Australský pilot se tento víkend vrací do kokpitu Formule 1 poté, co musel předchozích pět závodů vynechat kvůli zlomenině záprstní kůstky v levé ruce, k níž přišel během tréninku na Velkou cenu Holandska v Zandvoortu na konci srpna.
Těsně předtím přitom po přestávce nahradil v kokpitu Nycka de Vriese, jehož nepřesvědčivé výkony přiměly vedení stáje AlphaTauri k jezdecké změně v průběhu rozjeté sezóny.
Po smolné nehodě v klopené zatáčce v Zandvoortu se Ricciardo ihned podrobil operaci a poté usilovně pracoval na svém návratu, což zahrnovalo trénink na simulátoru Red Bullu či propagační jízdu v Nashvillu na počátku tohoto týdne.
Původně se očekávalo, že vynechá dva závody, jeho zranění však bylo horší než to zpočátku vypadalo. Příležitost za volantem díky tomu dostal australský talentovaný mladík Liam Lawson, který si velmi dobrými výkony řekl o místo v F1.
Ruka Ricciarda je už ale v pořádku, takže se tento víkend bude moci k závodění vrátit. Na otázku, jak probíhala rekonvalescence, 34letý pilot odpovídá: "Řekl bych, že byla náročnější, než jsem si myslel."
"Při nehodě jsme věděli, která kost se zlomila. Vypadalo to celkem v pořádku s tou kostí vzhledem k tomu, že se relativně dobře napravuje. Ale když po operaci ve Španělsku a dalších kontrolách se ukázalo, že zlomenina byla mnohem horší, než to zpočátku vypadalo. Proto si myslím, že rekonvalescence trvala mnohem déle a pro mě byla o to bolestivější," popisuje australský pilot.
Během jeho absence AlphaTauri nasadila na vůz AT04 velký balík vylepšení, kvůli tomu se bude mít v Austinu co učit: "Vyrazil jsem do Singapuru, kde měli pár docela velkých vylepšení, a pro tým šlo vlastně o hodně dobrý víkend. Vypadalo to tedy dobře a piloti říkali, že cítí dobré rozdíly," komentuje Ricciardo.
"Očekávám tedy, že auto bude o něco silnější než před mou absencí. Přesto půjde o můj třetí závod v tomto roce, takže jsem pořád letos zelenáč. Ale nechci to používat jako výmluvu. Všechno je pro mě stále trochu nové," dodává usměvavý pilot.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.