Williams během slavnostní prezentace v New Yorku představil zbarvení, se kterým bude závodit v letošním seriálu Formule 1.
Barvám stáje z Grove i nadále vévodí tmavě modrá, která dle jejich slov "propojuje vítězné dědictví Williamsu v šampionátech s její misí návratu do čela roštu."
Kromě toho Williams oznámil nové víceleté partnerství s výrobcem těžké techniky Komatsu. Šéfem je James Vowles, který loni přišel z Mercedesu, za volantem budou úřadovat Alexander Albon a Logan Sargeant, jenž si své místo po loňské nováčkovský sezóně nakonec udržel.
"Jde o významný milník, odhalit zbarvení pro rok 2024 na ikonickém místě, v New Yorku. Od té doby, co jsem před rokem přišel k Williamsu, jsem mohl pozorovat, jak tým táhne za jeden provaz, aby překonal několik překážek a dotáhl to na sedmé místo mezi konstruktéry," pochvaluje si Vowles.
Is there anywhere better to unveil a livery? 😮💨📸 pic.twitter.com/tdcSR3ixx9
— Williams Racing (@WilliamsRacing) February 5, 2024"Pro všechny zainteresované šlo o velkou věc. Také jsme světu ukázali, že stavíme základy pro další pokroky. Budeme dále sílit jako tým na trati i mimo ní díky vylepšování naší infrastruktury, investicím do lidí a přitahování fantastických nových partnerů, jako je Komatsu," pokračuje šéf Williamsu.
"Samozřejmě nám společně zbývá ujít velký kus na této cestě, ale vím, že naši fanoušci, partneři a všichni v centrále v Grove se usilovně snaží o vytvoření nové historie pro tento ikonický tým. Nějaký čas to zabere, nicméně podpora všech je nezbytná v pomoci dostat nás na úspěšnou vlnu v nadcházejících letech. Těším se na to, nám přinese nadcházející sezóně," dodává Vowles.
Vůz FW46 bude na dráze debutovat během filmovacího dne 20. února v Bahrajnu těsně před tím, než tam na druhý den začne společné předsezónní testování všech týmů F1.
Fotogalerie:Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.