Stříbrné šípy se toho v letošní sezóně již hodně naučili, ve Spojených státech přesto očekávají náročný víkend. A Lewis Hamilton se obává toho, že jejich vůz bude na rovinkách opět poskakovat, což je problém, který stále nedokázali plně vyřešit.
Stříbrné šípy bojují o druhou příčku v šampionátu s Ferrari, nad kterým mají náskok 28 bodů. Týmy se nyní přesouvají na americký kontinent, kde je čekají tři závody v řadě za sebou. Co očekávají v tom prvních z nich tento víkend v Austinu?
"Měli jsme slušné náznaky toho, že to nám to v Kataru půjde. Ten okruh našemu vozu seděl podstatně více než předchozí Suzuka. Velkou otázkou nicméně je, jak nám to pojede v Austinu? Jde o hodně odlišný okruh. Má agresivní asfalt, velmi snadno se přehřívají pneumatiky a naší největší obavou tam představuje výkonnost v rychlých zatáčkách," popisuje šéfinženýr Andrew Shovlin.
"To je oblast, v níž jsou Red Bull a McLaren obzvlášť silní. Nachází se tam hodně pomalých zatáček a v Kataru jsme v nich byli velmi dobří. Těžko říct, jak na tom budeme, našim cílem je tam dorazit a snad bojovat o pódium," říká upřímně zástupce Mercedesu.
"V Kataru jsme měli opravdu slušnou šanci na to, abychom se s oběma vozy dostali na pódium, tak snad o něj budeme bojovat i v Austinu," přeje si Shovlin očekávající v USA "náročnou" výzvu.
"Auto bude po zbytek roku poskakovat," přidává svou obavu Hamilton. "Ale před tím příštím jsem optimistou v tom, že nepůjde o vlastnost vozu. Přichází to a odchází - v některých závodech neskáče, v jiných ano. Ale není to tak silné, jak to bylo [loni]."
Na otázku, jak s tím může továrně Mercedesu pomoci, Lewis odpovídá: "Nestavím ani nenavrhuji auto, takže se nemůžu posadit k počítači a pomoci jim ho předělat. To nejlepší, co můžu udělat, je jezdit dobře o víkendech. Ale pokračuji v mnoha schůzkách s lidmi z továrny, kde řešíme spoustu různých věcí ohledně vozu, kvality jízdy, dynamiky vozidla, ať už jde o zavěšení, řízení, pneumatiky, cokoliv."
"Budeme v tom pokračovat a myslím, že máme lepší proces než dříve, jsme do toho s Georgem mnohem více zapojeni. Často máme schůzky, kde jsme v místnosti společně. Díky tomu můžeme pomoci s hlubokým objasněním mnoha otázek, které vznášejí inženýři nenavštěvující velké ceny," říká pilot Mercedesu.
"Budeme v tom pokračovat do konce roku a navíc do toho až do konce dáme všechno. Pak musíme nechat kluky ať se do toho pustí a odvedou co nejlepší práci," přeje si před příští sezónou Hamilton, jenž by v ní rád znovu bojoval o titul.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.