V závěrečném tréninku v Las Vegas zajel nejlépe George Russell. Vzhledem k rychlému vývoji tratě a podmínek však stále není jasné, kdo je pro kvalifikaci největším favoritem. Například Ferrari ani nezajelo čas na nejměkčích pneumatikách.
Třetí trénink přinesl celkem poklidný průběh, o největší vzrušení se postaral pět minut před jeho koncem Albon, který se dotkl zdi a urazil si kolo. Pro Williams je taková komplikace před kvalifikací mrzutá, neboť modré vozy vypadají rychlostně velmi dobře. Sargeant zajel třetí nejrychlejší čas, Albon byl šestý. Na první příčce skončil v rámci třetího tréninku George Russell, jehož následoval Oscar Piastri. Zdá se tedy, že zejména Mercedes by by mohl mít dobré tempo. McLaren si v Las Vegas vzhledem k charakteristikám trati příliš nevěří.
Z pomyslného závětří bude v kvalifikaci útočit Red Bull. Verstappen byl v závěrečném tréninku totiž čtvrtý nejrychlejší a Pérez se zařadil hned za svého týmového kolegu. Ztráta rudých býků přitom činila půl sekundy. Nelze však pochybovat o tom, že vozy mistrovské stáje budou velmi rychlé. Ostatně ve třetím tréninku jim jejich nejlepší pokusy zhatily žluté vlajky.
🚩 RED FLAG 🚩Alex Albon makes contact with the barrier and loses his rear tyre with less than 6 minutes remaining in FP3 The session will not be resumed#LasVegasGP #F1 pic.twitter.com/N9YpBVcrJX
— Formula 1 (@F1) November 18, 2023A Ferrari? Leclerc se Sainzem skončili šestnáctí, respektive sedmnáctí. Nicméně jako jediní piloti z celého startovního pole zajeli piloti Scuderie svůj nejrychlejší čas jen na středních pneumatikách. V kvalifikaci by tedy měli být o poznání výš. Nedaří se Alpine a AlphaTauri. Nejpomalejší čas Daniela Ricciarda je toho jasným důkazem. Cunoda,Gasly a Ocon na tom nebyli o moc lépe.
Krizovou situaci zažil Zhou, pilot Alfy Romeo probrzdil, přičemž kouř od jeho pneumatik byl vidět možná až v místních kasinech. K poškození vozu nicméně nedošlo a čínský závodník mohl tréninkové jízdy bez problému dokončit. Kvalifikace začíná v devět hodin ráno našeho času.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.