První trénink v Austinu zvládl nejlépe Red Bull. Nezahálela však ani konkurence, takže noční kvalifikační bitva slibuje zajímavou podívanou.
První trénink na GP USA v Austinu nabídl slunečné a teplé počasí. Týmy tak měly ideální příležitost dobře otestovat novinky a nastavit své vozy před večerní kvalifikací. Tentokrát je totiž na programu sprintový víkend. Výrazný balík vylepšení přivez zejména Haas, který nasadil zbrusu nové bočnice, podlahu i další komponenty. S novými bočnicemi vyrukoval taktéž Williams.
Carlos Sainz i někteří další si stěžovali na nepříjemné poskakování, jež bude v Austinu podle všeho velkým tématem. Krizový moment zažil Piastri - pilot McLarenu ztratil kontrolu nad vozem a vyjel do únikové zóny. Kontaktu s bariérou zamezil doslova na poslední chvíli. Z pohledu rozložení sil těžko něco predikovat. O síle Red Bullu nemůže být pochyb, dobře vypadá opět McLaren (zejména Norris) a také Hamilton.
Otazníkem je forma Ferrari. Italská stáj vypadala během tréninku nevýrazně, ale jak už bylo řečeno, vzhledem k tomu, že máme v Austinu sprintový závodní víkend, těžko soudit. Kvalifikace je na programu už v pátek večer, takže programy prvního tréninku byly mezi jezdci a týmy značně rozdílné. Nejrychlejší čas zajel v prvním tréninku Max Verstappen, za něj se seřadili Charles Leclerc a Lewis Hamilton. Dodejme, že jezdci McLarenu a Aston Martinu nenasadili nejměkčí pneumatiky.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.