Americká stáj zveřejnila první snímky svého nového monopostu VF-24 s upraveným zbarvením.
Haas se nedávno překvapivě zbavil svého šéfa Günthera Steinera, jehož ve funkci nahradil bývalý hlavní inženýr Ayao Komatsu. Jezdecká dvojice zůstává nicméně stejná: Nico Hülkenberg a Kevin Magnussen.
Dle prvních renderů je zřejmé, že vůz VF-24 kopíruje řešení konkurenčního Red Bullu. Rozvor zůstává stejný, ale převodovka je o něco kratší, což povede k drobné změně v rozložení hmotnosti.
Konfigurace zavěšení je stejná jako minulý rok: vpředu push-rod a vzadu pull-rod, uchycení ramen se ale posunulo. Přední horní rameno je v šasi výše, zatímco to zadní je níž.
Co Komatsu očekává od nového vozu? "Hned po výjezdu v Bahrajnu si myslím, že se budeme pohybovat vzadu na roštu, nebudeme-li vůbec poslední. Jsme nicméně nadšeni možnosti vylepšování, oblasti pro zlepšení jsou všude."
It's here! Introducing the VF-24 🫶#HaasF1 pic.twitter.com/bnm8vjsmvC
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 2, 2024Proč ten počáteční pesimismus? "Nesouvisí to s kvalitou lidí, které tady máme, ale s tím, že jsme začali pozdě a pak jsme práce na dva měsíce přerušili kvůli vylepšení pro Austin. To opravdu rozptýlilo naše zdroje, takže jsme při tom nějaký čas ztratili."
"Ale tým nyní nalézá velké zisky v aerodynamickém tunelu, to je tedy pozitivní. A pokud jde o vlastnosti, ty se ubírají správným směrem," ujišťuje nový šéf týmu.
"Budeme se soustředit na dobrý testovací program v Bahrajnu, abychom z něj mohli odjet s kvalitními daty, které bude moci tým analyzovat, aby pochopil, jakým směrem se při vývoji vozu ubírat. To znamená přesně porozumět slabým a silným stránkám VF-24, abychom mohli přijít se soudržným plánem na vylepšování vozu, což se dříve nedělo," dodává Komatsu.
Fotogalerie:Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.