Stříbrné šípy se toho v letošní sezóně již hodně naučili, ve Spojených státech přesto očekávají náročný víkend. A Lewis Hamilton se obává toho, že jejich vůz bude na rovinkách opět poskakovat, což je problém, který stále nedokázali plně vyřešit.
Stříbrné šípy bojují o druhou příčku v šampionátu s Ferrari, nad kterým mají náskok 28 bodů. Týmy se nyní přesouvají na americký kontinent, kde je čekají tři závody v řadě za sebou. Co očekávají v tom prvních z nich tento víkend v Austinu?
"Měli jsme slušné náznaky toho, že to nám to v Kataru půjde. Ten okruh našemu vozu seděl podstatně více než předchozí Suzuka. Velkou otázkou nicméně je, jak nám to pojede v Austinu? Jde o hodně odlišný okruh. Má agresivní asfalt, velmi snadno se přehřívají pneumatiky a naší největší obavou tam představuje výkonnost v rychlých zatáčkách," popisuje šéfinženýr Andrew Shovlin.
"To je oblast, v níž jsou Red Bull a McLaren obzvlášť silní. Nachází se tam hodně pomalých zatáček a v Kataru jsme v nich byli velmi dobří. Těžko říct, jak na tom budeme, našim cílem je tam dorazit a snad bojovat o pódium," říká upřímně zástupce Mercedesu.
"V Kataru jsme měli opravdu slušnou šanci na to, abychom se s oběma vozy dostali na pódium, tak snad o něj budeme bojovat i v Austinu," přeje si Shovlin očekávající v USA "náročnou" výzvu.
"Auto bude po zbytek roku poskakovat," přidává svou obavu Hamilton. "Ale před tím příštím jsem optimistou v tom, že nepůjde o vlastnost vozu. Přichází to a odchází - v některých závodech neskáče, v jiných ano. Ale není to tak silné, jak to bylo [loni]."
Na otázku, jak s tím může továrně Mercedesu pomoci, Lewis odpovídá: "Nestavím ani nenavrhuji auto, takže se nemůžu posadit k počítači a pomoci jim ho předělat. To nejlepší, co můžu udělat, je jezdit dobře o víkendech. Ale pokračuji v mnoha schůzkách s lidmi z továrny, kde řešíme spoustu různých věcí ohledně vozu, kvality jízdy, dynamiky vozidla, ať už jde o zavěšení, řízení, pneumatiky, cokoliv."
"Budeme v tom pokračovat a myslím, že máme lepší proces než dříve, jsme do toho s Georgem mnohem více zapojeni. Často máme schůzky, kde jsme v místnosti společně. Díky tomu můžeme pomoci s hlubokým objasněním mnoha otázek, které vznášejí inženýři nenavštěvující velké ceny," říká pilot Mercedesu.
"Budeme v tom pokračovat do konce roku a navíc do toho až do konce dáme všechno. Pak musíme nechat kluky ať se do toho pustí a odvedou co nejlepší práci," přeje si před příští sezónou Hamilton, jenž by v ní rád znovu bojoval o titul.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.