 
            INTERLAGOS - STARTOVNÍ ROŠT; Jakých časů piloti dosáhli v kvalifikaci na Velkou cenu Brazílie 2023, kolik je dělilo od postupu do další části, resp. od nejrychlejšího v Q3, a jak se seřadí na startovním roštu?
Do závodu vyrazí z první řady Max Verstappen před Charlesem Leclercem, za nimi okupují druhou řadu oba Aston Martiny. Poslední část kvalifikace byla v pátek předčasně ukončena, někteří v ní nestihli zajet rychlé časy a stojí trochu mimo pořadí - například McLareny (Lando Norris v Q2 předvedl dokonce absolutně nejrychlejší kolo 1:10,021 min).
Penalizace za zbytečně pomalou jízdu a porušení instrukcí ředitele závodu obdržela hned trojice pilotů: George Russell, Pierre Gasly a Esteban Ocon. Všichni se propadnou o 2 místa zpět, v první desítce si díky tomu polepší Norris s Carlosem Sainzem.
StrategieDle simulací vychází pro Velkou cenu Brazílie nejrychleji dvouzastávková strategie využívající měkkou (C4) a středně-tvrdou (C3) směs, obě však rychle odcházejí.
Proto přichází v úvahu také třízastávková strategie u těch, kteří trpí horší degradací nebo na to budou chtít více tlačit, aniž by museli pneumatiky příliš šetřit. Jednozastávková strategie je papírově mnohem pomalejší.
Týmy kvůli sprintovému formátu víkendu nemají tolik dat, jako když mají k dispozici tři tréninky. Více se toho dozvěděly v sobotu během sprint, nastavení vozů však již nemůžou měnit.
Předjíždění je na okruhu Interlagos možné na více místech, podseknutí je na něm velmi efektivní.
 
            George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
 
            George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.