Stříbrné šípy se toho v letošní sezóně již hodně naučili, ve Spojených státech přesto očekávají náročný víkend. A Lewis Hamilton se obává toho, že jejich vůz bude na rovinkách opět poskakovat, což je problém, který stále nedokázali plně vyřešit.
Stříbrné šípy bojují o druhou příčku v šampionátu s Ferrari, nad kterým mají náskok 28 bodů. Týmy se nyní přesouvají na americký kontinent, kde je čekají tři závody v řadě za sebou. Co očekávají v tom prvních z nich tento víkend v Austinu?
"Měli jsme slušné náznaky toho, že to nám to v Kataru půjde. Ten okruh našemu vozu seděl podstatně více než předchozí Suzuka. Velkou otázkou nicméně je, jak nám to pojede v Austinu? Jde o hodně odlišný okruh. Má agresivní asfalt, velmi snadno se přehřívají pneumatiky a naší největší obavou tam představuje výkonnost v rychlých zatáčkách," popisuje šéfinženýr Andrew Shovlin.
"To je oblast, v níž jsou Red Bull a McLaren obzvlášť silní. Nachází se tam hodně pomalých zatáček a v Kataru jsme v nich byli velmi dobří. Těžko říct, jak na tom budeme, našim cílem je tam dorazit a snad bojovat o pódium," říká upřímně zástupce Mercedesu.
"V Kataru jsme měli opravdu slušnou šanci na to, abychom se s oběma vozy dostali na pódium, tak snad o něj budeme bojovat i v Austinu," přeje si Shovlin očekávající v USA "náročnou" výzvu.
"Auto bude po zbytek roku poskakovat," přidává svou obavu Hamilton. "Ale před tím příštím jsem optimistou v tom, že nepůjde o vlastnost vozu. Přichází to a odchází - v některých závodech neskáče, v jiných ano. Ale není to tak silné, jak to bylo [loni]."
Na otázku, jak s tím může továrně Mercedesu pomoci, Lewis odpovídá: "Nestavím ani nenavrhuji auto, takže se nemůžu posadit k počítači a pomoci jim ho předělat. To nejlepší, co můžu udělat, je jezdit dobře o víkendech. Ale pokračuji v mnoha schůzkách s lidmi z továrny, kde řešíme spoustu různých věcí ohledně vozu, kvality jízdy, dynamiky vozidla, ať už jde o zavěšení, řízení, pneumatiky, cokoliv."
"Budeme v tom pokračovat a myslím, že máme lepší proces než dříve, jsme do toho s Georgem mnohem více zapojeni. Často máme schůzky, kde jsme v místnosti společně. Díky tomu můžeme pomoci s hlubokým objasněním mnoha otázek, které vznášejí inženýři nenavštěvující velké ceny," říká pilot Mercedesu.
"Budeme v tom pokračovat do konce roku a navíc do toho až do konce dáme všechno. Pak musíme nechat kluky ať se do toho pustí a odvedou co nejlepší práci," přeje si před příští sezónou Hamilton, jenž by v ní rád znovu bojoval o titul.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.