Australský pilot se tento víkend vrací do kokpitu Formule 1 poté, co musel předchozích pět závodů vynechat kvůli zlomenině záprstní kůstky v levé ruce, k níž přišel během tréninku na Velkou cenu Holandska v Zandvoortu na konci srpna.
Těsně předtím přitom po přestávce nahradil v kokpitu Nycka de Vriese, jehož nepřesvědčivé výkony přiměly vedení stáje AlphaTauri k jezdecké změně v průběhu rozjeté sezóny.
Po smolné nehodě v klopené zatáčce v Zandvoortu se Ricciardo ihned podrobil operaci a poté usilovně pracoval na svém návratu, což zahrnovalo trénink na simulátoru Red Bullu či propagační jízdu v Nashvillu na počátku tohoto týdne.
Původně se očekávalo, že vynechá dva závody, jeho zranění však bylo horší než to zpočátku vypadalo. Příležitost za volantem díky tomu dostal australský talentovaný mladík Liam Lawson, který si velmi dobrými výkony řekl o místo v F1.
Ruka Ricciarda je už ale v pořádku, takže se tento víkend bude moci k závodění vrátit. Na otázku, jak probíhala rekonvalescence, 34letý pilot odpovídá: "Řekl bych, že byla náročnější, než jsem si myslel."
"Při nehodě jsme věděli, která kost se zlomila. Vypadalo to celkem v pořádku s tou kostí vzhledem k tomu, že se relativně dobře napravuje. Ale když po operaci ve Španělsku a dalších kontrolách se ukázalo, že zlomenina byla mnohem horší, než to zpočátku vypadalo. Proto si myslím, že rekonvalescence trvala mnohem déle a pro mě byla o to bolestivější," popisuje australský pilot.
Během jeho absence AlphaTauri nasadila na vůz AT04 velký balík vylepšení, kvůli tomu se bude mít v Austinu co učit: "Vyrazil jsem do Singapuru, kde měli pár docela velkých vylepšení, a pro tým šlo vlastně o hodně dobrý víkend. Vypadalo to tedy dobře a piloti říkali, že cítí dobré rozdíly," komentuje Ricciardo.
"Očekávám tedy, že auto bude o něco silnější než před mou absencí. Přesto půjde o můj třetí závod v tomto roce, takže jsem pořád letos zelenáč. Ale nechci to používat jako výmluvu. Všechno je pro mě stále trochu nové," dodává usměvavý pilot.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.