Druhý trénink na GP Abú Zabí byl poznamenán dvěma nehodami a dlouhými opravami pariéry. Nejeychlejší čas zajel Cjarles Leclerc
První drama druhého tréninku přišlo po deseti minutách. Carlos Sainz neukrotil ve třetí zatáčce svoje Ferrari a tvrdě havaroval. Rodák z Madridu odešel do zázemí týmu nezraněn, totéž se nedá říct o jeho voze, který byl velmi poškozený. Mechaniky Ferrari čeká dlouhá a náročná šichta. Vyloučit nelze ani výměnu některých komponent a následnou penalizaci, což by byla pro Ferrari vzhledem k boji o druhé místo v Poháru konstruktérů velká rána.
Následné odklízení Sainzova vozu a oprava poničené bariéry se protáhla téměř na půl hodiny. Jezdci se tak znovu dostali na trať až 25 minut před koncem druhého tréninku. Jenže ani tentokrát se dlouho nejezdilo. Nico Hulkenberg havaroval hned na výjezdu z boxů, což zapříčinilo další červenou vlajku. Dalších deset minut se proto nejezdilo.
🚩 RED FLAG 🚩Carlos Sainz goes spinning off into the barriers at Turn 3Driver has exited the car and is OK#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/uXz65uC5VX
— Formula 1 (@F1) November 24, 2023Po návratu na trať jezdci okamžitě zkoušeli rychlá kola na nejměkčích pneumatikách. Nejlépe zajel Leclerc před Norrisem a Verstapppenem. Velmi dobrá kola předvedli také piloti Alfy Romeo. Je však třeba říct, že vzhledem k nehodám a dlouhým opravám nebyl druhý trénink zdaleka tak reprezentativní, jak se očekávalo. Například k závodním simulacím se týmy prakticky nedostaly, takže před zbytkem závodního víkendu je ve hře spousta neznámých.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.