Ferrari očekává, že bude tento týden v Las Vegas na městském okruhu vyžadujícím nízký přítlak konkurenceschopné. Otázkou je chování pneumatik za nízkých teplot v noci v nevadské poušti.
Dychtivě očekávaná novinka letošní kalendáře je zde - již tento týden se bude závodit v Las Vegas na 6,12km dlouhém novém městském okruhu s 1,77km rovinkou. Většina týmů bude volit nízký přítlak a rychlosti blížící se těm v Monze, což by Ferrari mělo sedět.
"Las Vegas bude dobré. Podle veškerých našich náznaků by mělo jít o okruh pro nízký přítlak a na takovém pevně věříme, že budeme moci být konkurenceschopní," popisuje hlavní inženýr výkonnosti Jock Clear před víkendovou velkou cenou.
Uvědomuje si však, že jejich vůz není nejrychlejší: "Stále však máme náročné auto. Abychom nemlátili prázdnou slámu: rychle se dostává do ideální provozního rámce i z něj. A my se letos trápíme s tím, abychom pochopili proč."
"Podle mě jsme přišli na to, že většina z toho je v DNA vozu, takže pro příští rok se zaměříme na to, aby byl vlídnější a neměl tak úzký provozní rámec. V závodě takto nemůžete fungovat, protože je dlouhý a mění se teploty, pneumatiky a vy pro dobrý závod potřebujete širší provozní rozpětí. Proto je Red Bull tak silný - jejich provozní rámec je velmi široký," říká Clear.
Chování pneumatik a nízké teplotyProtože se bude závodit v noci, očekávají se velmi nízké teploty, možná i jednociferné. To týmům hodně ztíží zahřívání pneumatik. "Půjde pro nás a pro týmy o velkou technickou výzvu, jelikož do tohoto závodu jdeme bez jakýchkoliv skutečných referencí vyjma simulací," uznává šéf Pirelli Mario Isola.
"Povrch bude směsicí obvyklého městského asfaltu s tím, že některé části byli pro tuto příležitost zcela přeasfaltovány, což je další neznámou. Nebude tam žádný doprovodný závod a trať se bude znovu otevírat pro normální provoz během dne, což znamená, že se povrch nepogumuje jako obvykle a nebude poskytovat vylepšenou přilnavost," vypočítává dále.
"Pro tento víkend jsme vybrali trio nejměkčích směsí: C3, C4 a C5, což by mělo zaručit dobrou přilnavost. Minimální tlaky by kvůli nízkým teplotám a konfiguraci okruhu měly být 27 psi vpředu a 24,5 psi vzadu.
V chladných podmínkách je rozdíl mezi tlakem studené pneumatiky a normálním provozním tlakem notně snížen. Když je tedy auto v pohybu, tlaky kvůli nízkým teplotám asfaltu stoupnou mnohem méně než na jiných okruzích," komentuje Isola výzvy, kterým budou o víkendu čelit.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.