Během rozstřelu na večerní sprint závod zajel nejrychlejší čas Oscar Piastri! Na druhém místě ho z pvní řady doplní týmový kolega Lando Norris, Max Verstappen je třetí.
V Kataru bylo rušno. Kvůli potížím s pneumatikami došlo z bezpečnostních důvodů i ke změně trati. Limity v zatáčce číslo 12 a 13 jsou nyní jiné a jsou tam i nové obrubníky. Aby si jezdci zvykli, bylo povoleno dalších 10 minut na trati. Všichni to využili a na trať se vydali hned za Magnussenem, který jel jako první. Nerychlejší čas zajel Max Verstappen a měl hodnotu 1:27,085 min. Na druhého Zhoua měl náskok půl sekundy, i když z těchto časů toho zatím moc "nevyčteme."
Od 15:20 našeho času potom už čeká jezdce rozstřel pro sprint. Čeká je 12 minut SQ1, 10 minut SQ2 a 8 minut SQ3. V Kataru je 35°C (trať má o sedm stupňů více), vlhkost vzduchu se vyšplhala na 38 %, vítr vane rychlostí 25,6 km/h.
SQ1
Jako první se na trať vydali jezdci Ferrari, oba na střední sadě pneumatik. Následoval je Pérez, Norris a Stroll. Co se pneumatik týče, mohou týmy využít dostupné směsi, nicméně pro první a druhou část je povinné použít novou sadu středních pneumatik, ve třetí části je musejí obout také, nicméně už nemusí být nové. Nejrychlejší čas zajíždí Russell, ale brzy jej překonává s časem 1:25,510 Max Verstappen. Ten už dnes může získat svůj třetí titul. Zbývají tři minuty a na druhém a třetím místě se usadily McLareny. Hamilton a Zhou: těmto dvěma byly poslední časy smazány kvůli limitům trati v zatáčce 13. Hamilton je tak 11 a Zhou bez měřeného času. Dalším, na koho si komisaři posvítili je Leclerc, také smazaný čas a je tak patnáctý, tedy v ohrožení. Dokáže se zlepšit? Zbývají dvě minuty a v páté zatáčce některé jezdce trápí silný vítr. Na první místo jde Russell! Čas 1:25,413 min.
Kromě limitů komisaři řeší ještě maximální delta čas u sedmi závodníků (podobně tomu bylo i včera v kvalifikaci)
Nepostupující z první části: Stroll, Albon, Cunoda, Magnussen, Sargeant.
SQ2
Druhá část začíná, Russell jede jako první před Hamiltonem and Sainzem. Pérez jde do čela, Hamiltonův čas opět vymazán a po třech minutách se na prvních místěch usadily McLareny a Red Bully v pořadí Norris, Verstappen, Piastri, Pérez. Norris zajel čas 1:24,947 min. Další Hamiltonův čas vymazán a brit je v potížích na desátém místě. Podaří se mu to otočit? Nepodařilo! Hamilton končí, zatímco jeho týmový kolega Russell poskočil na druhé místo.
Nepostupující z druhé části: Gasly, Hamilton, Bottas, Lawson, Zhou.
SQ3
A zbývá poslední část. Komu se povede nejlépe? Nejrychlejší Verstappenův čas je také vymazán a do čela tak jde Sainz za ním Leclerc. Ale šlápli na to u McLarenu a Norris jde do čela s časem 1:24,536 min, 0,039 sek před svým týmovým kolegou. Zbývají dvě minuty a další smazaný čas, Leclerc, ale také Pérez. Verstappen jde "až" na třetí místo. Piastri se zlepšuje! A jde do čela s náskokem 0.082 sek.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.