Stáj z Faenzy, původně známá jako Toro Rosso, se podruhé od roku 2019 přejmenovává - po AlphaTauri oficiálně potvrzuje podivnější Visa Cash App RB, který jsem na stránkách F1news.cz zmínil již minulý týden.
Tým začne novou éru s novým názvem i vedením poté, co dlouholetého šéfa Franze Tosta po loňské sezóně vystřídal Laurent Mekies z Ferrari a nový výkonný ředitel Peter Bayer.
Red Bull nyní potvrzuje globální partnerství s finanční společností Visa, jejíž logo se tak bude objevovat na obou vozech dceřiné stáje. Název "Visa Cash App RB" poukazuje na její první velkou sponzorskou aktivitu za posledních 15 let.
"Jde o přelomové partnerství a skvělou příležitost pro značku Visa zapojit se do nejrychleji rostoucích sportovních komunit planety. Toto spojení velmi silně souzní s vizí Visa k tomu, aby lidi inspirovala k aktivitě. Velmi toužíme po drobných zlepšeních každý den během každého závodu či podniku," komentuje Frank Cooper III, šéf marketingu společnosti Visa.
A ředitel stáje Bayer přidává: "Je to fantastické odhalit novou identitu a přivítat nové partnery s tím, jak vstupujeme do další fáze týmového příběhu ve Formuli 1. Faenza vstupuje do nové éry závodění, zůstává věrná našim kořenům jakožto líhni talentů, ale nyní s ještě větším zaměřením za závodění o ty největší ceny v F1."
"Máme odvážnou vizi pro tým, který vedu já a jeho šéf Laurent Mekies, společně s partnery zaměřenými na budoucnost jako je Visa a Cash App po našem boku na této cestě, to je ohromně vzrušující," říká výkonný ředitel týmu.
Za Visa Cash App RB budou letos závodit Juki Cunoda a Daniel Ricciardo. Nové zbarvení společně s nimi představí na slavnostní prezentaci 8. února v Las Vegas, kde se bude letos také 23. listopadu závodit.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.