S výkony Sergia Péreze jsou u Red Bullu čím dál více nespokojenější. Jenže kdo by jej mohl nahradit? Odborný poradce Helmut Marko nyní překvapivě zmínil hvězdu Aston Martinu, dvojnásobného šampiona Fernanda Alonsa.
Mexický pilot zaostává za týmovým kolegou Maxem Verstappenem stále víc a během závodních víkendů kupí chybu za chybou. Naposledy v Kataru obdržel tři penalizace za výjezdy mimo trať a pro tým vybojoval pouhý bod za desátou příčku, zatímco Max se stejným vozem opět v pohodě vyhrál.
Jenže Pérez má s Red Bullem stále platnou smlouvu, která zahrnuje také několik sponzorů a vyprší až na konci příští sezóny. Jen tak jej vyhodit tedy nemůžou. "Opakuje se, ale Pérez má platný kontrakt a my to chceme respektovat. Děláme všechno možné, abychom jej dostali zpět," potvrzuje Marko.
Vedení týmu zároveň neskrývá zklamání z jeho výkonů: "Ostatní týmy fungují jako dvojice. Můžete pozorovat, že Mercedes či Ferrari mají dvojici jezdců, mezi kterými to je hodně těsné. Oscar [Piastri] odvádí jako nováček skvělou práci, s Landem [Norrisem] to je velmi těsné. My jsme takovou dříve měli taky. Ale jak sezóna pokračovala, tak se to začalo odchylovat. Opravdu potřebujeme, aby se do toho Checo zase dostal," komentuje Horner.
Co s tím? "Zkrátka nemáme žádné alternativy. Jinak by měl problém," odkaze Helmut Marko mexickému jezdci. Juki Cunoda je kvůli Hondy v budoucnu spojován spíše s Aston Martinem, zatímco Liam Lawson je stále příliš nezkušený na to, aby usedl po boku trojnásobného šampiona Verstappena. V úvahu by přicházel ještě Daniel Ricciardo, ten si však zranil zápěstí a je otázkou, v jaké formě po návratu bude.
"Momentálně vidím pouze jednu osobu, která by se mohla přiblížit Maxovi - Fernando Alonso," uvádí otevřeně odborný poradce Red Bullu, který si letos s předstihem zajistil další mistrovský titul. Bude se jej opravdu snažit přetáhnout nebo dá spíše šanci Ricciardovi?
Pérez je sice v šampionátu stále druhý, je však otázkou, zda si i přes nejlepší techniku své postavení mezi jezdci udrží. Ambiciózní Verstappen toužící vyhrát všechno, co se dá, pro něj jezdit nebude. "Ne. Max mu nepomůže," potvrzuje Marko.
🚨 Helmut Marko responds to Gerhard Berger, who said it would be wisest for Checo to leave Red Bull in his own interest:"You don't want to hear an answer from me on that just before the Mexican Grand Prix."[@oe24at] pic.twitter.com/rbxUGcZ7cm
— RBR Daily (@RBR_Daily) October 11, 2023Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce