Šéf McLarenu Andra Stella ocenil výkon Landa Norrise ve Velké ceně Mexika, v níž se po startu ze 17. místa popracoval až na 5. místo v cíli. Po zpackané kvalifikaci málokdo čekal, že by se mohl dostat tak vysoko. Nebýt toho, mohl útočit na druhou příčku Lewise Hamiltona.
Stella v sezóně 2021 působil u Ferrari jako závodní inženýr Fernanda Alonsa, který tehdy předvedl ve Velké ceně Evropy jeden ze svých nejlepších výkonů ve Formuli 1, když po startu z 11. příčky dokázal vyhrát. Tehdy, v roce 2012, přitom na okruzích dominoval Sebastian Vettel s Red Bullem.
Norrisova jízda uplynulý víkend v Mexiku podle něj byla stejně působivá: "Tento závod mi dal vzpomenout na Valencii 2012. Tehdy jsme startovali jako 11. a závod vyhráli," hovoří šéf McLarenu o jednom ze svých nejhezčích zážitků ve světě motorsportu.
"Na boxové zídce jsem vedli tuto konverzaci. Will Joseph, jeho závodní inženýr, se ke mně naklonil a řekl: 'Tenhle je jeden z nejlepších Landa.' A já mu na to odpověděl: 'Wille, tohle je jeden z nejlepších vůbec,'" komentoval výkon mladého jezdce v Mexiku.
"Tolik předjížděcích manévrů v Mexiku, přitom jste o den dříve od všech četli, jak je tam předjíždění obtížné. Přitom si musel hlídat teploty pohonné jednotky a musel sundávat nohu z plynu ještě před brzděním do zatáček... bylo to zkrátka působivé. Pro jezdce jeden z nejlepších dnů, jaké jsem zažil," pokračuje Stella.
"Na jednu stranu jsme nadšeni z toho, že jsme viděli takový mistrovský kousek. Na druhou stranu, jak řekl Lando při návratu do boxů, když odvedeme dobrou práci v sobotu, pak můžeme bojovat o pódia. Rychlost na to měl," lituje 52letý Ital.
"Byli jsme druhým nejrychlejším auto, zřejmě s Hamiltonem. Je v tom kousek frustrace, protože kdybyste se mě zeptali o den dříve, rozhodně bych si nepomyslel, že dokážeme předjet tolik aut," kroutí hlavou po Norrisově mexické parádě.
"Každopádně to vypadá, že z podstatně lepší pozice na roštu měl Norris rychlost na to, aby předjel obě Ferrari a skončil na pódiu, pokud by si to nerozdal ještě s Lewisem Hamiltonem v boji o druhé místo," komentuje Bernie Collinsová, bývalá šéfka strategií u Aston Martinu.
"Raději si z toho závodu odnesu pozitiva a doufám, že celý tým v továrně a fanoušci obdrží stejný druh zprávy. Jsme tam vpředu, nevzdáváme se. Jsme konkurenceschopní. Jen potřebujeme odvést během závodního víkendu celkově lepší práci," uzavírá Stella.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.