Druhý trénink na GP Abú Zabí byl poznamenán dvěma nehodami a dlouhými opravami pariéry. Nejeychlejší čas zajel Cjarles Leclerc
První drama druhého tréninku přišlo po deseti minutách. Carlos Sainz neukrotil ve třetí zatáčce svoje Ferrari a tvrdě havaroval. Rodák z Madridu odešel do zázemí týmu nezraněn, totéž se nedá říct o jeho voze, který byl velmi poškozený. Mechaniky Ferrari čeká dlouhá a náročná šichta. Vyloučit nelze ani výměnu některých komponent a následnou penalizaci, což by byla pro Ferrari vzhledem k boji o druhé místo v Poháru konstruktérů velká rána.
Následné odklízení Sainzova vozu a oprava poničené bariéry se protáhla téměř na půl hodiny. Jezdci se tak znovu dostali na trať až 25 minut před koncem druhého tréninku. Jenže ani tentokrát se dlouho nejezdilo. Nico Hulkenberg havaroval hned na výjezdu z boxů, což zapříčinilo další červenou vlajku. Dalších deset minut se proto nejezdilo.
🚩 RED FLAG 🚩Carlos Sainz goes spinning off into the barriers at Turn 3Driver has exited the car and is OK#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/uXz65uC5VX
— Formula 1 (@F1) November 24, 2023Po návratu na trať jezdci okamžitě zkoušeli rychlá kola na nejměkčích pneumatikách. Nejlépe zajel Leclerc před Norrisem a Verstapppenem. Velmi dobrá kola předvedli také piloti Alfy Romeo. Je však třeba říct, že vzhledem k nehodám a dlouhým opravám nebyl druhý trénink zdaleka tak reprezentativní, jak se očekávalo. Například k závodním simulacím se týmy prakticky nedostaly, takže před zbytkem závodního víkendu je ve hře spousta neznámých.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.