Ferrari zveřejnilo snímky svého vozu v nových barvách, s nimiž nastoupí v novém okruhu letošního kalendáře Formule 1 - příští víkend v Las Vegas. Jak se vám líbí?
F1 se příští víkend vrací do americké Nevady po dlouhých 41 letech. Tentokrát se nebude jezdit na parkovišti kolem kasina Caesar's, ale po hlavní třídě Las Vegas. Po Miami a Austinu letos přitom půjde již o třetí americký podnik.
Scuderia si připravila nové zbarvení, které má kořeny ve zlaté éře F1 v Americe, kde se v letech 1976 - 1984 jelo hned 19 velkých cen. Na své tituly tehdy dosáhl s Ferrari Niki Lauda (1975 a 1977), přičemž bral vítězství i ve Watkins Glen 1975. Na tomto kontinentu vyhráli i další piloti stáje z Maranella: Carlos Reutemann či Clay Regazzoni.
Podle Ferrari "tehdy bylo ve zbarvení Ferrari kromě červené i hodně bílé. Letos se to Scuderia při návratu do Las Vegas rozhodla zopakovat, když pro SF-23 vytvořila zcela nové zbarvení skládající se pouze z červené a bílé."
Italský tým by tam rád zopakoval svůj výkon ze Singapuru, kde Red Bullu uštědřil letos jedinou porážku, když si pro své druhé vítězství v kariéře dojel Carlos Sainz.
Rád by přitom v šampionátu konstruktérů předstihl Mercedes, který má o 20 bodů více. "Pořád jsme v boji o druhou příčku," upozorňuje šéf Frederic Vasseur, jenž litoval promarněné příležitosti v podobě odstoupení Leclerca před startem GP Brazílie.
"Bylo to zklamání, protože jsme mohli získat spoustu důležitých bodů do šampionátu, jenže před startem jsme kvůli problému se spolehlivostí přišli o Charlese, jinak by startoval z první řady poté, co jsme obětovali jeho šance ve sprintu ve prospěch velké ceny. Carlos měl o víkendu své vlastní potíže a na startu přišel o několik míst, když ho potrápila spojka," přibližuje Vasseur.
V Las Vegas se pojede v netradiční časy: 1. trénink již ve čtvrtek večer (20:30) místního času, v pátek 2. a 3. trénink a v sobotu kvalifikace i závod. U nás je však třeba počítat s devítihodinovým časovým posunem - velká cena díky tomu dle našeho času až v neděli v 7:00 ráno.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.