Nejrychlejší čas ve třetím tréninku na GP Abú Zabí zajel George Russell. Vzhledem k dalším okolnostem se dá čekat že odpolední kvalifikace bude velmi zajímavá.
Třetí trénink nabídl poklidný průběh a postupné kroužení. Většina týmů se soustředila na práci s nejměkčí a střední sadou pneumatik. Výjimkou bylo pouze Ferrari, Italové se v první polovině třetího tréninku soustředili výhradně na práci se střední směsí.
Na čele byl Russell před druhým Verstappenem. Trojnásobný šampion ztrácel na pilota Mercedesu půl sekundy. Zajímavostí byl velký rozdíl mezi piloty černých šípů. Hamilton se v tuto chvíli totiž nacházel až na dvanácté příčce se ztrátou jedné sekundy. Závěrečné kvalifikační pokusy každopádně teprve měly přijít na řadu. Odstartoval je Albon, jenž se díky tomu vyšvihnul na druhou příčku za Russella se ztrátou jedné desetiny.
Právě Russell ve třetím tréninku nakonec zvítězil. Druhá příčka patří Norrisovi, třetí Piastrimu. Trápí se u Red Bullu, kde zatím nemohou trefit správné nastavení, ostatně Max Verstappen si na vůz dost stěžuje. Totéž platí o Ferrari. Červené vozy trpí zejména nestabilitou zadní části, což se projevuje především ve třetím sektoru. Příliš nadšený není ze svého vozu ani Hamilton.
Toto Wolff přiznal, že druhé místo Mercedesu v Poháru konstruktérů 2025 v něm zanechalo smíšené emoce. Zatímco výsledek potvrzuje návrat mezi elitu, ambice týmu sahají výš než na druhou příčku.
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.