Úřadující šampion Max Verstappen ještě před víkendem ostře zkritizoval Velkou cenu Las Vegas. Jeho otec Jos mu musel domluvit, aby příště pečlivěji vážil slova. Víkend byl podle něj nakonec skvělý.
Mladému Verstappenovi se nelíbil nový okruh kalendáře ani spousta věcí kolem: "Z 99 % jde o show a z 1 % o sportovní podnik... Nemám rád všechny ty věci kolem. Vím, že k tomu patří, ale nezajímají mě."
Otravovalo ho i představování jezdců na počátku víkendu: "Pokud jde o mě, všechny tyhle věci byste mohli přeskočit. Jen tam stojíte a vypadáte jako šašek."
Organizátory stálo velké úsilí připravit třetí americký podnik a Jos svému synovi musel domlouvat: "Vždycky můžete něco říct, ale někdy je lepší být trochu jemnější. Hovořil jsem o tom s Maxem. Někdy to potřebuje," připustil bývalý pilot F1.
"Myslím, že je unavený z příliš mnoha lidí. Max miluje závodění, jak vidíte. Chápu jej a rozumím tomu, že by raději jezdil na okruhu jako je Suzuka," vysvětluje příčinu kritiky svého syna.
Double bullseye 🎯🎯 #F1 pic.twitter.com/vV9aHIunlp
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) November 21, 2023"Ale nemůžete zkrátka kopat do všeho kolem, aniž byste se na to podívali. Některé okruhy jsou méně zábavné. A tento závod byl nakonec absolutně skvělý," hodnotí Jos Verstappen.
Pořadatele závodu pochválil také šéf Zandvoortu Robert van Overdijk, jenž do Nevady dorazil jako součást delegace Velké ceny Holandska: "Myslím, že to, čeho dosáhli, je působivé. Neměli byste podceňovat to, kolik práce to obnáší. Jako byste zavřeli ulici Coolsingel v Rotterdamu na několik týdnů. To je téměř nemožné si představit!"
Velká cena Las Vegas nakonec nabídla skvělou podívanou a spoustu předjížděcích manévrů. I Max, který dokázal opět vyhrát, byl po své prvotní tvrdé kritice nakonec podstatně pozitivnější.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.