Australský pilot se tento víkend vrací do kokpitu Formule 1 poté, co musel předchozích pět závodů vynechat kvůli zlomenině záprstní kůstky v levé ruce, k níž přišel během tréninku na Velkou cenu Holandska v Zandvoortu na konci srpna.
Těsně předtím přitom po přestávce nahradil v kokpitu Nycka de Vriese, jehož nepřesvědčivé výkony přiměly vedení stáje AlphaTauri k jezdecké změně v průběhu rozjeté sezóny.
Po smolné nehodě v klopené zatáčce v Zandvoortu se Ricciardo ihned podrobil operaci a poté usilovně pracoval na svém návratu, což zahrnovalo trénink na simulátoru Red Bullu či propagační jízdu v Nashvillu na počátku tohoto týdne.
Původně se očekávalo, že vynechá dva závody, jeho zranění však bylo horší než to zpočátku vypadalo. Příležitost za volantem díky tomu dostal australský talentovaný mladík Liam Lawson, který si velmi dobrými výkony řekl o místo v F1.
Ruka Ricciarda je už ale v pořádku, takže se tento víkend bude moci k závodění vrátit. Na otázku, jak probíhala rekonvalescence, 34letý pilot odpovídá: "Řekl bych, že byla náročnější, než jsem si myslel."
"Při nehodě jsme věděli, která kost se zlomila. Vypadalo to celkem v pořádku s tou kostí vzhledem k tomu, že se relativně dobře napravuje. Ale když po operaci ve Španělsku a dalších kontrolách se ukázalo, že zlomenina byla mnohem horší, než to zpočátku vypadalo. Proto si myslím, že rekonvalescence trvala mnohem déle a pro mě byla o to bolestivější," popisuje australský pilot.
Během jeho absence AlphaTauri nasadila na vůz AT04 velký balík vylepšení, kvůli tomu se bude mít v Austinu co učit: "Vyrazil jsem do Singapuru, kde měli pár docela velkých vylepšení, a pro tým šlo vlastně o hodně dobrý víkend. Vypadalo to tedy dobře a piloti říkali, že cítí dobré rozdíly," komentuje Ricciardo.
"Očekávám tedy, že auto bude o něco silnější než před mou absencí. Přesto půjde o můj třetí závod v tomto roce, takže jsem pořád letos zelenáč. Ale nechci to používat jako výmluvu. Všechno je pro mě stále trochu nové," dodává usměvavý pilot.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.