První trénink v Austinu zvládl nejlépe Red Bull. Nezahálela však ani konkurence, takže noční kvalifikační bitva slibuje zajímavou podívanou.
První trénink na GP USA v Austinu nabídl slunečné a teplé počasí. Týmy tak měly ideální příležitost dobře otestovat novinky a nastavit své vozy před večerní kvalifikací. Tentokrát je totiž na programu sprintový víkend. Výrazný balík vylepšení přivez zejména Haas, který nasadil zbrusu nové bočnice, podlahu i další komponenty. S novými bočnicemi vyrukoval taktéž Williams.
Carlos Sainz i někteří další si stěžovali na nepříjemné poskakování, jež bude v Austinu podle všeho velkým tématem. Krizový moment zažil Piastri - pilot McLarenu ztratil kontrolu nad vozem a vyjel do únikové zóny. Kontaktu s bariérou zamezil doslova na poslední chvíli. Z pohledu rozložení sil těžko něco predikovat. O síle Red Bullu nemůže být pochyb, dobře vypadá opět McLaren (zejména Norris) a také Hamilton.
Otazníkem je forma Ferrari. Italská stáj vypadala během tréninku nevýrazně, ale jak už bylo řečeno, vzhledem k tomu, že máme v Austinu sprintový závodní víkend, těžko soudit. Kvalifikace je na programu už v pátek večer, takže programy prvního tréninku byly mezi jezdci a týmy značně rozdílné. Nejrychlejší čas zajel v prvním tréninku Max Verstappen, za něj se seřadili Charles Leclerc a Lewis Hamilton. Dodejme, že jezdci McLarenu a Aston Martinu nenasadili nejměkčí pneumatiky.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.