Šéf McLarenu Andra Stella ocenil výkon Landa Norrise ve Velké ceně Mexika, v níž se po startu ze 17. místa popracoval až na 5. místo v cíli. Po zpackané kvalifikaci málokdo čekal, že by se mohl dostat tak vysoko. Nebýt toho, mohl útočit na druhou příčku Lewise Hamiltona.
Stella v sezóně 2021 působil u Ferrari jako závodní inženýr Fernanda Alonsa, který tehdy předvedl ve Velké ceně Evropy jeden ze svých nejlepších výkonů ve Formuli 1, když po startu z 11. příčky dokázal vyhrát. Tehdy, v roce 2012, přitom na okruzích dominoval Sebastian Vettel s Red Bullem.
Norrisova jízda uplynulý víkend v Mexiku podle něj byla stejně působivá: "Tento závod mi dal vzpomenout na Valencii 2012. Tehdy jsme startovali jako 11. a závod vyhráli," hovoří šéf McLarenu o jednom ze svých nejhezčích zážitků ve světě motorsportu.
"Na boxové zídce jsem vedli tuto konverzaci. Will Joseph, jeho závodní inženýr, se ke mně naklonil a řekl: 'Tenhle je jeden z nejlepších Landa.' A já mu na to odpověděl: 'Wille, tohle je jeden z nejlepších vůbec,'" komentoval výkon mladého jezdce v Mexiku.
"Tolik předjížděcích manévrů v Mexiku, přitom jste o den dříve od všech četli, jak je tam předjíždění obtížné. Přitom si musel hlídat teploty pohonné jednotky a musel sundávat nohu z plynu ještě před brzděním do zatáček... bylo to zkrátka působivé. Pro jezdce jeden z nejlepších dnů, jaké jsem zažil," pokračuje Stella.
"Na jednu stranu jsme nadšeni z toho, že jsme viděli takový mistrovský kousek. Na druhou stranu, jak řekl Lando při návratu do boxů, když odvedeme dobrou práci v sobotu, pak můžeme bojovat o pódia. Rychlost na to měl," lituje 52letý Ital.
"Byli jsme druhým nejrychlejším auto, zřejmě s Hamiltonem. Je v tom kousek frustrace, protože kdybyste se mě zeptali o den dříve, rozhodně bych si nepomyslel, že dokážeme předjet tolik aut," kroutí hlavou po Norrisově mexické parádě.
"Každopádně to vypadá, že z podstatně lepší pozice na roštu měl Norris rychlost na to, aby předjel obě Ferrari a skončil na pódiu, pokud by si to nerozdal ještě s Lewisem Hamiltonem v boji o druhé místo," komentuje Bernie Collinsová, bývalá šéfka strategií u Aston Martinu.
"Raději si z toho závodu odnesu pozitiva a doufám, že celý tým v továrně a fanoušci obdrží stejný druh zprávy. Jsme tam vpředu, nevzdáváme se. Jsme konkurenceschopní. Jen potřebujeme odvést během závodního víkendu celkově lepší práci," uzavírá Stella.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.