Americká stáj zveřejnila první snímky svého nového monopostu VF-24 s upraveným zbarvením.
Haas se nedávno překvapivě zbavil svého šéfa Günthera Steinera, jehož ve funkci nahradil bývalý hlavní inženýr Ayao Komatsu. Jezdecká dvojice zůstává nicméně stejná: Nico Hülkenberg a Kevin Magnussen.
Dle prvních renderů je zřejmé, že vůz VF-24 kopíruje řešení konkurenčního Red Bullu. Rozvor zůstává stejný, ale převodovka je o něco kratší, což povede k drobné změně v rozložení hmotnosti.
Konfigurace zavěšení je stejná jako minulý rok: vpředu push-rod a vzadu pull-rod, uchycení ramen se ale posunulo. Přední horní rameno je v šasi výše, zatímco to zadní je níž.
Co Komatsu očekává od nového vozu? "Hned po výjezdu v Bahrajnu si myslím, že se budeme pohybovat vzadu na roštu, nebudeme-li vůbec poslední. Jsme nicméně nadšeni možnosti vylepšování, oblasti pro zlepšení jsou všude."
It's here! Introducing the VF-24 🫶#HaasF1 pic.twitter.com/bnm8vjsmvC
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 2, 2024Proč ten počáteční pesimismus? "Nesouvisí to s kvalitou lidí, které tady máme, ale s tím, že jsme začali pozdě a pak jsme práce na dva měsíce přerušili kvůli vylepšení pro Austin. To opravdu rozptýlilo naše zdroje, takže jsme při tom nějaký čas ztratili."
"Ale tým nyní nalézá velké zisky v aerodynamickém tunelu, to je tedy pozitivní. A pokud jde o vlastnosti, ty se ubírají správným směrem," ujišťuje nový šéf týmu.
"Budeme se soustředit na dobrý testovací program v Bahrajnu, abychom z něj mohli odjet s kvalitními daty, které bude moci tým analyzovat, aby pochopil, jakým směrem se při vývoji vozu ubírat. To znamená přesně porozumět slabým a silným stránkám VF-24, abychom mohli přijít se soudržným plánem na vylepšování vozu, což se dříve nedělo," dodává Komatsu.
Fotogalerie:Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.