Šéf McLarenu Andra Stella ocenil výkon Landa Norrise ve Velké ceně Mexika, v níž se po startu ze 17. místa popracoval až na 5. místo v cíli. Po zpackané kvalifikaci málokdo čekal, že by se mohl dostat tak vysoko. Nebýt toho, mohl útočit na druhou příčku Lewise Hamiltona.
Stella v sezóně 2021 působil u Ferrari jako závodní inženýr Fernanda Alonsa, který tehdy předvedl ve Velké ceně Evropy jeden ze svých nejlepších výkonů ve Formuli 1, když po startu z 11. příčky dokázal vyhrát. Tehdy, v roce 2012, přitom na okruzích dominoval Sebastian Vettel s Red Bullem.
Norrisova jízda uplynulý víkend v Mexiku podle něj byla stejně působivá: "Tento závod mi dal vzpomenout na Valencii 2012. Tehdy jsme startovali jako 11. a závod vyhráli," hovoří šéf McLarenu o jednom ze svých nejhezčích zážitků ve světě motorsportu.
"Na boxové zídce jsem vedli tuto konverzaci. Will Joseph, jeho závodní inženýr, se ke mně naklonil a řekl: 'Tenhle je jeden z nejlepších Landa.' A já mu na to odpověděl: 'Wille, tohle je jeden z nejlepších vůbec,'" komentoval výkon mladého jezdce v Mexiku.
"Tolik předjížděcích manévrů v Mexiku, přitom jste o den dříve od všech četli, jak je tam předjíždění obtížné. Přitom si musel hlídat teploty pohonné jednotky a musel sundávat nohu z plynu ještě před brzděním do zatáček... bylo to zkrátka působivé. Pro jezdce jeden z nejlepších dnů, jaké jsem zažil," pokračuje Stella.
"Na jednu stranu jsme nadšeni z toho, že jsme viděli takový mistrovský kousek. Na druhou stranu, jak řekl Lando při návratu do boxů, když odvedeme dobrou práci v sobotu, pak můžeme bojovat o pódia. Rychlost na to měl," lituje 52letý Ital.
"Byli jsme druhým nejrychlejším auto, zřejmě s Hamiltonem. Je v tom kousek frustrace, protože kdybyste se mě zeptali o den dříve, rozhodně bych si nepomyslel, že dokážeme předjet tolik aut," kroutí hlavou po Norrisově mexické parádě.
"Každopádně to vypadá, že z podstatně lepší pozice na roštu měl Norris rychlost na to, aby předjel obě Ferrari a skončil na pódiu, pokud by si to nerozdal ještě s Lewisem Hamiltonem v boji o druhé místo," komentuje Bernie Collinsová, bývalá šéfka strategií u Aston Martinu.
"Raději si z toho závodu odnesu pozitiva a doufám, že celý tým v továrně a fanoušci obdrží stejný druh zprávy. Jsme tam vpředu, nevzdáváme se. Jsme konkurenceschopní. Jen potřebujeme odvést během závodního víkendu celkově lepší práci," uzavírá Stella.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.