Ferrari očekává, že bude tento týden v Las Vegas na městském okruhu vyžadujícím nízký přítlak konkurenceschopné. Otázkou je chování pneumatik za nízkých teplot v noci v nevadské poušti.
Dychtivě očekávaná novinka letošní kalendáře je zde - již tento týden se bude závodit v Las Vegas na 6,12km dlouhém novém městském okruhu s 1,77km rovinkou. Většina týmů bude volit nízký přítlak a rychlosti blížící se těm v Monze, což by Ferrari mělo sedět.
"Las Vegas bude dobré. Podle veškerých našich náznaků by mělo jít o okruh pro nízký přítlak a na takovém pevně věříme, že budeme moci být konkurenceschopní," popisuje hlavní inženýr výkonnosti Jock Clear před víkendovou velkou cenou.
Uvědomuje si však, že jejich vůz není nejrychlejší: "Stále však máme náročné auto. Abychom nemlátili prázdnou slámu: rychle se dostává do ideální provozního rámce i z něj. A my se letos trápíme s tím, abychom pochopili proč."
"Podle mě jsme přišli na to, že většina z toho je v DNA vozu, takže pro příští rok se zaměříme na to, aby byl vlídnější a neměl tak úzký provozní rámec. V závodě takto nemůžete fungovat, protože je dlouhý a mění se teploty, pneumatiky a vy pro dobrý závod potřebujete širší provozní rozpětí. Proto je Red Bull tak silný - jejich provozní rámec je velmi široký," říká Clear.
Chování pneumatik a nízké teplotyProtože se bude závodit v noci, očekávají se velmi nízké teploty, možná i jednociferné. To týmům hodně ztíží zahřívání pneumatik. "Půjde pro nás a pro týmy o velkou technickou výzvu, jelikož do tohoto závodu jdeme bez jakýchkoliv skutečných referencí vyjma simulací," uznává šéf Pirelli Mario Isola.
"Povrch bude směsicí obvyklého městského asfaltu s tím, že některé části byli pro tuto příležitost zcela přeasfaltovány, což je další neznámou. Nebude tam žádný doprovodný závod a trať se bude znovu otevírat pro normální provoz během dne, což znamená, že se povrch nepogumuje jako obvykle a nebude poskytovat vylepšenou přilnavost," vypočítává dále.
"Pro tento víkend jsme vybrali trio nejměkčích směsí: C3, C4 a C5, což by mělo zaručit dobrou přilnavost. Minimální tlaky by kvůli nízkým teplotám a konfiguraci okruhu měly být 27 psi vpředu a 24,5 psi vzadu.
V chladných podmínkách je rozdíl mezi tlakem studené pneumatiky a normálním provozním tlakem notně snížen. Když je tedy auto v pohybu, tlaky kvůli nízkým teplotám asfaltu stoupnou mnohem méně než na jiných okruzích," komentuje Isola výzvy, kterým budou o víkendu čelit.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.