Úřadující šampion Max Verstappen ještě před víkendem ostře zkritizoval Velkou cenu Las Vegas. Jeho otec Jos mu musel domluvit, aby příště pečlivěji vážil slova. Víkend byl podle něj nakonec skvělý.
Mladému Verstappenovi se nelíbil nový okruh kalendáře ani spousta věcí kolem: "Z 99 % jde o show a z 1 % o sportovní podnik... Nemám rád všechny ty věci kolem. Vím, že k tomu patří, ale nezajímají mě."
Otravovalo ho i představování jezdců na počátku víkendu: "Pokud jde o mě, všechny tyhle věci byste mohli přeskočit. Jen tam stojíte a vypadáte jako šašek."
Organizátory stálo velké úsilí připravit třetí americký podnik a Jos svému synovi musel domlouvat: "Vždycky můžete něco říct, ale někdy je lepší být trochu jemnější. Hovořil jsem o tom s Maxem. Někdy to potřebuje," připustil bývalý pilot F1.
"Myslím, že je unavený z příliš mnoha lidí. Max miluje závodění, jak vidíte. Chápu jej a rozumím tomu, že by raději jezdil na okruhu jako je Suzuka," vysvětluje příčinu kritiky svého syna.
Double bullseye 🎯🎯 #F1 pic.twitter.com/vV9aHIunlp
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) November 21, 2023"Ale nemůžete zkrátka kopat do všeho kolem, aniž byste se na to podívali. Některé okruhy jsou méně zábavné. A tento závod byl nakonec absolutně skvělý," hodnotí Jos Verstappen.
Pořadatele závodu pochválil také šéf Zandvoortu Robert van Overdijk, jenž do Nevady dorazil jako součást delegace Velké ceny Holandska: "Myslím, že to, čeho dosáhli, je působivé. Neměli byste podceňovat to, kolik práce to obnáší. Jako byste zavřeli ulici Coolsingel v Rotterdamu na několik týdnů. To je téměř nemožné si představit!"
Velká cena Las Vegas nakonec nabídla skvělou podívanou a spoustu předjížděcích manévrů. I Max, který dokázal opět vyhrát, byl po své prvotní tvrdé kritice nakonec podstatně pozitivnější.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.