Alpine (bývalý Renault) je dalším týmem Formule 1, který ukázal nové auto pro sezónu 2024. Podle šéfů je proti loňsku zcela přepracováno.
Stáj z Enstone společně s monopostem F1 odhalil také vůz pro vytrvalostní závody série WEC. Své jezdecké složení nemění, i letos za ní budou nastupovat dva domácí piloti: Pierre Gasly a Esteban Ocon, kteří doufají, že letos budou moci bojovat o pódia.
"Alpine bylo zrozeno ze závodění. Motorsport nám perfektně sedí. Jsme opravdu nadšeni z toho, že můžeme přinášet emoce, přenášet technologie a působit, aby naše značka zářila. Dnes odhalujeme hyperauto A424 a nový vůz F1 A524. Alpine je jednou ze dvou automobilek na světě, které to dokážou," popisuje šéf týmu Bruno Famin.
Přítomný je také rezervní pilot Mercedesu Mick Schumacher, jenž letos bude s vozem A424 nastupovat za Alpine ve vytrvalostním šampionátu WEC. První test na trati je plánován na 20. února těsně před zahájením společných předsezónních testů v Bahrajnu.
"Zcela přepracované auto podléhající agresivní konstrukční filozofií má maximalizovat potenciál v nadcházejících dvou sezónách," uvádí tým. Zbarvení dominuje černá s růžovými a modrými prvky dle hlavního sponzora BWT.
Fotogalerie:Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.