Během rozstřelu na večerní sprint závod zajel nejrychlejší čas Oscar Piastri! Na druhém místě ho z pvní řady doplní týmový kolega Lando Norris, Max Verstappen je třetí.
V Kataru bylo rušno. Kvůli potížím s pneumatikami došlo z bezpečnostních důvodů i ke změně trati. Limity v zatáčce číslo 12 a 13 jsou nyní jiné a jsou tam i nové obrubníky. Aby si jezdci zvykli, bylo povoleno dalších 10 minut na trati. Všichni to využili a na trať se vydali hned za Magnussenem, který jel jako první. Nerychlejší čas zajel Max Verstappen a měl hodnotu 1:27,085 min. Na druhého Zhoua měl náskok půl sekundy, i když z těchto časů toho zatím moc "nevyčteme."
Od 15:20 našeho času potom už čeká jezdce rozstřel pro sprint. Čeká je 12 minut SQ1, 10 minut SQ2 a 8 minut SQ3. V Kataru je 35°C (trať má o sedm stupňů více), vlhkost vzduchu se vyšplhala na 38 %, vítr vane rychlostí 25,6 km/h.
SQ1
Jako první se na trať vydali jezdci Ferrari, oba na střední sadě pneumatik. Následoval je Pérez, Norris a Stroll. Co se pneumatik týče, mohou týmy využít dostupné směsi, nicméně pro první a druhou část je povinné použít novou sadu středních pneumatik, ve třetí části je musejí obout také, nicméně už nemusí být nové. Nejrychlejší čas zajíždí Russell, ale brzy jej překonává s časem 1:25,510 Max Verstappen. Ten už dnes může získat svůj třetí titul. Zbývají tři minuty a na druhém a třetím místě se usadily McLareny. Hamilton a Zhou: těmto dvěma byly poslední časy smazány kvůli limitům trati v zatáčce 13. Hamilton je tak 11 a Zhou bez měřeného času. Dalším, na koho si komisaři posvítili je Leclerc, také smazaný čas a je tak patnáctý, tedy v ohrožení. Dokáže se zlepšit? Zbývají dvě minuty a v páté zatáčce některé jezdce trápí silný vítr. Na první místo jde Russell! Čas 1:25,413 min.
Kromě limitů komisaři řeší ještě maximální delta čas u sedmi závodníků (podobně tomu bylo i včera v kvalifikaci)
Nepostupující z první části: Stroll, Albon, Cunoda, Magnussen, Sargeant.
SQ2
Druhá část začíná, Russell jede jako první před Hamiltonem and Sainzem. Pérez jde do čela, Hamiltonův čas opět vymazán a po třech minutách se na prvních místěch usadily McLareny a Red Bully v pořadí Norris, Verstappen, Piastri, Pérez. Norris zajel čas 1:24,947 min. Další Hamiltonův čas vymazán a brit je v potížích na desátém místě. Podaří se mu to otočit? Nepodařilo! Hamilton končí, zatímco jeho týmový kolega Russell poskočil na druhé místo.
Nepostupující z druhé části: Gasly, Hamilton, Bottas, Lawson, Zhou.
SQ3
A zbývá poslední část. Komu se povede nejlépe? Nejrychlejší Verstappenův čas je také vymazán a do čela tak jde Sainz za ním Leclerc. Ale šlápli na to u McLarenu a Norris jde do čela s časem 1:24,536 min, 0,039 sek před svým týmovým kolegou. Zbývají dvě minuty a další smazaný čas, Leclerc, ale také Pérez. Verstappen jde "až" na třetí místo. Piastri se zlepšuje! A jde do čela s náskokem 0.082 sek.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.