MEXICO - STARTOVNÍ ROŠT; Jakých časů piloti dosáhli v kvalifikaci na Velkou cenu Mexika 2023, kolik je dělilo od postupu do další části, resp. od nejrychlejšího v Q3, a jak se seřadí na startovním roštu?
Z první řady překvapivě odstartují vozy Ferrari v pořadí Charles Leclerc - Carlos Sainz, lídr šampionátu Max Verstappen se tentokrát bude muset spokojit až s 3. pozicí. Za Holanďanem se na rošt postaví jeho bývalý týmový kolega Daniel Ricciardo, jehož jsme tak vysoko rovněž nečekali.
Domácí Pérez začíná třetí řadu, za ním následují oba Mercedesy - Lewis Hamilton s Georgem Russellem - rozdělené Oscarem Piastrim. Jeho týmový kolega Lando Norris s druhým McLarenem vypadl hned v první části kvalifikace - zpočátku se mu nepodařilo zajet rychlé kolo, pak doplatil na žluté vlajky po hodinách Fernanda Alonsa.
Penalizaci za nasazení dalších komponent pohonné jednotky nad limit pro letošní rok obdržel Juki Cunoda, kvůli tomu bude startovat až 19. místa. Loganovi Sargeantovi byla povolena účast v závodě i bez měřeného kola v kvalifikaci, v níž stihl obdržet trestných 10 míst kvůli předjíždění za žlutých vlajek.
StrategieDle simulací vychází pro Velkou cenu Mexika nejlépe jednozastávková strategie středně-tvrdá (C4) - tvrdá (C3) směs s přezutím přibližně ve 30. kole, v úvahu přichází také start na tvrdých pneumatikách s dlouhým stintem až do 50. či 56. kola a poté závěrečný stint na těch měkkých (C5).
Letos to ale bude náročnější než minulý rok, kdy sem Pirelli přivezlo o stupeň tvrdší směsi. Konkurenceschopnou by proto mohla být i dvouzastávková strategie středně-tvrdá - tvrdá - středně-tvrdá směs (viz obrázek níže), není ale tak rychlá jako ta jednozastávková.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.
Lewis Hamilton sní o dokonalém debutu u Ferrari – triumf v sezoně 2025 by mu přinesl rekordní osmý titul ve Formuli 1 a zapsal by se do historie ikonického týmu.