Stříbrné šípy se toho v letošní sezóně již hodně naučili, ve Spojených státech přesto očekávají náročný víkend. A Lewis Hamilton se obává toho, že jejich vůz bude na rovinkách opět poskakovat, což je problém, který stále nedokázali plně vyřešit.
Stříbrné šípy bojují o druhou příčku v šampionátu s Ferrari, nad kterým mají náskok 28 bodů. Týmy se nyní přesouvají na americký kontinent, kde je čekají tři závody v řadě za sebou. Co očekávají v tom prvních z nich tento víkend v Austinu?
"Měli jsme slušné náznaky toho, že to nám to v Kataru půjde. Ten okruh našemu vozu seděl podstatně více než předchozí Suzuka. Velkou otázkou nicméně je, jak nám to pojede v Austinu? Jde o hodně odlišný okruh. Má agresivní asfalt, velmi snadno se přehřívají pneumatiky a naší největší obavou tam představuje výkonnost v rychlých zatáčkách," popisuje šéfinženýr Andrew Shovlin.
"To je oblast, v níž jsou Red Bull a McLaren obzvlášť silní. Nachází se tam hodně pomalých zatáček a v Kataru jsme v nich byli velmi dobří. Těžko říct, jak na tom budeme, našim cílem je tam dorazit a snad bojovat o pódium," říká upřímně zástupce Mercedesu.
"V Kataru jsme měli opravdu slušnou šanci na to, abychom se s oběma vozy dostali na pódium, tak snad o něj budeme bojovat i v Austinu," přeje si Shovlin očekávající v USA "náročnou" výzvu.
"Auto bude po zbytek roku poskakovat," přidává svou obavu Hamilton. "Ale před tím příštím jsem optimistou v tom, že nepůjde o vlastnost vozu. Přichází to a odchází - v některých závodech neskáče, v jiných ano. Ale není to tak silné, jak to bylo [loni]."
Na otázku, jak s tím může továrně Mercedesu pomoci, Lewis odpovídá: "Nestavím ani nenavrhuji auto, takže se nemůžu posadit k počítači a pomoci jim ho předělat. To nejlepší, co můžu udělat, je jezdit dobře o víkendech. Ale pokračuji v mnoha schůzkách s lidmi z továrny, kde řešíme spoustu různých věcí ohledně vozu, kvality jízdy, dynamiky vozidla, ať už jde o zavěšení, řízení, pneumatiky, cokoliv."
"Budeme v tom pokračovat a myslím, že máme lepší proces než dříve, jsme do toho s Georgem mnohem více zapojeni. Často máme schůzky, kde jsme v místnosti společně. Díky tomu můžeme pomoci s hlubokým objasněním mnoha otázek, které vznášejí inženýři nenavštěvující velké ceny," říká pilot Mercedesu.
"Budeme v tom pokračovat do konce roku a navíc do toho až do konce dáme všechno. Pak musíme nechat kluky ať se do toho pustí a odvedou co nejlepší práci," přeje si před příští sezónou Hamilton, jenž by v ní rád znovu bojoval o titul.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.