Aston Martin je dalším týmem, který představil letošní monopost Formule 1. AMR24 je tak jako loni vyveden v zeleném zbarvení. Budou s ním závodní piloti Fernando Alonso a Lance Stroll ještě úspěšnější?
Stáj sídlící v Silverstone doufá, že to s novým autem dotáhne výše než na pátou příčku v šampionátu jako minulý rok, kdy zažila skvělou úvodní část - chvíli ji patřilo dokonce druhé místo za Red Bullem. Fernando Alonso v úvodních 8 podnicích skončil 6krát na pódiu, což by čtvrtý muž loňského pořadí letos rád ještě vylepšil.
Aston Martinu spoluvlastněném kanadským miliardářem Lawrencem Strollem by ke zlepšení měla pomoci nová část továrny se špičkovým aerodynamickým tunelem. Je však otázkou, jestli to bude stačit na boj o absolutní špičku s Red Bullem.
Snažit se o to bude třetí nejdéle sloužící šéf týmu Mike Krack, technickým ředitelem je Dan Fallows, jenž kdysi pracoval právě pro Red Bull. Ti se budou snažit o stejně skvělý vstup do sezóny jako loni a o to, aby jim v jejím průběhu nedošel dech.
AMR24 Reveal | Hyper-focusOne team of many. One shared objective.This is #AMR24. This is hyper-focus. pic.twitter.com/Cux5XCeD90
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) February 12, 2024"Snažili jsme se zaměřit na všechny oblasti našeho předchůdce AMR23, který měl skvělou sezónu. Minulý rok byl plný pozitiv. Po něm jsme ale nenechali kámen na kameni," popisuje šéf týmu.
"Opravdu jsme se snažili podívat na všechny oblasti, ať už se týkaly vozu, činností či spolehlivosti, abychom dosáhli po kroku ve všech směrech. Od skončení minulé sezóny máme za sebou pár velmi intenzivních měsíců a doufáme, že jsme udělali dost. Jsme si jisti, že máme silné auto," věří Krack.
A Fallows uvádí: "Dokázali jsme oproti loňskému autu udělat pokrok. Moc nás těší to, co se nám podařilo dosáhnout. Opravdu jde o první krok a v této sezóně chceme zajistit, abychom měli dobrou platformu pro vývoj. To je to, na co jsme se skutečně soustředili a o čem si myslím, že se nám to podařilo."
"Udělali jsme změny všude na voze. Hodně se liší v mnoha ohledech a většina dílů je změněna. Ale ve skutečnosti jde v podstatě stále o silnou evoluci loňského auta, takže jsme svým způsobem stavěli na konci AMR23. Očividně odlišné věci, jež si všimnete, je nos a přední křídlo. Odlišná je karosérie, ale také spousta věcí pod kapotou, které snad nespatříte. Samozřejmě se pokusíme je udržet skryté," dodává technický ředitel týmu.
Fotogalerie:Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.