Alpine (bývalý Renault) je dalším týmem Formule 1, který ukázal nové auto pro sezónu 2024. Podle šéfů je proti loňsku zcela přepracováno.
Stáj z Enstone společně s monopostem F1 odhalil také vůz pro vytrvalostní závody série WEC. Své jezdecké složení nemění, i letos za ní budou nastupovat dva domácí piloti: Pierre Gasly a Esteban Ocon, kteří doufají, že letos budou moci bojovat o pódia.
"Alpine bylo zrozeno ze závodění. Motorsport nám perfektně sedí. Jsme opravdu nadšeni z toho, že můžeme přinášet emoce, přenášet technologie a působit, aby naše značka zářila. Dnes odhalujeme hyperauto A424 a nový vůz F1 A524. Alpine je jednou ze dvou automobilek na světě, které to dokážou," popisuje šéf týmu Bruno Famin.
Přítomný je také rezervní pilot Mercedesu Mick Schumacher, jenž letos bude s vozem A424 nastupovat za Alpine ve vytrvalostním šampionátu WEC. První test na trati je plánován na 20. února těsně před zahájením společných předsezónních testů v Bahrajnu.
"Zcela přepracované auto podléhající agresivní konstrukční filozofií má maximalizovat potenciál v nadcházejících dvou sezónách," uvádí tým. Zbarvení dominuje černá s růžovými a modrými prvky dle hlavního sponzora BWT.
Fotogalerie:
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.