Aston Martin je dalším týmem, který představil letošní monopost Formule 1. AMR24 je tak jako loni vyveden v zeleném zbarvení. Budou s ním závodní piloti Fernando Alonso a Lance Stroll ještě úspěšnější?
Stáj sídlící v Silverstone doufá, že to s novým autem dotáhne výše než na pátou příčku v šampionátu jako minulý rok, kdy zažila skvělou úvodní část - chvíli ji patřilo dokonce druhé místo za Red Bullem. Fernando Alonso v úvodních 8 podnicích skončil 6krát na pódiu, což by čtvrtý muž loňského pořadí letos rád ještě vylepšil.
Aston Martinu spoluvlastněném kanadským miliardářem Lawrencem Strollem by ke zlepšení měla pomoci nová část továrny se špičkovým aerodynamickým tunelem. Je však otázkou, jestli to bude stačit na boj o absolutní špičku s Red Bullem.
Snažit se o to bude třetí nejdéle sloužící šéf týmu Mike Krack, technickým ředitelem je Dan Fallows, jenž kdysi pracoval právě pro Red Bull. Ti se budou snažit o stejně skvělý vstup do sezóny jako loni a o to, aby jim v jejím průběhu nedošel dech.
AMR24 Reveal | Hyper-focusOne team of many. One shared objective.This is #AMR24. This is hyper-focus. pic.twitter.com/Cux5XCeD90
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) February 12, 2024"Snažili jsme se zaměřit na všechny oblasti našeho předchůdce AMR23, který měl skvělou sezónu. Minulý rok byl plný pozitiv. Po něm jsme ale nenechali kámen na kameni," popisuje šéf týmu.
"Opravdu jsme se snažili podívat na všechny oblasti, ať už se týkaly vozu, činností či spolehlivosti, abychom dosáhli po kroku ve všech směrech. Od skončení minulé sezóny máme za sebou pár velmi intenzivních měsíců a doufáme, že jsme udělali dost. Jsme si jisti, že máme silné auto," věří Krack.
A Fallows uvádí: "Dokázali jsme oproti loňskému autu udělat pokrok. Moc nás těší to, co se nám podařilo dosáhnout. Opravdu jde o první krok a v této sezóně chceme zajistit, abychom měli dobrou platformu pro vývoj. To je to, na co jsme se skutečně soustředili a o čem si myslím, že se nám to podařilo."
"Udělali jsme změny všude na voze. Hodně se liší v mnoha ohledech a většina dílů je změněna. Ale ve skutečnosti jde v podstatě stále o silnou evoluci loňského auta, takže jsme svým způsobem stavěli na konci AMR23. Očividně odlišné věci, jež si všimnete, je nos a přední křídlo. Odlišná je karosérie, ale také spousta věcí pod kapotou, které snad nespatříte. Samozřejmě se pokusíme je udržet skryté," dodává technický ředitel týmu.
Fotogalerie:Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.