Také Red Bull se navzdory čím dál většímu podílu počítačových simulací rozhodl postavit nový aerodynamický tunel. Jejich první monopost z něj ale bude těžit až v sezóně 2027, kdy už budou v platnosti také nová pravidla pro motory. O ten si nicméně mistr světa Max Verstappen starosti nedělá.
Šéf týmu Christian Horner potvrdil, že se příští rok rozběhnou práce na zcela novém aerodynamickém tunelu. Stáj v současné době své vozy vyvíjí v Bedfordu, který se nachází nedaleko továrny v Milton Keynes. Zařízení je ale zastaralé, vždyť pro vývoj letadel sloužilo již v letech 1946 - 1994.
"Vzhledem k tomu, že dle pravidel jsou aerodynamické tunely rozhodně věci budoucnosti, jsme museli jít s dobou a investovat do nového aerodynamického tunelu," potvrzuje Horner strategické rozhodnutí letošní mistrovské stáje.
"Výstavba začne během roku 2024. Nechcete jej představovat během sezóny, tunel musíte pro daný rok nominovat, auto v něm budeme dělat zřejmě v roce 2027," přibližuje 50letý šéf Red Bullu.
"U tunelu, který máme a který je památkou na Studenou válku a není nijak zvlášť efektivní, obzvlášť ve studeném počasí, což máto v Británii často, musíme být velmi, velmi vybíraví [v tom, co testujeme]. V tomto si náš tým počínal skvěle, když směroval náš vývoj," pochvaluje si Horner.
V roce 2026 se také Red Bull rozloučí s Hondou a přejde na vlastní pohonné jednotky, které bude vyvíjet ve spolupráci s Fordem, jenž bude mít na starosti elektrickou část. Horner již požádal o dodatečnou úpravu pravidel, protože piloti podle něj budou muset na rovinkách příliš brzy ubírat plyn, aby ušetřili elektrickou energii.
Max Verstappen svému týmu ale věří, že svou práci zvládne: "Nemyslím si, že bychom byli hloupí. Uvidíme, jak budou dobré. V této chvíli stále nejsou nikterak vzrušující."
A tuší, že kvůli jejich požadavku se pravidla měnit nebudou: "Nikdo s tím nebude souhlasit. Tento sport je plný politiky. Když na něco tlačíme, tak si ostatní myslím, že jsme asi něco našli, co by mohlo být výhodou. A tak řeknou ne. Ale tak tomu bylo vždy, je to součástí sportu. Někdy s tím musíte žít, protože s tím stejně nic nenaděláte."
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.