Kanadský rapper Drake odstartoval novou éru Sauberu, který na Nový rok změnil svou identitu. Nyní bude vystupovat pod názvem Stake F1 Team.
Po pěti sezónách, kdy švýcarská stáj závodila pod názvem svého sponzora Alfa Romeo, kývla na dvouleté partnerství se společností, která se zabývá sázením, zábavou a životním stylem. Smlouva vyprší v roce 2026, kdy se má stát továrním týmem Audi.
Drake je jedním z partnerů společnosti Stake, mezi další patří také anglický fotbalový klub Everton či UFC. Zřejmě ho tedy letos uvidíme také na několika velkých cenách.
View this post on Instagram"Minulá sezóna představovala počátek cesty společnosti Stake ve Formuli 1 a nová role v čele týmu Stake F1 představuje přirozený a vzrušující krok na této cestě," popisuje zástupce týmu Allessandro Alunni Bravi.
"Stake nejenom úspěšně využil rostoucí fanouškovskou základnu Formule 1 k posílení své vlastní komunity, ale také ke sportu přivedl úplně nové publikum. A z toho netěžil pouze náš tým, ale také všichni ostatní v F1," pokračuje.
"Měli jsme příležitost se účastnit několika neuvěřitelných akcí s některými velvyslanci společnosti Stake včetně argentinské fotbalové legendy Sergia Aguera či indicko-kanadského rappera Karana Aujla. Rok 2024 bude novou stránkou a příležitostí udělat ještě více, lépe a dosáhnout dále. Těšíme se na ještě zajímavější kalendář akcí v nové sezóně," komentuje Bravi.
Švýcarský tým bude nyní oficiálně znám celým jménem jako Stake F1 Team Kick Sauber. Novou sezónu odstartuje na slavnostním představení v Londýně 5. února 2024.
Závodit za ně budou stejně jako v minulém roce pilot Valtteri Bottas a Zhou Guanyu. Cílem bude se zlepšit proti loňsku, kdy mezi konstruktéry obsadili s 16 body devátou příčku před posledním Haasem.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.
Nico Rosberg během tréninku v Barceloně vyzdvihl Verstappenovu výjimečnou schopnost zvládat dynamiku zatáček a kontrolovat auto tam, kde ostatní stále bojují s přilnavostí. Podle něj právě tato plynulost a rychlá adaptace na chování vozu dává Verstappenovi zásadní náskok před soupeři.
Lewis Hamilton odhalil, že páteční nezdar ve volném tréninku na Velkou cenu Španělska způsobil technický problém jeho monopostu SF-25, kvůli němuž přišel o přítlak. I přes frustraci z výkonu věří, že se Ferrari podaří vůz včas opravit a zbytek víkendu zvládne lépe.