Stáj z Faenzy, původně známá jako Toro Rosso, se podruhé od roku 2019 přejmenovává - po AlphaTauri oficiálně potvrzuje podivnější Visa Cash App RB, který jsem na stránkách F1news.cz zmínil již minulý týden.
Tým začne novou éru s novým názvem i vedením poté, co dlouholetého šéfa Franze Tosta po loňské sezóně vystřídal Laurent Mekies z Ferrari a nový výkonný ředitel Peter Bayer.
Red Bull nyní potvrzuje globální partnerství s finanční společností Visa, jejíž logo se tak bude objevovat na obou vozech dceřiné stáje. Název "Visa Cash App RB" poukazuje na její první velkou sponzorskou aktivitu za posledních 15 let.
"Jde o přelomové partnerství a skvělou příležitost pro značku Visa zapojit se do nejrychleji rostoucích sportovních komunit planety. Toto spojení velmi silně souzní s vizí Visa k tomu, aby lidi inspirovala k aktivitě. Velmi toužíme po drobných zlepšeních každý den během každého závodu či podniku," komentuje Frank Cooper III, šéf marketingu společnosti Visa.
A ředitel stáje Bayer přidává: "Je to fantastické odhalit novou identitu a přivítat nové partnery s tím, jak vstupujeme do další fáze týmového příběhu ve Formuli 1. Faenza vstupuje do nové éry závodění, zůstává věrná našim kořenům jakožto líhni talentů, ale nyní s ještě větším zaměřením za závodění o ty největší ceny v F1."
"Máme odvážnou vizi pro tým, který vedu já a jeho šéf Laurent Mekies, společně s partnery zaměřenými na budoucnost jako je Visa a Cash App po našem boku na této cestě, to je ohromně vzrušující," říká výkonný ředitel týmu.
Za Visa Cash App RB budou letos závodit Juki Cunoda a Daniel Ricciardo. Nové zbarvení společně s nimi představí na slavnostní prezentaci 8. února v Las Vegas, kde se bude letos také 23. listopadu závodit.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.