Úřadující šampion Max Verstappen ještě před víkendem ostře zkritizoval Velkou cenu Las Vegas. Jeho otec Jos mu musel domluvit, aby příště pečlivěji vážil slova. Víkend byl podle něj nakonec skvělý.
Mladému Verstappenovi se nelíbil nový okruh kalendáře ani spousta věcí kolem: "Z 99 % jde o show a z 1 % o sportovní podnik... Nemám rád všechny ty věci kolem. Vím, že k tomu patří, ale nezajímají mě."
Otravovalo ho i představování jezdců na počátku víkendu: "Pokud jde o mě, všechny tyhle věci byste mohli přeskočit. Jen tam stojíte a vypadáte jako šašek."
Organizátory stálo velké úsilí připravit třetí americký podnik a Jos svému synovi musel domlouvat: "Vždycky můžete něco říct, ale někdy je lepší být trochu jemnější. Hovořil jsem o tom s Maxem. Někdy to potřebuje," připustil bývalý pilot F1.
"Myslím, že je unavený z příliš mnoha lidí. Max miluje závodění, jak vidíte. Chápu jej a rozumím tomu, že by raději jezdil na okruhu jako je Suzuka," vysvětluje příčinu kritiky svého syna.
Double bullseye 🎯🎯 #F1 pic.twitter.com/vV9aHIunlp
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) November 21, 2023"Ale nemůžete zkrátka kopat do všeho kolem, aniž byste se na to podívali. Některé okruhy jsou méně zábavné. A tento závod byl nakonec absolutně skvělý," hodnotí Jos Verstappen.
Pořadatele závodu pochválil také šéf Zandvoortu Robert van Overdijk, jenž do Nevady dorazil jako součást delegace Velké ceny Holandska: "Myslím, že to, čeho dosáhli, je působivé. Neměli byste podceňovat to, kolik práce to obnáší. Jako byste zavřeli ulici Coolsingel v Rotterdamu na několik týdnů. To je téměř nemožné si představit!"
Velká cena Las Vegas nakonec nabídla skvělou podívanou a spoustu předjížděcích manévrů. I Max, který dokázal opět vyhrát, byl po své prvotní tvrdé kritice nakonec podstatně pozitivnější.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.