MEXICO - STARTOVNÍ ROŠT; Jakých časů piloti dosáhli v kvalifikaci na Velkou cenu Mexika 2023, kolik je dělilo od postupu do další části, resp. od nejrychlejšího v Q3, a jak se seřadí na startovním roštu?
Z první řady překvapivě odstartují vozy Ferrari v pořadí Charles Leclerc - Carlos Sainz, lídr šampionátu Max Verstappen se tentokrát bude muset spokojit až s 3. pozicí. Za Holanďanem se na rošt postaví jeho bývalý týmový kolega Daniel Ricciardo, jehož jsme tak vysoko rovněž nečekali.
Domácí Pérez začíná třetí řadu, za ním následují oba Mercedesy - Lewis Hamilton s Georgem Russellem - rozdělené Oscarem Piastrim. Jeho týmový kolega Lando Norris s druhým McLarenem vypadl hned v první části kvalifikace - zpočátku se mu nepodařilo zajet rychlé kolo, pak doplatil na žluté vlajky po hodinách Fernanda Alonsa.
Penalizaci za nasazení dalších komponent pohonné jednotky nad limit pro letošní rok obdržel Juki Cunoda, kvůli tomu bude startovat až 19. místa. Loganovi Sargeantovi byla povolena účast v závodě i bez měřeného kola v kvalifikaci, v níž stihl obdržet trestných 10 míst kvůli předjíždění za žlutých vlajek.
StrategieDle simulací vychází pro Velkou cenu Mexika nejlépe jednozastávková strategie středně-tvrdá (C4) - tvrdá (C3) směs s přezutím přibližně ve 30. kole, v úvahu přichází také start na tvrdých pneumatikách s dlouhým stintem až do 50. či 56. kola a poté závěrečný stint na těch měkkých (C5).
Letos to ale bude náročnější než minulý rok, kdy sem Pirelli přivezlo o stupeň tvrdší směsi. Konkurenceschopnou by proto mohla být i dvouzastávková strategie středně-tvrdá - tvrdá - středně-tvrdá směs (viz obrázek níže), není ale tak rychlá jako ta jednozastávková.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.