První trénink v Austinu zvládl nejlépe Red Bull. Nezahálela však ani konkurence, takže noční kvalifikační bitva slibuje zajímavou podívanou.
První trénink na GP USA v Austinu nabídl slunečné a teplé počasí. Týmy tak měly ideální příležitost dobře otestovat novinky a nastavit své vozy před večerní kvalifikací. Tentokrát je totiž na programu sprintový víkend. Výrazný balík vylepšení přivez zejména Haas, který nasadil zbrusu nové bočnice, podlahu i další komponenty. S novými bočnicemi vyrukoval taktéž Williams.
Carlos Sainz i někteří další si stěžovali na nepříjemné poskakování, jež bude v Austinu podle všeho velkým tématem. Krizový moment zažil Piastri - pilot McLarenu ztratil kontrolu nad vozem a vyjel do únikové zóny. Kontaktu s bariérou zamezil doslova na poslední chvíli. Z pohledu rozložení sil těžko něco predikovat. O síle Red Bullu nemůže být pochyb, dobře vypadá opět McLaren (zejména Norris) a také Hamilton.
Otazníkem je forma Ferrari. Italská stáj vypadala během tréninku nevýrazně, ale jak už bylo řečeno, vzhledem k tomu, že máme v Austinu sprintový závodní víkend, těžko soudit. Kvalifikace je na programu už v pátek večer, takže programy prvního tréninku byly mezi jezdci a týmy značně rozdílné. Nejrychlejší čas zajel v prvním tréninku Max Verstappen, za něj se seřadili Charles Leclerc a Lewis Hamilton. Dodejme, že jezdci McLarenu a Aston Martinu nenasadili nejměkčí pneumatiky.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.