nám podařilo dosáhnout. Opravdu jde o první krok a v této sezóně chceme zajistit, abychom měli dobrou platformu pro vývoj. To je to, na co jsme se skutečně soustředili a o čem si myslím, že se nám to podařilo."
"Udělali jsme změny všude na voze. Hodně se liší v mnoha ohledech a většina dílů je změněna. Ale ve skutečnosti jde v podstatě stále o silnou evoluci loňského auta, takže jsme svým způsobem stavěli na konci AMR23. Očividně odlišné věci, jež si všimnete, je nos a přední křídlo. Odlišná je karosérie, ale také spousta věcí pod kapotou, které snad nespatříte. Samozřejmě se pokusíme je udržet skryté," dodává technický ředitel týmu.
Fotogalerie:James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.