Druhý trénink na GP Abú Zabí byl poznamenán dvěma nehodami a dlouhými opravami pariéry. Nejeychlejší čas zajel Cjarles Leclerc
První drama druhého tréninku přišlo po deseti minutách. Carlos Sainz neukrotil ve třetí zatáčce svoje Ferrari a tvrdě havaroval. Rodák z Madridu odešel do zázemí týmu nezraněn, totéž se nedá říct o jeho voze, který byl velmi poškozený. Mechaniky Ferrari čeká dlouhá a náročná šichta. Vyloučit nelze ani výměnu některých komponent a následnou penalizaci, což by byla pro Ferrari vzhledem k boji o druhé místo v Poháru konstruktérů velká rána.
Následné odklízení Sainzova vozu a oprava poničené bariéry se protáhla téměř na půl hodiny. Jezdci se tak znovu dostali na trať až 25 minut před koncem druhého tréninku. Jenže ani tentokrát se dlouho nejezdilo. Nico Hulkenberg havaroval hned na výjezdu z boxů, což zapříčinilo další červenou vlajku. Dalších deset minut se proto nejezdilo.
🚩 RED FLAG 🚩Carlos Sainz goes spinning off into the barriers at Turn 3Driver has exited the car and is OK#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/uXz65uC5VX
— Formula 1 (@F1) November 24, 2023Po návratu na trať jezdci okamžitě zkoušeli rychlá kola na nejměkčích pneumatikách. Nejlépe zajel Leclerc před Norrisem a Verstapppenem. Velmi dobrá kola předvedli také piloti Alfy Romeo. Je však třeba říct, že vzhledem k nehodám a dlouhým opravám nebyl druhý trénink zdaleka tak reprezentativní, jak se očekávalo. Například k závodním simulacím se týmy prakticky nedostaly, takže před zbytkem závodního víkendu je ve hře spousta neznámých.
Carlos Sainz absolvoval své první dvě kola za volantem Williamsu FW47 na trati v Silverstonu, přičemž jeho počáteční hodnocení bylo pozitivní. Po krátkém testu uvedl, že vše probíhalo podle očekávání a "šlo všechno dobře".
Oscar Piastri si pro sezónu 2025 stanovil jasný cíl – bojovat o titul mistra světa Formule 1. Mladý australský jezdec je přesvědčen, že má potřebnou rychlost, zkušenosti i správné zázemí k tomu, aby se stal vážným konkurentem v šampionátu.
Na svátek svatého Valentýna Williams představil svůj nový monopost FW47 v Silverstone, s nímž bude v sezoně 2025 závodit zkušené duo Carlos Sainz a Alex Albon. Tým odhalil monopost v jednobarevném lakování. Skutečné barvy budou odhaleny v úterý 18. února v Londýně během hromadného představení.
Sezóna představování nových vozů pro rok 2025 pomalu začíná a McLaren se stal včera prvním týmem, který na slavném okruhu ve Silverstonu odhalil své nejnovější očekávání pro novou sezonu.
Čtyřnásobný šampion Formule 1 Sebastian Vettel ukončil svou závodní kariéru v roce 2022 po více než patnácti letech ve vrcholném motorsportu, během nichž závodil za týmy BMW Sauber, Toro Rosso, Red Bull Racing, Ferrari a Aston Martin.
Příchod Lewise Hamiltona do Ferrari a jeho snaha přizpůsobit se novému prostředí patří mezi největší témata letošní přestávky ve Formuli 1.
Německý soud poslal muže do vězení za vydírání rodiny Michaela Schumachera. Hrozil zveřejněním citlivých fotografií legendárního jezdce Formule 1, čímž se snažil získat finanční prospěch. Uvedl to server Daily Express.
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.