Ferrari očekává, že bude tento týden v Las Vegas na městském okruhu vyžadujícím nízký přítlak konkurenceschopné. Otázkou je chování pneumatik za nízkých teplot v noci v nevadské poušti.
Dychtivě očekávaná novinka letošní kalendáře je zde - již tento týden se bude závodit v Las Vegas na 6,12km dlouhém novém městském okruhu s 1,77km rovinkou. Většina týmů bude volit nízký přítlak a rychlosti blížící se těm v Monze, což by Ferrari mělo sedět.
"Las Vegas bude dobré. Podle veškerých našich náznaků by mělo jít o okruh pro nízký přítlak a na takovém pevně věříme, že budeme moci být konkurenceschopní," popisuje hlavní inženýr výkonnosti Jock Clear před víkendovou velkou cenou.
Uvědomuje si však, že jejich vůz není nejrychlejší: "Stále však máme náročné auto. Abychom nemlátili prázdnou slámu: rychle se dostává do ideální provozního rámce i z něj. A my se letos trápíme s tím, abychom pochopili proč."
"Podle mě jsme přišli na to, že většina z toho je v DNA vozu, takže pro příští rok se zaměříme na to, aby byl vlídnější a neměl tak úzký provozní rámec. V závodě takto nemůžete fungovat, protože je dlouhý a mění se teploty, pneumatiky a vy pro dobrý závod potřebujete širší provozní rozpětí. Proto je Red Bull tak silný - jejich provozní rámec je velmi široký," říká Clear.
Chování pneumatik a nízké teplotyProtože se bude závodit v noci, očekávají se velmi nízké teploty, možná i jednociferné. To týmům hodně ztíží zahřívání pneumatik. "Půjde pro nás a pro týmy o velkou technickou výzvu, jelikož do tohoto závodu jdeme bez jakýchkoliv skutečných referencí vyjma simulací," uznává šéf Pirelli Mario Isola.
"Povrch bude směsicí obvyklého městského asfaltu s tím, že některé části byli pro tuto příležitost zcela přeasfaltovány, což je další neznámou. Nebude tam žádný doprovodný závod a trať se bude znovu otevírat pro normální provoz během dne, což znamená, že se povrch nepogumuje jako obvykle a nebude poskytovat vylepšenou přilnavost," vypočítává dále.
"Pro tento víkend jsme vybrali trio nejměkčích směsí: C3, C4 a C5, což by mělo zaručit dobrou přilnavost. Minimální tlaky by kvůli nízkým teplotám a konfiguraci okruhu měly být 27 psi vpředu a 24,5 psi vzadu.
V chladných podmínkách je rozdíl mezi tlakem studené pneumatiky a normálním provozním tlakem notně snížen. Když je tedy auto v pohybu, tlaky kvůli nízkým teplotám asfaltu stoupnou mnohem méně než na jiných okruzích," komentuje Isola výzvy, kterým budou o víkendu čelit.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.