Nejen Helmutovi Markovi, ale i Christianovi Hornerovi pomalu dochází trpělivost se Sergiem Pérezem, který ve Velké ceně Kataru opět chyboval a pro Red Bull nevybojoval očekávaný počet bodů.
Mexický pilot opakovaně vyjížděl všemi čtyřmi koly mimo okraje dráhy, za což obdržel v průběhu závodu postupně tři (!) pětisekundové penalizace. Nic moc nebyla ani jeho rychlost, cílem proto projel až na desátém místě a získal tak pouhý bod, zatímco Max Verstappen se stejným vozem v pohodě vyhrál a připsal si 26 bodů (z jeden za nejrychlejší kolo).
Pérez se po celý rok nedokáže svému týmovému kolegovi přiblížit a po 16 závodech na něj ztrácí už 209 bodů. Jeho výkony jsou zklamáním a v týmu narůstá nespokojenost. Smlouva s Red Bullem mu ale vyprší až na konci příští sezóny.
I přes dominantní výkony týmu zásluhou Verstappena ho nyní varoval také obvyklý zastánce Christian Horner poté, co jej dříve několikrát zkritizoval odborný poradce Helmut Marko.
"No, je to frustrující kvůli tomu, že víme, co Checo dokáže. Minulý rok a tento významně přispíval do šampionátu konstruktérů. Zoufale si od něj přejeme, aby tu formu našel," poznamenává na účet 33letého pilota Horner.
"Jako tým to od něj potřebujeme. Nemůžeme si dovolit velký rozdíl, protože jak očekáváte, pole se bude příští rok sbližovat. Potřebujeme aby oba jezdci předváděli špičkové výkony," upozorňuje šéf Red Bullu
Ten sice má již další mistrovský titul v kapse, ale současný bodový náskok nemá žádný význam pro další ročník, kdy budou všichni začínat opět od nuly. Od soupeřů se navíc očekává, že rakouské stáji budou mnohem blíž.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.