Nejrychlejší čas ve třetím tréninku na GP Abú Zabí zajel George Russell. Vzhledem k dalším okolnostem se dá čekat že odpolední kvalifikace bude velmi zajímavá.
Třetí trénink nabídl poklidný průběh a postupné kroužení. Většina týmů se soustředila na práci s nejměkčí a střední sadou pneumatik. Výjimkou bylo pouze Ferrari, Italové se v první polovině třetího tréninku soustředili výhradně na práci se střední směsí.
Na čele byl Russell před druhým Verstappenem. Trojnásobný šampion ztrácel na pilota Mercedesu půl sekundy. Zajímavostí byl velký rozdíl mezi piloty černých šípů. Hamilton se v tuto chvíli totiž nacházel až na dvanácté příčce se ztrátou jedné sekundy. Závěrečné kvalifikační pokusy každopádně teprve měly přijít na řadu. Odstartoval je Albon, jenž se díky tomu vyšvihnul na druhou příčku za Russella se ztrátou jedné desetiny.
Právě Russell ve třetím tréninku nakonec zvítězil. Druhá příčka patří Norrisovi, třetí Piastrimu. Trápí se u Red Bullu, kde zatím nemohou trefit správné nastavení, ostatně Max Verstappen si na vůz dost stěžuje. Totéž platí o Ferrari. Červené vozy trpí zejména nestabilitou zadní části, což se projevuje především ve třetím sektoru. Příliš nadšený není ze svého vozu ani Hamilton.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.