Během rozstřelu na večerní sprint závod zajel nejrychlejší čas Oscar Piastri! Na druhém místě ho z pvní řady doplní týmový kolega Lando Norris, Max Verstappen je třetí.
V Kataru bylo rušno. Kvůli potížím s pneumatikami došlo z bezpečnostních důvodů i ke změně trati. Limity v zatáčce číslo 12 a 13 jsou nyní jiné a jsou tam i nové obrubníky. Aby si jezdci zvykli, bylo povoleno dalších 10 minut na trati. Všichni to využili a na trať se vydali hned za Magnussenem, který jel jako první. Nerychlejší čas zajel Max Verstappen a měl hodnotu 1:27,085 min. Na druhého Zhoua měl náskok půl sekundy, i když z těchto časů toho zatím moc "nevyčteme."
Od 15:20 našeho času potom už čeká jezdce rozstřel pro sprint. Čeká je 12 minut SQ1, 10 minut SQ2 a 8 minut SQ3. V Kataru je 35°C (trať má o sedm stupňů více), vlhkost vzduchu se vyšplhala na 38 %, vítr vane rychlostí 25,6 km/h.
SQ1
Jako první se na trať vydali jezdci Ferrari, oba na střední sadě pneumatik. Následoval je Pérez, Norris a Stroll. Co se pneumatik týče, mohou týmy využít dostupné směsi, nicméně pro první a druhou část je povinné použít novou sadu středních pneumatik, ve třetí části je musejí obout také, nicméně už nemusí být nové. Nejrychlejší čas zajíždí Russell, ale brzy jej překonává s časem 1:25,510 Max Verstappen. Ten už dnes může získat svůj třetí titul. Zbývají tři minuty a na druhém a třetím místě se usadily McLareny. Hamilton a Zhou: těmto dvěma byly poslední časy smazány kvůli limitům trati v zatáčce 13. Hamilton je tak 11 a Zhou bez měřeného času. Dalším, na koho si komisaři posvítili je Leclerc, také smazaný čas a je tak patnáctý, tedy v ohrožení. Dokáže se zlepšit? Zbývají dvě minuty a v páté zatáčce některé jezdce trápí silný vítr. Na první místo jde Russell! Čas 1:25,413 min.
Kromě limitů komisaři řeší ještě maximální delta čas u sedmi závodníků (podobně tomu bylo i včera v kvalifikaci)
Nepostupující z první části: Stroll, Albon, Cunoda, Magnussen, Sargeant.
SQ2
Druhá část začíná, Russell jede jako první před Hamiltonem and Sainzem. Pérez jde do čela, Hamiltonův čas opět vymazán a po třech minutách se na prvních místěch usadily McLareny a Red Bully v pořadí Norris, Verstappen, Piastri, Pérez. Norris zajel čas 1:24,947 min. Další Hamiltonův čas vymazán a brit je v potížích na desátém místě. Podaří se mu to otočit? Nepodařilo! Hamilton končí, zatímco jeho týmový kolega Russell poskočil na druhé místo.
Nepostupující z druhé části: Gasly, Hamilton, Bottas, Lawson, Zhou.
SQ3
A zbývá poslední část. Komu se povede nejlépe? Nejrychlejší Verstappenův čas je také vymazán a do čela tak jde Sainz za ním Leclerc. Ale šlápli na to u McLarenu a Norris jde do čela s časem 1:24,536 min, 0,039 sek před svým týmovým kolegou. Zbývají dvě minuty a další smazaný čas, Leclerc, ale také Pérez. Verstappen jde "až" na třetí místo. Piastri se zlepšuje! A jde do čela s náskokem 0.082 sek.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.