Rozstřel před sprintem v Brazílii ovládl Lando Norris. Za ním se seřadili jezdci Red Bullu a Mercedesu.
SQ1 nepřinesla mnoho překvapivého. Na čele se pohybovali jezdci Red Bullu, Mercedesu a Ferrari. Největší vzrušení přišlo až v samotném závěru SQ1.Ocon se na trati nepohodl s Alonsem, což vyústilo v nepříjemnou kolizi, na kterou doplatil zejména právě Ocon, jenž po tvrdé ráně skončil v bariéře. Alonso zamířil s poškozeným předním do boxů. Následovaly červené vlajky a předčasné ukončení SQ1. Do další části se neprobojovali Ocon, Stroll, Zhou, Albon a Sargeant.
Replays show Ocon making contact with Alonso Alonso subsequently picks up a puncture, but is able to return to the pits #BrazilGP #F1 pic.twitter.com/yl7IyDDbsU
— Formula 1 (@F1) November 4, 2023Do SQ2 nenastoupil Alonso, jehož vůz byl po kolizi s Oconem až příliš poškozený. Nejrychlejší čas zajel v této části Lando Norris, následovali jezdci Red Bullu, Ferrari a Mercedesu. Naopak nepostoupili oba jezdci týmu Haas, Gasly, Bottas a Alonso, jenž, jak už bylo řečeno, v SQ2 ani nevyjel.
SQ3 nakonec vyhrál Norris před Verstappenem, Pérezem, Russellem a Hamiltonem. Zklamáním byly výkony Ferrari. Leclerc skončil sedmý, Sainz až devátý. Je však třeba dodat, že ani jeden z pilotů Scuderie nenasadil v SQ3 čerstvé pneumatiky.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.