Také Red Bull se navzdory čím dál většímu podílu počítačových simulací rozhodl postavit nový aerodynamický tunel. Jejich první monopost z něj ale bude těžit až v sezóně 2027, kdy už budou v platnosti také nová pravidla pro motory. O ten si nicméně mistr světa Max Verstappen starosti nedělá.
Šéf týmu Christian Horner potvrdil, že se příští rok rozběhnou práce na zcela novém aerodynamickém tunelu. Stáj v současné době své vozy vyvíjí v Bedfordu, který se nachází nedaleko továrny v Milton Keynes. Zařízení je ale zastaralé, vždyť pro vývoj letadel sloužilo již v letech 1946 - 1994.
"Vzhledem k tomu, že dle pravidel jsou aerodynamické tunely rozhodně věci budoucnosti, jsme museli jít s dobou a investovat do nového aerodynamického tunelu," potvrzuje Horner strategické rozhodnutí letošní mistrovské stáje.
"Výstavba začne během roku 2024. Nechcete jej představovat během sezóny, tunel musíte pro daný rok nominovat, auto v něm budeme dělat zřejmě v roce 2027," přibližuje 50letý šéf Red Bullu.
"U tunelu, který máme a který je památkou na Studenou válku a není nijak zvlášť efektivní, obzvlášť ve studeném počasí, což máto v Británii často, musíme být velmi, velmi vybíraví [v tom, co testujeme]. V tomto si náš tým počínal skvěle, když směroval náš vývoj," pochvaluje si Horner.
V roce 2026 se také Red Bull rozloučí s Hondou a přejde na vlastní pohonné jednotky, které bude vyvíjet ve spolupráci s Fordem, jenž bude mít na starosti elektrickou část. Horner již požádal o dodatečnou úpravu pravidel, protože piloti podle něj budou muset na rovinkách příliš brzy ubírat plyn, aby ušetřili elektrickou energii.
Max Verstappen svému týmu ale věří, že svou práci zvládne: "Nemyslím si, že bychom byli hloupí. Uvidíme, jak budou dobré. V této chvíli stále nejsou nikterak vzrušující."
A tuší, že kvůli jejich požadavku se pravidla měnit nebudou: "Nikdo s tím nebude souhlasit. Tento sport je plný politiky. Když na něco tlačíme, tak si ostatní myslím, že jsme asi něco našli, co by mohlo být výhodou. A tak řeknou ne. Ale tak tomu bylo vždy, je to součástí sportu. Někdy s tím musíte žít, protože s tím stejně nic nenaděláte."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.