Šéf McLarenu Andra Stella ocenil výkon Landa Norrise ve Velké ceně Mexika, v níž se po startu ze 17. místa popracoval až na 5. místo v cíli. Po zpackané kvalifikaci málokdo čekal, že by se mohl dostat tak vysoko. Nebýt toho, mohl útočit na druhou příčku Lewise Hamiltona.
Stella v sezóně 2021 působil u Ferrari jako závodní inženýr Fernanda Alonsa, který tehdy předvedl ve Velké ceně Evropy jeden ze svých nejlepších výkonů ve Formuli 1, když po startu z 11. příčky dokázal vyhrát. Tehdy, v roce 2012, přitom na okruzích dominoval Sebastian Vettel s Red Bullem.
Norrisova jízda uplynulý víkend v Mexiku podle něj byla stejně působivá: "Tento závod mi dal vzpomenout na Valencii 2012. Tehdy jsme startovali jako 11. a závod vyhráli," hovoří šéf McLarenu o jednom ze svých nejhezčích zážitků ve světě motorsportu.
"Na boxové zídce jsem vedli tuto konverzaci. Will Joseph, jeho závodní inženýr, se ke mně naklonil a řekl: 'Tenhle je jeden z nejlepších Landa.' A já mu na to odpověděl: 'Wille, tohle je jeden z nejlepších vůbec,'" komentoval výkon mladého jezdce v Mexiku.
"Tolik předjížděcích manévrů v Mexiku, přitom jste o den dříve od všech četli, jak je tam předjíždění obtížné. Přitom si musel hlídat teploty pohonné jednotky a musel sundávat nohu z plynu ještě před brzděním do zatáček... bylo to zkrátka působivé. Pro jezdce jeden z nejlepších dnů, jaké jsem zažil," pokračuje Stella.
"Na jednu stranu jsme nadšeni z toho, že jsme viděli takový mistrovský kousek. Na druhou stranu, jak řekl Lando při návratu do boxů, když odvedeme dobrou práci v sobotu, pak můžeme bojovat o pódia. Rychlost na to měl," lituje 52letý Ital.
"Byli jsme druhým nejrychlejším auto, zřejmě s Hamiltonem. Je v tom kousek frustrace, protože kdybyste se mě zeptali o den dříve, rozhodně bych si nepomyslel, že dokážeme předjet tolik aut," kroutí hlavou po Norrisově mexické parádě.
"Každopádně to vypadá, že z podstatně lepší pozice na roštu měl Norris rychlost na to, aby předjel obě Ferrari a skončil na pódiu, pokud by si to nerozdal ještě s Lewisem Hamiltonem v boji o druhé místo," komentuje Bernie Collinsová, bývalá šéfka strategií u Aston Martinu.
"Raději si z toho závodu odnesu pozitiva a doufám, že celý tým v továrně a fanoušci obdrží stejný druh zprávy. Jsme tam vpředu, nevzdáváme se. Jsme konkurenceschopní. Jen potřebujeme odvést během závodního víkendu celkově lepší práci," uzavírá Stella.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.