Šéf Red Bullu Christian Horner i odborný poradce Helmut Marko označily výkon Sergia Péreze ve Velké ceně Brazílie za působivý. Mnozí odborníci v padoku s nimi ale až tak úplně nesouhlasí.
Mexičan má s týmem platný kontrakt i na příští rok, objevovaly se však pochybnosti o tom, jestli ho v kokpitu nenahradí někdo jiný. Důvod je to, že hodně zaostává za svým týmovým kolegou Maxem Verstappenem a s nejrychlejším vozem nekončí na druhém místě.
V posledních závodech se trochu zlepšil. V Austinu dojel čtvrtý, taktéž v Brazílii po krásném, leč prohraném závěrečném souboji s veteránem Fernandem Alonsem, kdy mu na cílové čáře scházelo 53 tisícin sekundy.
"Myslím, že Checo ukázal, čeho je schopný," chválil jej Horner s tím, že na něj svými posledními výkony udělal dojem. A Marko přitakal: "Jeho rychlo je od Mexika dobrá v kvalifikaci i v závodě. V Austinu měl smůlu, ale teď nad Hamiltonem vede o 30 bodů, proto můžeme předpokládat, že si své druhé místo udrží."
Jenže ne všichni s vedením Red Bullu souhlasí. Podle mnoha odborníků ke zlepšení možná došlo, ale Pérezovy výkony přesto nejsou nikterak oslnivé. "Šel vidět rozdíl mezi mistrem světa a někým, kdo jím nikdy nebude," prohlásil například bývalý pilot F1 a současný šéf Velké ceny Holandska Jan Lammers.
A jeho krajan a rovněž býval jezdec Chrstijan Albers říká: "Když zanalyzujete kolo po kole, tak vidíte, že mu scházela sekunda na kolo. To je opravdu hodně. V cíli bylo 34 sekund později [než Verstappen]."
"Mohl mít ten souboj s Alonsem, ale měl už velkou ztrátu. Ztrácel v závodě sekundu na kolo. To nemůžete říct, že odváděl dobrou práci. Chápu, že je Verstappen přirozeným talentem a že kombinace Max a Red Bull je nejlepší. Ale jeho ztráta by se měla pohybovat do půl sekundy na kolo," dodává Albers.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.