Ferrari zveřejnilo snímky svého vozu v nových barvách, s nimiž nastoupí v novém okruhu letošního kalendáře Formule 1 - příští víkend v Las Vegas. Jak se vám líbí?
F1 se příští víkend vrací do americké Nevady po dlouhých 41 letech. Tentokrát se nebude jezdit na parkovišti kolem kasina Caesar's, ale po hlavní třídě Las Vegas. Po Miami a Austinu letos přitom půjde již o třetí americký podnik.
Scuderia si připravila nové zbarvení, které má kořeny ve zlaté éře F1 v Americe, kde se v letech 1976 - 1984 jelo hned 19 velkých cen. Na své tituly tehdy dosáhl s Ferrari Niki Lauda (1975 a 1977), přičemž bral vítězství i ve Watkins Glen 1975. Na tomto kontinentu vyhráli i další piloti stáje z Maranella: Carlos Reutemann či Clay Regazzoni.
Podle Ferrari "tehdy bylo ve zbarvení Ferrari kromě červené i hodně bílé. Letos se to Scuderia při návratu do Las Vegas rozhodla zopakovat, když pro SF-23 vytvořila zcela nové zbarvení skládající se pouze z červené a bílé."
Italský tým by tam rád zopakoval svůj výkon ze Singapuru, kde Red Bullu uštědřil letos jedinou porážku, když si pro své druhé vítězství v kariéře dojel Carlos Sainz.
Rád by přitom v šampionátu konstruktérů předstihl Mercedes, který má o 20 bodů více. "Pořád jsme v boji o druhou příčku," upozorňuje šéf Frederic Vasseur, jenž litoval promarněné příležitosti v podobě odstoupení Leclerca před startem GP Brazílie.
"Bylo to zklamání, protože jsme mohli získat spoustu důležitých bodů do šampionátu, jenže před startem jsme kvůli problému se spolehlivostí přišli o Charlese, jinak by startoval z první řady poté, co jsme obětovali jeho šance ve sprintu ve prospěch velké ceny. Carlos měl o víkendu své vlastní potíže a na startu přišel o několik míst, když ho potrápila spojka," přibližuje Vasseur.
V Las Vegas se pojede v netradiční časy: 1. trénink již ve čtvrtek večer (20:30) místního času, v pátek 2. a 3. trénink a v sobotu kvalifikace i závod. U nás je však třeba počítat s devítihodinovým časovým posunem - velká cena díky tomu dle našeho času až v neděli v 7:00 ráno.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.