Úřadující šampion Max Verstappen ještě před víkendem ostře zkritizoval Velkou cenu Las Vegas. Jeho otec Jos mu musel domluvit, aby příště pečlivěji vážil slova. Víkend byl podle něj nakonec skvělý.
Mladému Verstappenovi se nelíbil nový okruh kalendáře ani spousta věcí kolem: "Z 99 % jde o show a z 1 % o sportovní podnik... Nemám rád všechny ty věci kolem. Vím, že k tomu patří, ale nezajímají mě."
Otravovalo ho i představování jezdců na počátku víkendu: "Pokud jde o mě, všechny tyhle věci byste mohli přeskočit. Jen tam stojíte a vypadáte jako šašek."
Organizátory stálo velké úsilí připravit třetí americký podnik a Jos svému synovi musel domlouvat: "Vždycky můžete něco říct, ale někdy je lepší být trochu jemnější. Hovořil jsem o tom s Maxem. Někdy to potřebuje," připustil bývalý pilot F1.
"Myslím, že je unavený z příliš mnoha lidí. Max miluje závodění, jak vidíte. Chápu jej a rozumím tomu, že by raději jezdil na okruhu jako je Suzuka," vysvětluje příčinu kritiky svého syna.
Double bullseye 🎯🎯 #F1 pic.twitter.com/vV9aHIunlp
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) November 21, 2023"Ale nemůžete zkrátka kopat do všeho kolem, aniž byste se na to podívali. Některé okruhy jsou méně zábavné. A tento závod byl nakonec absolutně skvělý," hodnotí Jos Verstappen.
Pořadatele závodu pochválil také šéf Zandvoortu Robert van Overdijk, jenž do Nevady dorazil jako součást delegace Velké ceny Holandska: "Myslím, že to, čeho dosáhli, je působivé. Neměli byste podceňovat to, kolik práce to obnáší. Jako byste zavřeli ulici Coolsingel v Rotterdamu na několik týdnů. To je téměř nemožné si představit!"
Velká cena Las Vegas nakonec nabídla skvělou podívanou a spoustu předjížděcích manévrů. I Max, který dokázal opět vyhrát, byl po své prvotní tvrdé kritice nakonec podstatně pozitivnější.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.